Ik ben bekend met de Twitch bathub scene en al dat onlyfans gedoe :tongue: Het leek alleen of je claimde dat vrouwelijke streamers succesvoller zijn dan mannen, wat toch niet klopt.

95% van de bevolking valt binnen de 'normale' biologische, hormonale, seksuele vooropgestelde definities van man of vrouw zijn. Waarom moet nu alles op de schop omdat er een nichegroep toch wel aanstoot heeft dat jongens blauwe kleren dragen, met geweertjes spelen of godbeterd aan sport doen.
extra termen zoals cisman naast man = alles op de schop?
De redenen dat dit zo is, is inderdaad een combinatie van hormonen, rollenpatronen en maatschappelijke invloeden. Finaal gaat niemand iets willen doen wat hij niet graag doet. Wil je zoontje niet voetballen maar ballet dat is toch geen probleem.
bullshit. elke dag kan je op de speelplaats kinderen dingen zien doen die ze niet graag doen. Om erbij te horen.

Ik ben bekend met de Twitch bathub scene en al dat onlyfans gedoe :tongue: Het leek alleen of je claimde dat vrouwelijke streamers succesvoller zijn dan mannen, wat toch niet klopt.

't is wel een stuk complexer als dat zonder de effectieve verhouding in aantallen te kennen

Enkel naar de top-streamers kijken geeft geen accuraat beeld om zijn stelling te bevestigen of ontkrachten echter. Ik vermoed dat dat als je exact dezelfde content brengt, vrouwen er meer zullen uit halen.
Geen idee of er al studies/(sociale) experimenten naar gedaan zijn puur bij streamers, maar in andere sectoren wel waar aangetoond is dat vrouwen (zeker met grotere borsten) van zowel mannen als vrouwen meer fooi krijgen.

1 van de voorbeelden die ik ken:

Na een paar pagina's in de thread te hebben gelezen
95% van de bevolking valt binnen de 'normale' biologische, hormonale, seksuele vooropgestelde definities van man of vrouw zijn. Waarom moet nu alles op de schop omdat er een nichegroep toch wel aanstoot heeft dat jongens blauwe kleren dragen, met geweertjes spelen of godbeterd aan sport doen.
De redenen dat dit zo is, is inderdaad een combinatie van hormonen, rollenpatronen en maatschappelijke invloeden. Finaal gaat niemand iets willen doen wat hij niet graag doet. Wil je zoontje niet voetballen maar ballet dat is toch geen probleem. Maar zeg niet.. Zoon je moet ballet gaan doen want voetbal is des duivels wegens een verdoemd rollenpatroon die de maatschappij ons zich opdringt.

Er is toch ook niemand die beweert dat ge moet doen, maar we gaan ook niet doen alsof er geen culturele druk bestaat voor jongens om eerder te gaan voetballen dan om ballet te doen, en we gaan ook niet doen alsof kinderen niet graag er bij willen horen. Dingen die ge van jongsaf aan gaat doen vormen een diepe indruk op uw persoonlijkheid en gaan voor een groot deel mee bepalen wat gij de rest van uw leven 'normaal' gaat vinden.

Ik ben echt benieuwd naar kinderen die opgegroeid zijn in "extremere" genderneutrale omgevingen waar zulke maatschappelijke dogmas zeker op het kind geprojecteerd gaan worden.

Maar welke maatschappelijke dogma's? Ik heb kameraden die ook de teennagels van hun zoon lakken nadat ze de teennagels van hun dochter hebben gelakt, omdat die zoon dat grappig vond om eens mee te maken. Want dat is hoe een kinderbrein werkt: die ziet gewoon toffe kleuren, een beetje kliederen en spelen met de papa. 30 jaar geleden zouden we dat weggewuifd hebben met 'teennagels lakken is voor meisjes' nu laat ge gewoon uw zoon meedoen met iets dat hij interessant en leuk vindt, zonder dat ge achteraf 'schrik' zou hebben dat hij 'verwijfd' zou zijn, en ik denk dat dat persoonlijk een veel betere aanpak is. Ik zie echt geen enkele reden om de nieuwsgierigheid en speelsheid van uw kinderen in te perken.

Ik kan het moelijk geloven dat iets graag doen gewoon komt van het feit dat je dat aangeleerd /gezien hebt. Iedereen heeft zijn ouders elke dag naar het werk zien vertrekken maar geloof me vrij.. de meeste werken niet graag hoor. Idem met de afwas. Mijne pa deed dat altijd... ik heb nu niet de voorliefde voor het afwassen meegekregen in mijn jeugdjaren. Finaal doe je iets graag omdat je... het gewoon graag doet. Het is een toffe activiteit, sociaal contact etc. Je kan met twee of meer mensen ook afwassen, een pint erbij pakken maar het gaat niet hetzelfde zijn als een BBQ :p
EEn BBQ is gewoon een oergevoel, gevaarlijk (want je kan je verbranden), pintje erbij (roekeloos) en voedsel.

Amai ja, dikke adrenaline telkens als ik achter een bbq sta, kan elk moment fout lopen. En dan nog een pint er bij ook nog, kei zot. Echt MAN THINGS.

Ander voorbeeld. 90% van de vrouwen houdt van shoppen. 75% van de mannen HAAT shoppen. Hoe komt dit? Aangeleerd door de mama?
Waarom kreeg je de kriebels als jongen vroeger als je met je ma achter kleren ging (ik toch). Uren in die winkel kleren passen... Ik haatte het echt.... Echter de meeste meisjes genieten ervan?

Naast het feit dat uw cijfers gewoon ter plekke verzonnen zijn, speelt er natuurlijk ook gewoon een hele grote factor mee dat het niet echt bon ton is om te gaan zeggen dat ge graag shopt (of uberhaupt bezig zijt met uw uiterlijk) als vent. Maw van die fictieve 75% mannen waar ge het over hebt zal een groot deel ook gewoon zeggen 'SHOPPEN? KEI STOM' omdat dat nu eenmaal de culturele verwachting is. Gij hebt bewust/onbewust ook wel meegekregen dat het niet cool is om als vent bezig te zijn met uw uiterlijk, gij voelt u goed bij dat idee en gij hebt dat geincorporeerd in uw identiteit, en da's prima, maar maak aub niet de fout om te denken dat wat voor u werkt per definitie een wet van de natuur is ofzo.

Ik kom zelf graag thuis met nieuwe kleren en ik weet ook wat ik schoon vind. Ik vind het normaler om te zeggen dat ik weet wat ik graag zie en waar ik mij goed in voel dan kerels die hun kleren 's morgens laten klaarleggen door hun madam.

Ik denk dat het grote probleem bij dit soort discussies (zoals hier gedemonstreerd) dat witte mannen zich voelen alsof er iets van hun afgenomen wordt terwijl dat dus totaal niet het geval is. Heel dit topic is een mooi voorbeeld van hoe belangrijk het is om representatie te hebben in een discussie. Het zit hier vol met witte hetero cismannen, en waar gaat het gesprek over? Juist, over de gevoelens van witte hetero cismannen. Het gaat totaal niet over alle mensen die elders in het spectrum zitten en hoe zij zich voelen en dat is nu net een van de grote problemen in onze hedendaagse maatschappij.

Niemand probeert jullie iets af te nemen hoor jongens, doe maar rustig.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat het grote probleem bij dit soort discussies (zoals hier gedemonstreerd) dat witte mannen zich voelen alsof er iets van hun afgenomen wordt terwijl dat dus totaal niet het geval is. Heel dit topic is een mooi voorbeeld van hoe belangrijk het is om representatie te hebben in een discussie. Het zit hier vol met witte hetero cismannen, en waar gaat het gesprek over? Juist, over de gevoelens van witte hetero cismannen. Het gaat totaal niet over alle mensen die elders in het spectrum zitten en hoe zij zich voelen en dat is nu net een van de grote problemen in onze hedendaagse maatschappij.

Wat een racistische prietpraat. Alsof blanke hetero-mannen één grote groep zijn die allemaal hetzelfde denken of doen. Wat is dat voor onzin?

Nu goed, past perfect in het plaatje van extreem links-extremisten die enkel denken vanuit het "onderdrukker vs onderdrukte" wereldbeeld en die iedereen in hokjes duwen om te labelen om ze dan allemaal over dezelfde kam te scheren.

Wat een racistische prietpraat. Alsof blanke hetero-mannen één grote groep zijn die allemaal hetzelfde denken of doen. Wat is dat voor onzin?

Nu goed, past perfect in het plaatje van extreem links-extremisten die enkel denken vanuit het "onderdrukker vs onderdrukte" wereldbeeld en die iedereen in hokjes duwen om te labelen om ze dan allemaal over dezelfde kam te scheren.
Hij zegt toch niet dat wij allemaal hetzelfde denken of doen? Enkel dat de discussie nogal hard vanuit ons oogpunt wordt gevoerd. Reageer toch zo defensief/gepikeerd niet.

Hetzelfde zag je bij de abortusdiscussie, waar er ook werd gedaan alsof een abortus een snelle, makkelijke oplossing was, praktisch een alternatief voor de pil, tegengesproken door 1 of 2 vrouwen.

Hij zegt toch niet dat wij allemaal hetzelfde denken of doen? Enkel dat de discussie nogal hard vanuit ons oogpunt wordt gevoerd. Reageer toch zo defensief/gepikeerd niet.

Hetzelfde zag je bij de abortusdiscussie, waar er ook werd gedaan alsof een abortus een snelle, makkelijke oplossing was, praktisch een alternatief voor de pil, tegengesproken door 1 of 2 vrouwen.

Het staat er gewoon letterlijk hoor:

Ik denk dat het grote probleem bij dit soort discussies (zoals hier gedemonstreerd) dat witte mannen zich voelen alsof er iets van hun afgenomen wordt terwijl dat dus totaal niet het geval is.

Als ik morgen in een discussie zeg dat het grote probleem bij Marokkanen/Turken is dat,... is dat dezelfde racistische onzin.
Mijn huidskleur of geslacht bepaalt nog altijd niet hoe ik mij voel, enfin al niet in die mate dat het voor een hele groep hetzelfde is.

Sorry kay-gell maar het is gewoon 100% waar dat het grootste deel van dit topic gaat over de gevoelens van witte hetero cismannen. Ge kunt hier toch ook geen discussie voeren over hoe het is om als homoseksuele Marokkaan op te groeien in een sociale woonst in Molenbeek met de rest van BG?

Als ge echt iets wilt bijleren over het onderwerp dan kan dat enkel door mensen die u in hun eigen woorden kunnen uitleggen hoe het is om op te groeien in een maatschappij waarin de culturele verwachten niet overeenstemmen met hoe gij u voelt, en niet enkel bevestiging zoeken bij mensen die hetzelfde vinden en op uw pik getrapt zijn als het eens niet zo is.

Dit forum is gewoon inherent ongeschikt voor een groot aantal maatschappelijke thema's, zeker voor topics als racisme en gender want het zit hier nu eenmaal gewoon vol met witte mannen. Ge mist gewoon de input van een groot deel van de maatschappij die hier gewoonweg niet vertegenwoordigd wordt. Wij als witte mannen denken graag denken dat we de problemen van andere groepen onder ons kunnen oplossen is net wat de laatste jaren zwaar op de korrel genomen wordt, en dat is maar goed ook want het marcheert echt niet zo denderend.

Maar goed, dat is eigenlijk allemaal off topic, sorry.

Laatst bewerkt:
Het staat er gewoon letterlijk hoor:

Als ik morgen in een discussie zeg dat het grote probleem bij Marokkanen/Turken is dat,... is dat dezelfde racistische onzin.
Mijn huidskleur of geslacht bepaalt nog altijd niet hoe ik mij voel, enfin al niet in die mate dat het voor een hele groep hetzelfde is.
"Ik denk dat het grote probleem bij dit soort discussies (zoals hier gedemonstreerd) dat Marokkanen zich voelen alsof er iets van hun afgenomen wordt terwijl dat dus totaal niet het geval is."

Ja, zwaar racistisch, nog nooit gezien, zeker niet op dit forum :sarcastic:

Opnieuw, in mijn ogen ben je hier nu echt wel de Calimero aan het uithangen hoor, in een hele discussie waar vanalles passeert, o.a. hoe al deze zaken pure aandachtstrekkerij zijn, is dit wat niet door de beugel kan?

Sorry kay-gell maar het is gewoon 100% waar dat het grootste deel van dit topic gaat over de gevoelens van witte hetero cismannen. Ge kunt hier toch ook geen discussie voeren over hoe het is om als Marokkaan op te groeien in een sociale woonst in Molenbeek met de rest van BG? Welke waarde heeft dat?

Als ge echt iets wilt bijleren over het onderwerp dan kan dat enkel door mensen die u in hun eigen woorden kunnen uitleggen hoe het is om op te groeien in een maatschappij waarin de culturele verwachten niet overeenstemmen met hoe gij u voelt, en niet enkel bevestiging zoeken bij mensen die hetzelfde vinden en op uw pik getrapt zijn als het eens niet zo is.

Dan heb je toch heel het topic niet zo goed gevolgd als je denkt dat dit enkel over de gevoelens van blanke heteromannen gaat, hoor.
Denk dat er hier al méér gesproken is, in gunstige zin, over het geweld tegen homo's, acceptatie en de problemen die er nog steeds zijn. In fact daar gaat veel van dit topic ook over.

Enfin zoals ik enkele dagen geleden al zei hé:

Nee, maar kijk hoe ik het zie (en I know ik val in herhaling) maar je ziet gewoon al die Amerikaanse toestanden aan een versneld tempo hier onze maatschappij binnensluipen en heel dat cis-gedoe is daar één van de zoveelste voorbeelden van.
Waar het daar vaak gebruikt wordt als scheldwoord als "white cis male", dus nee ik meen dat oprecht dat ik daar geen fijn gevoel aan overhoud aan die term.

Dan heb je toch heel het topic niet zo goed gevolgd als je denkt dat dit enkel over de gevoelens van blanke heteromannen gaat, hoor.
Denk dat er hier al méér gesproken is, in gunstige zin, over het geweld tegen homo's, acceptatie en de problemen die er nog steeds zijn. In fact daar gaat veel van dit topic ook over.

Enfin zoals ik enkele dagen geleden al zei hé:

Wel grappig dat ge in alinea 1 zegt dat het niet altijd over de gevoelens van witte heteromannen gaat en dat uw quote er direct onder weer direct gaat over uw gevoelens. Begint ge het probleem te snappen?

Ik denk dat ge u er toch overheen zult moeten zetten. Ge zijt nu gewoon eenmaal een witte hetero cis man, en dat betekent inherent dat uw mening in sommige discussies (zoals wanneer het bijvoorbeeld over racisme gaat) niet per se de eerste is die gehoord moet worden, omdat het een onderwerp is waarvan ge nu eenmaal niet het slachtoffer zijt en bijgevolg dus geen ervaringsdeskundige kunt zijn.

Ik zeg nu niet dat de term 'white cis male' nooit onterecht gebruikt wordt om te discrimineren of om een terechte mening weg te zetten he, maar het valt mij wel op hoe zeer de teentjes zijn. Realiseer u dat dit over microscopisch kleine discriminatie gaat in vergelijking met wat de doorsnee immigrant of homo in België meemaakt en probeer u daar eens empathisch tegenover op te stellen in plaats van het over uzelf te hebben. Hoe vaak zou een Marokkaanse jongen het woord 'makak' te horen krijgen tussen zijn 0 en 18 jaar, bovenop natuurlijk al het onzichtbare, systemische racisme in de maatschappij, en hoe veel erger is dat wel niet dan wat gij nu ochère moet doormaken?

Kom he.

Amai ja, dikke adrenaline telkens als ik achter een bbq sta, kan elk moment fout lopen. En dan nog een pint er bij ook nog, kei zot. Echt MAN THINGS.
Wel, het is niet omdat je er niet akkoord mee gaat dat het daarom niet zo is :p
En op deze manier trek je het gewoon in het belachelijke.

Het is al wetenschappelijk aangetoond dat verschillende types voedsel andere neurologische reacties uitlokken bij mannen en vrouwen:

Of als je het liever vanuit sociologisch/anthropologisch standpunt bekijkt:
[edit]broken link, sec fixed

Verder is de link naar gevaar en sociale contacten nog door anderen opgemerkt:

The discontinuity between traditional male and female roles inside and out of the house is a large factor in our research project. Our literature review revealed that many of the hypothesized reasons for men being the predominant grillers in American homes dealt with elements of danger and cooking with heat or fire.

Na een paar pagina's in de thread te hebben gelezen

Er is toch ook niemand die beweert dat ge moet doen, maar we gaan ook niet doen alsof er geen culturele druk bestaat voor jongens om eerder te gaan voetballen dan om ballet te doen, en we gaan ook niet doen alsof kinderen niet graag er bij willen horen. Dingen die ge van jongsaf aan gaat doen vormen een diepe indruk op uw persoonlijkheid en gaan voor een groot deel mee bepalen wat gij de rest van uw leven 'normaal' gaat vinden.
https://time.com/4322947/men-women-sports-evolution/
Maar welke maatschappelijke dogma's? Ik heb kameraden die ook de teennagels van hun zoon lakken nadat ze de teennagels van hun dochter hebben gelakt, omdat die zoon dat grappig vond om eens mee te maken. Want dat is hoe een kinderbrein werkt: die ziet gewoon toffe kleuren, een beetje kliederen en spelen met de papa. 30 jaar geleden zouden we dat weggewuifd hebben met 'teennagels lakken is voor meisjes' nu laat ge gewoon uw zoon meedoen met iets dat hij interessant en leuk vindt, zonder dat ge achteraf 'schrik' zou hebben dat hij 'verwijfd' zou zijn, en ik denk dat dat persoonlijk een veel betere aanpak is. Ik zie echt geen enkele reden zie om om de nieuwsgierigheid en speelsheid van uw kinderen in te perken.
Het gaat hier ook niet over teennagels lakken of de shminkdoos van de mama eens gebruiken. Hell ik denk dat ik als kleine snaak nog eens met de hoge hakken van de mama rondgelopen heb en lachen dat da was...
In extremistischer milieus denk ik dan aan uw kinderen verplicht bepaalde klederdracht te laten dragen, verbiedt van patriarchale sporten te spelen, maw uw kinderen opvoeden als fuck you tegen de patriarchale maatschappij wegens de vermeende haat die er bij sommige mensen tov die maatschappij wel is.

Het in het belachelijke trekken is altijd leuk om uw punt te halen.
Is het voor u zo onbegrijpbaar om te verstaan waarom mannen aangetrokken zijn tot BBQ'en / grillen?
80% van de mannen bbq't tov 20% . Komt dit door u enkel door invloeden vanuit de maatschappij/ reclame of zit er toch iets meer achter?
Naast het feit dat uw cijfers gewoon ter plekke verzonnen zijn, speelt er natuurlijk ook gewoon een hele grote factor mee dat het niet echt bon ton is om te gaan zeggen dat ge graag shopt (of uberhaupt bezig zijt met uw uiterlijk) als vent. Maw van die fictieve 75% mannen waar ge het over hebt zal een groot deel ook gewoon zeggen 'SHOPPEN? KEI STOM' omdat dat nu eenmaal de culturele verwachting is. Gij hebt bewust/onbewust ook wel meegekregen dat het niet cool is om als vent bezig te zijn met uw uiterlijk, gij voelt u goed bij dat idee en gij hebt dat geincorporeerd in uw identiteit, en da's prima, maar maak aub niet de fout om te denken dat wat voor u werkt per definitie een wet van de natuur is ofzo.

Ik kom zelf graag thuis met nieuwe kleren en ik weet ook wat ik schoon vind. Ik vind het normaler om te zeggen dat ik weet wat ik graag zie en waar ik mij goed in voel dan kerels die hun kleren 's morgens laten klaarleggen door hun madam.
https://www.psychologytoday.com/us/...01402/why-men-dont-shopping-and-most-women-do

Wederom... is het te verklaren door sociale constructen? Een opgelegd patroon door de patriarchale maatschappij? Of een geheimzinnig plan van de media door mannen te bombarderen met subjectieve boodschappen.... shopping is bad!
Das nu nen survey van 2000 personen... akkoord niet een heel grote sample maar ik denk niet dat ik een fout maak om te denken wat voor mij werkt een wet van de natuur is.

En hier is de discussie feitelijk op voorhand al verloren. Je post is doorspekt van het extremisme.

Ik kan ook een extreme mening geven hoor.
Het gros van de bevolking is nu eenmaal blank en cisgender. Erken dat feit nu toch eens. The needs of the many outweigh the needs of the few...
Leer er maar mee leven?
Gelukkig zijn we als maatschappij zo niet. Iedereen heeft dezelfde rechten, iedereen heeft dezelfde plichten. En iedereen kan zich ontplooien, opgroeien en gedragen hoe hij zelf wilt.

Laatst bewerkt:
onderwerp is waarvan ge nu eenmaal niet het slachtoffer zijt en bijgevolg dus geen ervaringsdeskundige kunt zijn.
...
Hoe vaak zou een Marokkaanse jongen het woord 'makak' te horen krijgen tussen zijn 0 en 18 jaar, bovenop natuurlijk al het onzichtbare, systemische racisme in de maatschappij, en hoe veel erger is dat wel niet dan wat gij nu ochère moet doormaken?

Dus daar kan jij dan wel over oordelen , u bent een Marokkaanse jongen?

Lijkt me dat plots allerhande stromannen ok zijn om @derp tegen te spreken.

Zwaar ironisch dat er hier vaak wordt gezegd dat al die termen niet nodig zijn, of gewoon dikke zever, want uiteindelijk kunnen we zelf wel gewoon mensen als man of vrouw benoemen (i.e. wij mogen beslissen hoe iemand anders te noemen), maar één iemand spreekt over witte cis-mannen en het kot is te klein.

Wel grappig dat ge in alinea 1 zegt dat het niet altijd over de gevoelens van witte heteromannen gaat en dat uw quote er direct onder weer direct gaat over uw gevoelens. Begint ge het probleem te snappen?

Ik denk dat ge u er toch overheen zult moeten zetten want ge zijt nu gewoon eenmaal een witte hetero cis man, en dat betekent inherent dat uw mening in sommige discussies (zoals wanneer het bijvoorbeeld over racisme gaat) niet per se de eerste is die gehoord moet worden, omdat het een onderwerp is waarvan ge nu eenmaal niet het slachtoffer zijt en bijgevolg dus geen ervaringsdeskundige kunt zijn.

Ik zeg nu niet dat de term 'white cis male' nooit onterecht gebruikt wordt om te discrimineren of om een terechte mening weg te zetten he, maar het valt mij wel op hoe zeer de teentjes zijn. Realiseer u dat dit over microscopisch kleine discriminatie gaat in vergelijking met wat de doorsnee immigrant of homo in België meemaakt en probeer u daar eens empathisch tegenover op te stellen. Hoe vaak zou een Marokkaanse jongen het woord 'makak' te horen krijgen tussen zijn 0 en 18 jaar, bovenop natuurlijk al het onzichtbare, systemische racisme in de maatschappij, en hoe veel erger is dat wel niet dan wat gij nu ochère moet doormaken?

Kom he.

Ok, duly noted.
Als het is om zoals recent het geweld op mijn homo-vrienden hier te komen melden/afkeuren is mijn mening geen probleem maar andere meningen dan de jouwe (ook een blanke hetero toevallig?) tellen niet omdat ik blank, hetero en een man ben.
Ok dan.

En mij moet je niet komen vertellen dat ik microscopische kleine discriminatie meegemaakt heb. Ik ben oa herhaaldelijk aangevallen geweest en uiteindelijk moeten verhuizen door racistisch geweld in Molenbeek. En zo kan ik nog wel een hele hoop incidenten aanhalen.

Maar goed, extremisten oordelen enkel op basis van hun huidskleur en geslacht op basis van hun groepsidentiteit.

Maar goed, extremisten oordelen enkel op basis van hun huidskleur en geslacht op basis van hun groepsidentiteit.
Nee, vooral op de inhoud van de posts. Niet de eerste keer dat een calimero deze kaart - onterecht - probeert te trekken in dit topic.
Derp een extremist noemen, hoe belachelijk kan het argument nog worden.

Lijkt me dat plots allerhande stromannen ok zijn om @derp tegen te spreken.

Zwaar ironisch dat er hier vaak wordt gezegd dat al die termen niet nodig zijn, of gewoon dikke zever, want uiteindelijk kunnen we zelf wel gewoon mensen als man of vrouw benoemen (i.e. wij mogen beslissen hoe iemand anders te noemen), maar één iemand spreekt over witte cis-mannen en het kot is te klein.
Dat jij (bewust) het gegeven 'witte' negeert & focust op manvrouw connotatie, zorgt weer voor de nodige afleiding, terwijl dat dit net een gigantisch belangrijke nuance is die de werkelijke achterliggende gedachtegang benadrukt.

Terug
Bovenaan