Jongens wat is dat hier voor een boomer forum, alstublieft he. Ge zijt wit, ge zijt een man, ge voelt u man, ge zijt aangetrokken tot vrouwen, dus ge zijt een witte hetero cis-man.

Het enige waardeoordeel dat daar in zit is dat het betekent dat ge behoort tot de groep mensen door en voor wie de huidige maatschappelijke structuren generaties lang bedacht zijn en dat de mate waarin gij discriminatie ervaart volledig in het niets valt ten opzichte van de vele minderheden die het land bevolken.
 
Nee, vooral op de inhoud van de posts. Niet de eerste keer dat een calimero deze kaart - onterecht - probeert te trekken in dit topic.
Derp een extremist noemen, hoe belachelijk kan het argument nog worden.

Mensen hun mening aan de kant zetten omdat ze een bepaalde kleur, geslacht of seksuele oriëntatie hebben staat redelijk hoog op het extremisme-lijstje, hoor.
 
Dat jij (bewust) het gegeven 'witte' negeert, zorgt weer voor de nodige afleiding, terwijl dat dit net een gigantisch belangrijke nuance is die de werkelijke achterliggende gedachtegang benadrukt.
Ik negeer dat niet, ik kan gewoon posts lezen zonder meteen over de rooie te gaan omdat iemand een term gebruikt die ik niet leuk vind (oh noes, wit i.p.v. blank!).

En hoe the fuck is dat een afleiding? Ja, derp gaat mee in de hier breed verguisde terminolgie, dat wil niet meteen zeggen dat het een extremist is hé, dat is gewoon op de boodschapper schieten om niet te moeten luisteren. Lijkt me dat beginnen over dat hij geen Marokkaan is meer afleiding is hoor.

En uiteindelijk toont dit voor mij aan wat hij hier probeert te zeggen: vanaf hier een beetje een ander referentiekader wordt gebruikt springt iedereen erop om dat meteen af te breken.
 
Jongens wat is dat hier voor een boomer forum, alstublieft he. Ge zijt wit, ge zijt een man, ge voelt u man, ge zijt aangetrokken tot vrouwen, dus ge zijt een witte hetero cis-man.

Het enige waardeoordeel dat daar in zit is dat het betekent dat ge behoort tot de groep mensen door en voor wie de huidige maatschappelijke structuren generaties lang bedacht zijn en dat de mate waarin gij discriminatie ervaart volledig in het niets valt ten opzichte van de vele minderheden die het land bevolken.
Pardon ?
Graag uw vooroordelen voor uzelf houden, net hetgeen waar jij het zo lastig mee hebt trouwens...
 

Het enige waardeoordeel dat daar in zit is dat het betekent dat ge behoort tot de groep mensen door en voor wie de huidige maatschappelijke structuren generaties lang bedacht zijn en dat de mate waarin gij discriminatie ervaart volledig in het niets valt ten opzichte van de vele minderheden die het land bevolken.
 
Het enige waardeoordeel dat daar in zit is dat het betekent dat ge behoort tot de groep mensen door en voor wie de huidige maatschappelijke structuren generaties lang bedacht zijn en dat de mate waarin gij discriminatie ervaart volledig in het niets valt ten opzichte van de vele minderheden die het land bevolken.
Kan je ook inbeelden dat dit feitelijk voor 94.6% van de bevolking best ok is dat ze in zo een samenleving leven? Ze hebben ze namelijk zelf opgebouwd. Die hoeven niets te veranderen.
 
Kan je ook inbeelden dat dit feitelijk voor 94.6% van de bevolking best ok is dat ze in zo een samenleving leven? Ze hebben ze namelijk zelf opgebouwd. Die hoeven niets te veranderen.
Volgens die redenering hadden we ook de slavernij niet moeten afschaffen natuurlijk. Sorry jongens maar dit gaat echt nergens over hoor. Ik merk gewoon een hele hoop mensen die op hun pik getrapt worden en weinig inhoudelijke discussie. Aangezien het niet mijn bedoeling is om hier het hele gesprek te kapen ga ik het ook gewoon daar bij laten. Succes met al die discriminatie he, seffens schouderklopjes uitwisselen in de BG kleedkamers want potverdikke jullie hebben toch weer goed de achterhoede verdedigd met al die to the point argumenten.
 
Kan je ook inbeelden dat dit feitelijk voor 94.6% van de bevolking best ok is dat ze in zo een samenleving leven? Ze hebben ze namelijk zelf opgebouwd. Die hoeven niets te veranderen.
Een samenleving die niet verandert lijkt me redelijk artificieel, beetje Bokrijk eigenlijk.
 
Volgens die redenering hadden we ook de slavernij niet moeten afschaffen natuurlijk. Sorry jongens maar dit gaat echt nergens over hoor. Ik merk gewoon een hele hoop mensen die op hun pik getrapt worden en weinig inhoudelijke discussie. Aangezien het niet mijn bedoeling is om hier het hele gesprek te kapen ga ik het ook gewoon daar bij laten. Succes met al die discriminatie he, seffens schouderklopjes uitwisselen in de BG kleedkamers want potverdikke jullie hebben toch weer goed de achterhoede verdedigd met al die to the point argumenten.

Redelijk ironisch komende van iemand die zelf de laatste posts niets anders gedaan heeft dan zijn mening over mensen en hoe hun leven loopt enkel te baseren op basis van hun huidskleur en geslacht.
 
Volgens die redenering hadden we ook de slavernij niet moeten afschaffen natuurlijk. Sorry jongens maar dit gaat echt nergens over hoor. Ik merk gewoon een hele hoop mensen die op hun pik getrapt worden en weinig inhoudelijke discussie. Aangezien het niet mijn bedoeling is om hier het hele gesprek te kapen ga ik het ook gewoon daar bij laten. Succes met al die discriminatie he, seffens schouderklopjes uitwisselen in de BG kleedkamers want potverdikke jullie hebben toch weer goed de achterhoede verdedigd met al die to the point argumenten.
Kan je je voorstellen dat het echo-chamber argument al gevallen is :biglaugh:
 
Volgens die redenering hadden we ook de slavernij niet moeten afschaffen natuurlijk. Sorry jongens maar dit gaat echt nergens over hoor. Ik merk gewoon een hele hoop mensen die op hun pik getrapt worden en weinig inhoudelijke discussie. Aangezien het niet mijn bedoeling is om hier het hele gesprek te kapen ga ik het ook gewoon daar bij laten. Succes met al die discriminatie he, seffens schouderklopjes uitwisselen in de BG kleedkamers want potverdikke jullie hebben toch weer goed de achterhoede verdedigd met al die to the point argumenten.
Zoals jij redeneert, insgelijks!

Moeilijk om te reageren met inhoudelijke argumenten op zo'n comments ntrlk ...
 
Volgens die redenering hadden we ook de slavernij niet moeten afschaffen natuurlijk. Sorry jongens maar dit gaat echt nergens over hoor. Ik merk gewoon een hele hoop mensen die op hun pik getrapt worden en weinig inhoudelijke discussie. Aangezien het niet mijn bedoeling is om hier het hele gesprek te kapen ga ik het ook gewoon daar bij laten. Succes met al die discriminatie he, seffens schouderklopjes uitwisselen in de BG kleedkamers want potverdikke jullie hebben toch weer goed de achterhoede verdedigd met al die to the point argumenten.
Ach, binnenkort kunnen we in de feedback ons nog eens afvragen waarom Pol&Actua zo'n klein clubje is met allemaal dezelfde gezichten en herkauwde meningen.
 
Redelijk ironisch komende van iemand die zelf de laatste posts niets anders gedaan heeft dan zijn mening over mensen en hoe hun leven loopt enkel te baseren op basis van hun huidskleur en geslacht.
Nee kay-gell, die mening komt er op basis van de inhoud van jouw posts.
Er zijn hier genoeg mensen met dezelfde huidskleur en geslacht die niet zo'n posts maken.
Je slaagt er altijd in beiden te negeren wanneer je er op gewezen wordt, maar wentelt je heel snel in een calimero-complex.

Bovendien staat er veel meer in zijn posts, wat je ook weer gewoon negeert.
 
Dat beweert hij inderdaad. En doet net het tegenovergestelde van wat hij beweert, nl hij oordeelt over racisme tov Marokkanen terwijl hij er zelf geen is.
Ofwel zie ik spoken, ofwel zien sommige niet (gebrek aan inzicht?) dat hij daar zichzelf tegenspreekt en is vervalt gans zijn redenering natuurlijk
 
Enkel naar de top-streamers kijken geeft geen accuraat beeld om zijn stelling te bevestigen of ontkrachten echter. Ik vermoed dat dat als je exact dezelfde content brengt, vrouwen er meer zullen uit halen.
Geen idee of er al studies/(sociale) experimenten naar gedaan zijn puur bij streamers, maar in andere sectoren wel waar aangetoond is dat vrouwen (zeker met grotere borsten) van zowel mannen als vrouwen meer fooi krijgen.

1 van de voorbeelden die ik ken:
Meer fooi en sommige vrouwen maken ook handig gebruik van hun seksualiteit (waar niks mis mee is) maar zeker ook meer harrassment en creepy gasten. Als je de gemiddelde Twitch chat leest dan begrijp ik wel waarom relatief gezien zo weinig vrouwen (en bepaalde minderheden) streamen op Twitch.
 
Ik vind het gewoon belachelijk eerlijk gezegd, iedereen heeft de mond vol over al die semantische discussies of inzoomen op 1 woord op dit subforum en hoe ze de zaak verzieken.

1 post die neerkomt op "misschien denken en spreken jullie te hard vanuit jullie referentiekader over zaken waarvan je eigenlijk amper kan meespreken want jullie zijn uiteindelijk witte cis-mannen":
- Witte cis-mannen!? Racist! Hier zit extremisme achter. x10
- Ah en gij dan, weet gij het dan beter!
- Ik heb een homo-vriend, ik ben ruimdenkend!

Dat beweert hij inderdaad. En doet net het tegenovergestelde van wat hij beweert, nl hij oordeelt over racisme tov Marokkanen terwijl hij er zelf geen is.
Ofwel zie ik spoken, ofwel zien sommige niet dat hij daar zichzelf tegenspreekt (gebrek aan inzicht?) en is vervalt gans zijn redenering natuurlijk
Is dat mensen van Marokkaanse achtergrond meer racisme ervaren (in dit land) dan blanken dan een controversieel issue ofzo?
 
Dat beweert hij inderdaad. En doet net het tegenovergestelde van wat hij beweert, nl hij oordeelt over racisme tov Marokkanen terwijl hij er zelf geen is.
Ofwel zie ik spoken, ofwel zien sommige niet (gebrek aan inzicht?) dat hij daar zichzelf tegenspreekt en is vervalt gans zijn redenering natuurlijk

Ik weet het niet he, maar een stuk van mij had gehoopt dat we het niet zouden moeten hebben over het wel/niet bestaan van systemisch racisme in belgië en dat het erkennen ervan nog wel iets anders is dan beweren dat ik exact weet hoe het is om als allochtoon op te groeien in België, maar dat was dan blijkbaar verkeerd gedacht van mij.
 
Terug
Bovenaan