Ik kan enkel voor mezelf spreken, bij gebrek aan gemeenschap

Ik heb er enkel op dit forum van gehoord. Het clubje dat er achter zit had ik nog nooit van gehoord maar blijkt nogal fanatiek te zijn (zoals er over allerlei thema's fanatiekelingen zijn). Ik snap ergens wel dat als het café bekend staat als een met een transpubliek, men daar het beu is dat er mensen komen puur om problemen te zoeken, puur omwille van transfobie. En dat dan een laatste incident de druppel die de emmer deed overlopen en men een drastische beslissing nam met het oog op het bieden van een veilige omgeving voor hun doelpubliek. Er was blijkbaar een feestje bezig waarbij enkele transfobe mannen bleven terugkomen om amok te maken dus heeft men in the heat of the moment beslist enkel het doelpubliek toe te laten.
Ik denk niet dat dit per se de juiste oplossing is. Maar ergens kan ik de beweegreden wel begrijpen, zeker in the heat of the moment. Als ik vroeger in de chiro zat, was er een periode dat we na 1u ook enkel gekend volk (bevriende jeugdbewegingen, dorpsgenoten,...) toelieten omdat we wisten dat er een groepje amokmakers op dat uur toch alleen maar ruzie kwamen zoeken.
Praat het natuurlijk niet goed maar ik denk dat veel mensen er goed aan zouden doen ook even hun verhaal te lezen in plaats van meteen op de pik getrapt te zijn en de fakkels te nemen en de verontwaardiging uit te spelen want "er wordt gediscrimineerd tegen cis mannen!!"
Een quote van een van de uitbaters waar ik wel begrip voor kan hebben: "Laat ons café Blond hebben, ik kom toch ook niet naar een evenement voor gepensioneerden?"
Als een van de weinige plaatsen, waar ze niet scheef bekeken worden, geteisterd wordt door transfoob geweld, snap ik wel dat op een bepaald moment het genoeg geweest is.
Lees bijvoorbeeld deze Facebook post eens:
Je moet het er niet mee eens zijn - dat ben ik ook niet, zeker niet met de gekozen "oplossing" en de vlotte veralgemening - maar het geeft tenminste ook de andere kant van het verhaal.
Ik heb er wat moeite mee als mensen een heel uitgesproken verontwaardigde mening hebben (zoals in dit topic) zonder bijvoorbeeld die post gelezen te hebben of een seconde moeite gedaan hebben om de andere kant te bekijken. Wat - opnieuw - niet wil zeggen dat je het eens moet zijn met die andere kant.
Kortom, gigantisch veel commotie (zeker op dit forum) zonder dat er ook maar een seconde wordt stilgestaan bij de andere kant van het verhaal (ook niet door de media). De kaart "discriminatie tegen cismannen" wordt heel erg snel getrokken omdat... Ja waarom? Een grote groep potentiële verontwaardigden die veel kliks op leveren?
For the record, ik ben zelf een cis-man en vind dit ook geen goede oplossing en ik vind ook dat ze generaliseren. Maar ergens snap ik de beweegreden wel.