zwarten
Well-known member
ik denk dat de grote bonzen bij warner er niet voor stonden te springen in 1999De duidelijkste verwijzing is er één die niet in de finale film zit?![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
ik denk dat de grote bonzen bij warner er niet voor stonden te springen in 1999De duidelijkste verwijzing is er één die niet in de finale film zit?![]()
Ongetwijfeld, maar als we de duidelijkste verwijzing er één noemen die niemand eigenlijk kan vinden in het afgewerkte product, dan lijkt het mij dat er geen duidelijke verwijzingen zijn.ik denk dat de grote bonzen bij warner er niet voor stonden te springen in 1999
Die suggestie werd inderdaad afgewezen door Warner Bros en dus werd er voor een androgyn personage gekozen. Het toont alleszins wel aan dat de claims niet uit het niets komen, zoals personen boven mij suggereren. En het verleent daarmee eveneens geloofwaardigheid aan andere allgorieën die meer voor interpretatie vatbaar zijn.De duidelijkste verwijzing is er één die niet in de finale film zit?![]()

Idem. En eerlijk gezegd vind ik het net boeiend om een werk (of het nu een film, boek of ander kunstwerk is) te bekijken in het licht van een nieuwe sleutel die door de auteur wordt aangereikt.Maar vooral: et alors? Ik heb vroeger die films gezien zonder die kennis, en dat is me niet opgevallen. Ik vraag me dus vooral af waarom mensen dit nu problematisch vinden, die eerste film is al van 1999.
Best wel straf dat het zover komt idd, de negationismewet was eigenlijk al een aanfluiting op het recht op vrije meningsuiting maar de holocaust was zo gruwelijk en de bewering dat het niet gebeurd was zo compleet overduidelijk onwaar dat de sterke reactie op zijn minst begrijpbaar was en het er in de praktijk ook weinig toe deed (al maakt dat het op zich ook niet minder ok). Wat hier gebeurt gaat echter een heel pak verder, nu wonen we opnieuw in een land waar je in de gevangenis vliegt als de overheid vindt dat je een onfatsoenlijke mening verkondigt, dat was alweer eventjes geleden.10 maanden gevangenis, waarvan de helft effectief en 8000 euro boete voor Hoeyberghs.
Op basis van wat in dat filmpje gezegd wordt ("vrouwen hebben nu alle privileges, maar willen hun benen niet meer open doen" etc.) vind ik dat totaal dystopisch.
Uiteraard walgelijke man, complete debiel op zowat alle vlakken.
Maar dit valt mijns inziens toch wel heel erg onder vrije meningsuiting.
En ja dat kan zijn dat dat de discriminatiewet is, maar dan is die wet overdreven.
(maar: ik ken de hele lezing niet, dit is een mening enkel gebaseerd op dat filmpje).
Best wel straf dat het zover komt idd, de negationismewet was eigenlijk al een aanfluiting op het recht op vrije meningsuiting maar de holocaust was zo gruwelijk en de bewering dat het niet gebeurd was zo compleet overduidelijk onwaar dat de sterke reactie op zijn minst begrijpbaar was en het er in de praktijk ook weinig toe deed (al maakt dat het op zich ook niet minder ok). Wat hier gebeurt gaat echter een heel pak verder, nu wonen we opnieuw in een land waar je in de gevangenis vliegt als de overheid vindt dat je een onfatsoenlijke mening verkondigt, dat was alweer eventjes geleden.
Ben niet zo zeker dat dit gaat veranderen in beroep, uiteindelijk passen die rechters ook gewoon de wet toe. Rechters maken, wijzigen of schaffen geen wetten af (behalve als ze een hogere order regels tegenspreken), da's de bevoegdheid van de wetgevende en uitvoerende macht. De kritiek was er al van het begin dat die wet zo vaag was dat je er vanalles onder kon verbieden, toen werd dat gecounterd door te zeggen dat het allemaal zo'n vaart niet ging lopen maar nog geen twee decennia aan mentaliteitswijziging verder en we zijn er al.Deze veroordeling is idd compleet onbegrijpelijk. Ik verwacht niet dat dit standhoudt in hoger beroep.
Het recht op vrije meningsuiting omvat ook het recht om te kwetsen en te choqueren.
Nergens heb ik Hoeyberghs horen oproepen tot geweld tegen vrouwen oid.
Wat niet wegneemt dat het een domme kwal is natuurlijk.
Ben niet zo zeker dat dit gaat veranderen in beroep, uiteindelijk passen die rechters ook gewoon de wet toe. Rechters maken, wijzigen of schaffen geen wetten af (behalve als ze een hogere order regels tegenspreken), da's de bevoegdheid van de wetgevende en uitvoerende macht. De kritiek was er al van het begin dat die wet zo vaag was dat je er vanalles onder kon verbieden, toen werd dat gecounterd door te zeggen dat het allemaal zo'n vaart niet ging lopen maar nog geen twee decennia aan mentaliteitswijziging verder en we zijn er al.

Ik denk dat de zaken in een verkeerd perspectief worden gezien: de strafmaat is disproportioneel tegenover andere misdrijven. Maar heeft dat te maken met deze strafmaat, of van de andere misdrijven? Misschien ligt de nuance dat andere dingen te licht bestraft worden.
Ik ga hier commentaar op krijgen, maar dit moest maar eens een imam zijn die een lezing gaf op die manier. Eens zien of dit voor iedereen dan ook onder vrijheid van meningsuiting valt.
En ja, dat kan misschien wel whataboutism zijn wat ik nu doe, maar ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat dit geminimaliseerd wordt als reactie op heel de woke/cancel cultuur die er volgens sommige leeft. In plaats van de essentie.
imam, is dat niet een door de staat gesubsidieerd persoon die vanuit zijn gepriviligeerd bastion invloed uitoefent op hele gemeenschappenIk denk dat de zaken in een verkeerd perspectief worden gezien: de strafmaat is disproportioneel tegenover andere misdrijven. Maar heeft dat te maken met deze strafmaat, of van de andere misdrijven? Misschien ligt de nuance dat andere dingen te licht bestraft worden.
Ik ga hier commentaar op krijgen, maar dit moest maar eens een imam zijn die een lezing gaf op die manier. Eens zien of dit voor iedereen dan ook onder vrijheid van meningsuiting valt.
En ja, dat kan misschien wel whataboutism zijn wat ik nu doe, maar ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat dit geminimaliseerd wordt als reactie op heel de woke/cancel cultuur die er volgens sommige leeft. In plaats van de essentie.
Je kan die veronderstelling ook omdraaien, hoeveel mensen die wel inzitten met hoe populistisch rechts de democratie uitholt in de VS en Oost-Europa gaan dit dit nu ook als een voorbeeld van de achteruitgang van democratie zien? Ik vermoed dat je bij een deel ook wel zal zien dat het eerder om een afkeer van rechts gaat dan een liefde voor democratie en mensenrechten. Het moment dat Polen mensen in de gevangenis steekt omdat ze onterende uitspraken doen over Poolse patriotten zal je plots ook wel wat meer aandacht zien voor vrijheid van meningsuiting vanuit bepaalde hoeken.Ik denk dat de zaken in een verkeerd perspectief worden gezien: de strafmaat is disproportioneel tegenover andere misdrijven. Maar heeft dat te maken met deze strafmaat, of van de andere misdrijven? Misschien ligt de nuance dat andere dingen te licht bestraft worden.
Ik ga hier commentaar op krijgen, maar dit moest maar eens een imam zijn die een lezing gaf op die manier. Eens zien of dit voor iedereen dan ook onder vrijheid van meningsuiting valt.
En ja, dat kan misschien wel whataboutism zijn wat ik nu doe, maar ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat dit geminimaliseerd wordt als reactie op heel de woke/cancel cultuur die er volgens sommige leeft. In plaats van de essentie.
Ik denk dat de zaken in een verkeerd perspectief worden gezien: de strafmaat is disproportioneel tegenover andere misdrijven. Maar heeft dat te maken met deze strafmaat, of van de andere misdrijven? Misschien ligt de nuance dat andere dingen te licht bestraft worden.
Ik ga hier commentaar op krijgen, maar dit moest maar eens een imam zijn die een lezing gaf op die manier. Eens zien of dit voor iedereen dan ook onder vrijheid van meningsuiting valt.
En ja, dat kan misschien wel whataboutism zijn wat ik nu doe, maar ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat dit geminimaliseerd wordt als reactie op heel de woke/cancel cultuur die er volgens sommige leeft. In plaats van de essentie.
Moge allah onze moslim jongeren hiervoor behoeden en als vrome jongeren op deze wereld hun tijd door brengen. Yarbi ameen![]()
Doodstraf geven
Admin, als ge u geroepen voelt fix dan een homo voor jezelf maar plaats zo berichten niet in deze groep![]()
Allah islah etsin.ZIGZAGLAR bide voorbeeld olcakmislar. Hij heeft koranschool gezeten zegt m heb je koran dan gelezen en begrepen? Als je een flikker bent ben je dat maar geen propaganda over je geloof of moslims maken. Hoeft niet. Een moslim kan geen lesbo of homo zijn punt. Je moet niet rond de pot draaien. Ik zal als admin mij schamen om zoiets te delen en jongeren de verkeerde aanleiding te geven.
Ik ben zelf zwaar tegen homo's. Is verboden in de islam. Case closed.
? Iemand een duidelijk antwoord hierop 