Het bericht van gisteren vind ik nog beter. https://www.gva.be/cnt/dmf20220517_96679921![]()
Leerlingen spuwen op regenboogvlag in Xaveriuscollege: “Erg dat dit zo’n stempel op onze gemeenschap drukt”
In het Xaveriuscollege in Borgerhout is de Internationale Dag tegen Homofobie en Transfobie op 17 mei in mineur geëindigd. Een regenboogvlag op de speelplaats werd door een groep leerlingen naar beneden getrokken, waarop ze die bespuwden en besmeurden met eten. Een deel van de overtreders maakte...www.hln.be
Schitterende uitleg toch : Een deel van de overtreders maakte deel uit van de moslimgemeenschap, en die zou volgens de directie niet goed genoeg geïnformeerd zijn over de betekenis van de vlag.
Vraag mij nu af wat ze dan dachten dat die vlag betekende? Iemand een duidelijk antwoord hierop
![]()
“Enkele leerlingen hebben zich hieraan gestoord en hebben de vlag afgetrokken, die was opgehangen aan de doelpalen op de speelplaats. Hierdoor is wat commotie ontstaan, maar ik zou zeker niet spreken van een incident. Aan de regenboogvlag aan het onthaal heeft niemand zich gestoord.”
“Een goedbedoeld initiatief, maar helaas verder niet gekaderd of voorbereid tijdens de les”,
“Een regenboogvlag op de speelplaats lijkt me anderzijds niet meteen het ideale middel om het thema bespreekbaar te maken. Het is beter om in de klas te discussiëren over de grond van de zaak dan over symbolen zoals de regenboogvlag.”
Internationale dag voorbij, symbolen terug in de kast?

? Iemand een duidelijk antwoord hierop