Van zodra ik naar de universiteit ging was dat een non-issue in mijn omgeving. Ook binnen de familie. Maar ik zou niet graag in de schoenen van een lbgtq gestaan hebben in mijn middelbare school.

Practice what you preach, daar ben ik het mee eens. Maar je gaat zeker niet beoefenen waar je tegen preekt. Welk vertrouwen kan je hebben in Vlaams Belang, de grootste partij van het land, in het bestrijden van geweld tegen lgbtq's, wanneer ze zelfs symbooldossiers niet steunen? Moord en brand schreeuwen ze wanneer ze denken dat het moslims zijn die homo's aanvallen, maar zijn zelf de grootste bron van homohaat in de autochtone bevolking. Degoutant is dat.

Dus ja, zeer tekenend dat de grootste partij in het land dit niet steunt.

Practice what you preach, daar ben ik het mee eens. Maar je gaat zeker niet beoefenen waar je tegen preekt. Welk vertrouwen kan je hebben in Vlaams Belang, de grootste partij van het land, in het bestrijden van geweld tegen lgbtq's, wanneer ze zelfs symbooldossiers niet steunen?
Omdat zij net pleiten voor een harde aanpak tegen criminaliteit (en niet zoals nu in België bijv. veelvuldige misdaadplegers gewoon vrij laten rondlopen). Dat gaat veel meer zoden aan dijk zetten dan zo'n bureaucratische klucht voor "vrijheidszones".

Moord en brand schreeuwen ze wanneer ze denken dat het moslims zijn die homo's aanvallen, maar zijn zelf de grootste bron van homohaat in de autochtone bevolking. Degoutant is dat.

Dus ja, zeer tekenend dat de grootste partij in het land dit niet steunt.
Neen, net positief dat ze niet meedoen aan dat "doekje voor het bloeden" en wel pleiten voor een fundamentele verandering.

Omdat zij net pleiten voor een harde aanpak tegen criminaliteit (en niet zoals nu in België bijv. veelvuldige misdaadplegers gewoon vrij laten rondlopen). Dat gaat veel meer zoden aan dijk zetten dan zo'n bureaucratische klucht voor "vrijheidszones".

Neen, net positief dat ze niet meedoen aan dat "doekje voor het bloeden" en wel pleiten voor een fundamentele verandering.
Moest ik koffie drinken ik zou me er net in verslikt hebben. De partij die tegen adoptie voor holebi's is, die moesten ze kunnen het homohuwelijk terugdraaien, wiens partijvoorzitter het een schande vond dat we geleid werden door een homoseksuele eerste minister, wiens parlementsleden herhaaldelijk homofobe uitspraken doen, die aanpapt met uitgesproken homofobe partijen in het buitenland, ... die partij gaat fundamentele verandering brengen ten goede van de lgbtq's?

Vlaams Belang is deel van het probleem. De onthouding op dit voorstel afdoen als signaal dat ze niet willen meedoen met doekjes voor het bloeden en echte verandering willen is ridicuul. Dat zijn geen oogkleppen, dat is moedwillig verdraaien van de werkelijkheid.

Edit: en een dag later doen ze dit: https://m.standaard.be/cnt/dmf20210312_98174152. Maar neen, echt, Vlaams Belang pleit voor fundamentele verandering! :sarcastic: :rofl:

Laatst bewerkt:
Edit: en een dag later doen ze dit: https://m.standaard.be/cnt/dmf20210312_98174152. Maar neen, echt, Vlaams Belang pleit voor fundamentele verandering! :sarcastic: :rofl:
enkel een domme mens verandert nooit van gedacht natuurlijk.
Ik zie het toch allemaal net iets complexer.

Vergeet niet dat we nog met een generatie zitten waar homoseksualiteit iets vreemd was. In de tijd van uw oma was daar geen sprake van, toen had je geen tijd om homo te zijn. Dus ja ik schrik er niet van dat sommige wat meer terughoudend zijn en niet mee zijn met hun tijd.

Vergeet niet dat we nog met een generatie zitten waar homoseksualiteit iets vreemd was. In de tijd van uw oma was daar geen sprake van, toen had je geen tijd om homo te zijn. Dus ja ik schrik er niet van dat sommige wat meer terughoudend zijn en niet mee zijn met hun tijd.
Excuseer?

Em heeft zelfs in 2015 nog redelijk wat groffe uitspraken gedaan. Allez ja hmmmmmm em zal toch niet "opeens" van gedacht veranderd zijn, vrees ik.

Apropos: mijn bomma zegt ook wel wat zaken waarvan ik denk "tjah, dat is uw generatie toch niet meer". Maar mijn bomma die zit thuis, in haar zetel. Die voert geen maatschappelijk relevante taak uit of zit in een positie van macht. Zulke opa's mogen ze toch vervroegd op pensioen sturen ja.

De enige wetsvoorstellen of amendementen die het VB idd ingediend heet zijn er om te verwijzen naar moslimlanden of "linkse ideologieën", niet om homorechten in België effectief te steunen. Of hoe eigen volk eerst verwatert als anderen aangevallen kunnen worden ;).

Em heeft zelfs in 2015 nog redelijk wat groffe uitspraken gedaan. Allez ja hmmmmmm em zal toch niet "opeens" van gedacht veranderd zijn, vrees ik.

Apropos: mijn bomma zegt ook wel wat zaken waarvan ik denk "tjah, dat is uw generatie toch niet meer". Maar mijn bomma die zit thuis, in haar zetel. Die voert geen maatschappelijk relevante taak uit of zit in een positie van macht. Zulke opa's mogen ze toch vervroegd op pensioen sturen ja.
Dit is wat hij er vandaag in DS over zegt:

Feministen krijgen ook de schuld van ‘de gekketransgenderziekte die nu ook Vlaanderen in de greep heeft gekregen’. ‘De heterofobe duiders van de VRT deden hun duit duchtig in het zakje’, schrijft hij. De omroep confronteert de kinderen ‘met allerhande aberrante vormen van seksualiteit, overgoten met een vunzig homofiel en militant sausje’.

‘Ik heb op Ketnet dingen gezien die echt vunzig waren’, stelt hij aan telefoon. ‘Het is precies of heterofilie abnormaal wordt. Iedereen moet homofiel zijn, dat wordt opgehemeld. Voor mij mag iedereen zijn seksualiteit beleven zoals hij wil, daar heb ik geen probleem mee. Maar men moet dat niet voorstellen als de normale seksualiteit. De normale seksualiteit is nog altijd de heteroseksualiteit.’ En transgender is een ziekte? ‘Dat promoten is een ziekte, die het brein aantast. Transseksualiteit is abnormaal en dat zeg ik zonder waardeoordeel: het is niet de norm, dus ab-normaal.’

Het feit dat VB het een goed idee vindt om iemand met zo'n ideeën voor te dragen, hoe past dat in hun plan om geweld tegen holebi's tegen te gaan @Straddle?

Dus ja ik schrik er niet van dat sommige wat meer terughoudend zijn en niet mee zijn met hun tijd.
Het gaat hier ook niet alleen om oude krokodillen zoals Elbers he. Van Grieken zelf, Sneppe, Claes, DVL, Van Roy, Brusselmans, De Winter (oké, die is wel ook bijna een krokodil) ... de lijst van verkozenen bij VB die zich publiekelijk negatief uitlaten over lbgtq is lang, en daar zit dus ook veel volk tussen van onze generatie en jonger. Enfin, het staat zelfs gewoon in hun beginselverklaring dat het ‘huwelijk tussen een man en een vrouw’ als norm vooropstelt.

Je kan dan een grote bek opzetten over geweld tegen holebi's, maar als je zelf de grootste bron van homohaat in Vlaanderen bent is dat toch echt lachwekkend.

Laatst bewerkt:
Het gaat hier ook niet alleen om oude krokodillen zoals Elbers he. Van Grieken zelf, Sneppe, Claes, DVL, Van Roy, ... de lijst van verkozenen bij VB die zich publiekelijk negatief uitlaten over lbgtq is lang, en daar zit dus ook veel volk tussen van onze generatie en jonger. Enfin, het staat zelfs gewoon in hun beginselverklaring dat het ‘huwelijk tussen een man en een vrouw’ als norm vooropstelt.

Je kan dan een grote bek opzetten over geweld tegen holebi's, maar als je zelf de grootste bron van homohaat in Vlaanderen bent is dat toch echt lachwekkend.
Het aanvaarden en zelfs het promoten van heteronormativiteit heeft niets, maar dan absoluut niets met homohaat te maken.

Ik vind dat dit niet meer is dan een bliksemafleider om de discussie weg te halen van de werkelijke motieven van de daders van deze doodslag/moord.

Het aanvaarden en zelfs het promoten van heteronormativiteit heeft niets, maar dan absoluut niets met homohaat te maken.

Ik vind dat dit niet meer is dan een bliksemafleider om de discussie weg te halen van de werkelijke motieven van de daders van deze doodslag/moord.
Ik denk dat jij hier eerder de bliksemafleider hanteert met je eerste zinnetje hoor :). Ik wil deze discussie gerust in een ander topic verder voeren, maar Vlaams Belang cultiveert wel het klimaat waarin homofobe criminaliteit kan groeien. Dus voor mij is dit absoluut niet off-topic. En ik kots van de hypocrisie van Vlaams Belang en aanhangers in deze kwestie.

Laatst bewerkt:

Niet echt, doen alsof dit abnormaal is is de eerste stap naar geweld.

VB gaat dar trouwens verder in dan het louter abnormaal aanschouwen.

Ik ken de man niet, wou gewoon zeggen dat uitspraken uit de vorige eeuw misschien niet meer relevant zijn.

Ook verdedig ik VB niet, allesbehalve. Maar je kan wel het heteroseksueel huwelijk voorop stellen. En tegelijk ook homoseksualiteit aanvaarden. Ik ga ook niet vechten voor homorechten of mij daarvoor inzetten, maar ik heb 0,0 problemen met de holebi gemeenschap.

Die uitspraak van “geen tijd” is trouwens iets wat iemand tegen mij zei, dus niet mijn eigen woorden :P

Moest ik koffie drinken ik zou me er net in verslikt hebben. De partij die tegen adoptie voor holebi's is, die moesten ze kunnen het homohuwelijk terugdraaien, wiens partijvoorzitter het een schande vond dat we geleid werden door een homoseksuele eerste minister, wiens parlementsleden herhaaldelijk homofobe uitspraken doen, die aanpapt met uitgesproken homofobe partijen in het buitenland, ... die partij gaat fundamentele verandering brengen ten goede van de lgbtq's?
Wel kijk eens wat de VLD en de SPA ons hebben gebracht. Minderjarige criminelen die actief op zoek gaan naar homoseksuele slachtoffers om ze te overvallen en dood te steken. Ik twijfel er niet aan dat die gasten binnen de kortste keren weer gaan vrij zijn alsof er nooit iets ergs gebeurd is. Het VB biedt een simpel alternatief voor die puinhoop: treed gewoon hard op tegen misdaad en lach het niet gewoon weg zoals nu wordt gedaan.

Vlaams Belang is deel van het probleem. De onthouding op dit voorstel afdoen als signaal dat ze niet willen meedoen met doekjes voor het bloeden en echte verandering willen is ridicuul.
BS, niemand van het VB loopt s'nachts homo's te lokken naar parken om ze dood te steken. Ze nemen conservatieve standpunten in tegen pakweg holebi-huwelijk of adoptie, maar ze promoten geen geweld tegen holebi's voor wat ze zijn. Een tijdje terug werden in Florida 50 holebi's doodgeschoten in een nachtclub en nog eens tientallen anderen verwond. Dat geweld kwam niet vanuit de conservatieve hoek, net zomin als dat hier in Beveren het geval is.

Precies, net alsof het VB iets te maken heeft met het dodelijke geweld dat hier heeft plaats gevonden. Als de politieke partijen die aan de macht zijn geweest niet zo'n straffeloos beleid hadden gevoerd dan had deze moord waarschijnlijk niet eens plaats gevonden.

Actief homohaat spuien is inderdaad niet krak hetzelfde als ene doodkloppen. Dat zegt ook niemand.

En inderdaad, zonder het Vlaams Belang is het hier pure anarchie en een staat van wetteloosheid en dankzij het Vlaams Belang aan de macht zouden er echt nog nul moorden vallen. /s

Kijk naar feiten in plaats van de duizend verzinsels in je post. Amai. Nu zijn plots VLD & SPa verantwoordelijk voor deze moord. Seriously? Jup, bij VLD en SPa zijn ze het nu aan het "weglachen".

Dit is toch echt niet meer serieus?

Weet je wat homofoob geweld voorkomt? Homofobie bestrijden.

Zolang Vlaams Belang homofobie promoot, is ze deel van het probleem en is ze onrechtstreeks mee verantwoordelijk voor dit soort haatmisdrijven. Daar gaat geen politiestaat iets aan veranderen.

Wel kijk eens wat de VLD en de SPA ons hebben gebracht. Minderjarige criminelen die actief op zoek gaan naar homoseksuele slachtoffers om ze te overvallen en dood te steken. Ik twijfel er niet aan dat die gasten binnen de kortste keren weer gaan vrij zijn alsof er nooit iets ergs gebeurd is. Het VB biedt een simpel alternatief voor die puinhoop: treed gewoon hard op tegen misdaad en lach het niet gewoon weg zoals nu wordt gedaan.

BS, niemand van het VB loopt s'nachts homo's te lokken naar parken om ze dood te steken. Ze nemen conservatieve standpunten in tegen pakweg holebi-huwelijk of adoptie, maar ze promoten geen geweld tegen holebi's voor wat ze zijn. Een tijdje terug werden in Florida 50 holebi's doodgeschoten in een nachtclub en nog eens tientallen anderen verwond. Dat geweld kwam niet vanuit de conservatieve hoek, net zomin als dat hier in Beveren het geval is.
Dude, de laatste "homomoord" was ook al 9 jaar geleden hé. Moeten hier ook niet doen alsof dat een maandelijks gegeven is oO. Waren het toen ook geen belgen ?

Dude, de laatste "homomoord" was ook al 9 jaar geleden hé. Moeten hier ook niet doen alsof dat een maandelijks gegeven is oO. Waren het toen ook geen belgen ?
Ik zeg toch ook niet dat het hier wekelijks gebeurd? Ik wijs gewoon uit welke hoek die moorden/geweld komen en dat is niet uit de rechts-conservatieve hoek.

Terug
Bovenaan