{BK}Black Devil
Well-known member
misschien niet die term al onmiddelijk gebruiken in de titel ? Dan ga je er vanuit dat iedereen weet wat het is , wat duidelijk niet zo is .Hoe had de VRT over dit voorval correct kunnen berichten zonder de term te gebruiken?
Of zelf daar geen nieuwsitem over maken tout court , wat voor meerwaarde heeft dat nieuwsitem nu ? Een lgbtq café die na commotie een ludiek event maakt voor 'cismannen' , moet de VRT over zoiets berichten ?
Gents café maakt na commotie ludiek event voor 'Cismannen' , voila das al een betere titel met de term cismannen duidelijk tussen aanhalingstekens .



) heeft het nu immers niet zozeer voor "Iemand die zowel qua gender als qua geboorte man is" en vindt "cisman" iets korter. Net zoals ik een cijfernerd, een west-vlaming (joepie), een vlaming (yuk in de flamingantische betekenis van het woord) en een Belg ben.