Dat "bevreemdend genderneutraal taalgebruik" lijkt me gewoon een slechte tekst hoor. Ook vind ik jouw probleem met dit artikel nogal vreemd, aangezien er letterlijk staat:Tja, ik dacht bijvoorbeeld aan : https://nl.wikipedia.org/wiki/Sam_Bettens
Dat in bevreemdend genderneutraal taalgebruik geschreven is bijvoorbeeld met "met broer" in plaats van "met haar broer".
En zeg wat je wilt een encyclopedie zou niet op die manier aan geschiedenisherschrijving mogen doen. Toen Petra De Sutter haar doctoraat haalde was ze strikt genomen geen 'ze'. Toen één van de moderatoren van 'De Zevende Dag' eens per ongeluk haar deadname noemde, of toen men 'Sarah' als één van de sleutelwoorden had in een vraag in De Slimste Mens over K's Choice gingen de alarmbellen ook al af...
Nogal een geschiedenisherschrijving. Wat het geslacht van iemand die een doctoraat haalt net ter zake doet snap ik ook niet echt maar soit.Op 18 mei 2019 maakte Bettens bekend transgender te zijn en voortaan door het leven te zullen gaan als man, met als naam Sam. Hiervoor ging Bettens door het leven met de voornaam Sarah.[1][2]
Verder "bind ik niet in op de essentie", omdat ik met jouw visie, voor zover ik weet wat ze eigenlijk is, gewoon niet akkoord ga. Naar mijn mening zijn veel van de zaken die je aanhaalt op het randje van spoken zien.
En euhm:
Ik vind het een beetje vreemd hoe je dit als een probleem ziet? Ik weet niet hoe jij rondloopt, maar ik vermijd controversiële topics sowieso bij mensen die ik niet goed ken. Dat gaat dan over politiek bijvoorbeeld.Ik zal in het dagelijkse leven een transgender voor zover ik die soms nog tegenkom echt niet onrespectvol behandelen, gewenste voornaamwoorden gebruiken (tenzij van die verzonnen exemplaren), maar als je aan mij zou vragen om mijn harde mening, dan blijf ik erbij: je kan niet echt van geslacht veranderen, hooguit héél erg doen alsof. Erg genoeg misschien voor mensen met dat mentale probleem. Maar hey, ik zou het in het openbaar al aarzelen om het nog een mentale aandoening te durven noemen...
En jij komt hier even zeggen dat je in het openbaar al zou aarzelen om dit een mentale aandoening te noemen zeg, zo als complete leek. Ze nemen werkelijk al onze vrijheden af.

