CerumenCrevice
Well-known member
Je weet nog niet goed wat je wil, dat kan tot de verkeerde keuzes leiden.Dat begrijp ik, was ik ook al iets van tegengekomen. Maar is er een alternatief als ik op termijn er extra speakers op wil hangen en streaming-services ed. belangrijk vind?
Het zou handig zijn als je voor uzelf de verwachtingen eens oplijste. Dat heb ik 4 jaren geleden ook gedaan en heeft me volgens mij veel miserie bespaart.
Mijn verlanglijstje, in een notendop, was meer gefocussed op surround sound. Zodat ik na 3 jaren een volledige setup (met akoestische panelen etc) had staan. Ik kan u zeggen dat die setup initieel muziek teleurstellend afspeelde, toen het nog een 2.0 setup was. Na veel iteraties klinkt die wel subliem.
Sinds vorig jaar een home studio aan het opzetten en die klonk meteen impressive, voor maar 2/3de van de prijs van die initiele 2.0 setup. Deze stereo setup kan zelfs bijna tippen aan de 7.2 surround setup, mid range doet het al zeker beter, bas heel wat minder.
om uw vraag te beantwoorden: er zijn zeer veel alternatieven/mogelijkheden. Zonder een kompleter zicht op hoe je de setup wil gebruiken, wil gaan gebruiken en waarvoor het moet dienen, waarvoor het niet moet dienen etc., kan je niet echt een goede beslissing nemen.
Als ik snel kijk, dan vind ik hier niet direct iets van terug, maar kan zijn dat ik slecht zoek natuurlijk!