Hλlf-Life

giphy.gif

Happy 20th Anniversary Half-Life 2!

Half life 2 gratis op Steam (inclusief episode 1 & 2 die nu deel zijn van de algemene game)

Geen idee wie deze absolute klassieker nog niet heeft maar alleszins geen excuus meer.

De game kreeg ook een grote update, met heel wat bug fixes, HDR in alle levels, en meer support voor hogere resoluties en ultra-widescreen.
En er is voortaan ook developer commentary (had je totnutoe alleen in de Episodes).

Van developers gesproken, Valve kwam vandaag ook met een 2 uur durende documentaire over de ontwikkeling van de game:

To celebrate the 20th Anniversary of the release of Half-Life 2, we've gotten members of the HL2 team back to talk about the game's development, how we almost ran out of money, what it was like when we were hacked, what happened when we were sued by our publisher, the birthplace of Steam, and much more.

Nog veel meer nieuws op de officiele website (en een leuke easter egg helemaal onderaan de pagina):

Vandaag is m'n nieuwe graka geleverd, heb hier onlangs ook een Quest op de kop getikt en Alyx staat op de laagste prijs ooit.

Good times! :love:

Ik keek recent naar deze twee docu's van dezelfde regisseur. Vooral de eerste is een échte nostalgische aanrader.

Schande moest je het nog niet hebben natuurlijk ;p
maar goeie move om HL2 en beide episodes enkele dagen volledig gratis te maken op steam. Dit is gaming canon en verplichte kost!

Tijd voor playthrough nummer god knows how many. Kdenk eigenlijk niet dat er de laatste 20 jaar in eender welk spel al een wapen is verschenen dat even veel voldoening geeft als het pats pats pats piiiiieeeeeep pistool van HL2. :woohoo:

Kdenk eigenlijk niet dat er de laatste 20 jaar in eender welk spel al een wapen is verschenen dat even veel voldoening geeft als het pats pats pats piiiiieeeeeep pistool van HL2. :woohoo:
Een jaar later kwam F.E.A.R uit met de nail gun.

Pulse rifle in HL2 met een woofer onder uw kont is wel peak G spo.. ahemz sound design.

Schande moest je het nog niet hebben natuurlijk ;p
maar goeie move om HL2 en beide episodes enkele dagen volledig gratis te maken op steam. Dit is gaming canon en verplichte kost!

Tijd voor playthrough nummer god knows how many. Kdenk eigenlijk niet dat er de laatste 20 jaar in eender welk spel al een wapen is verschenen dat even veel voldoening geeft als het pats pats pats piiiiieeeeeep pistool van HL2. :woohoo:
Om nog maar te zwijgen van o.a. de pulse rifle en de zero point field energy manipulator, gravity gun voor de vrienden :') Die docu van 25 jaar Half-Life was idd een dikke aanrader, zoveel goeie insight, anekdotes etc. Ik herinnerder mij ook nog een hele hoop zaken uit HL2. Voor mij de beste (FPS) game die er ooit gemaakt is. Legendarischer en iconischer dan HL2 wordt het echt niet meer. Nooit meer.

Ik onthoud vooral: "the right man in the wrong place can make all the difference in the world. So wake up, Mr. Freeman, wake up and smell the ashes."

Om nog maar te zwijgen van o.a. de pulse rifle en de zero point field energy manipulator, gravity gun voor de vrienden :') Die docu van 25 jaar Half-Life was idd een dikke aanrader, zoveel goeie insight, anekdotes etc. Ik herinnerder mij ook nog een hele hoop zaken uit HL2. Voor mij de beste (FPS) game die er ooit gemaakt is. Legendarischer en iconischer dan HL2 wordt het echt niet meer. Nooit meer.

Ik onthoud vooral: "the right man in the wrong place can make all the difference in the world. So wake up, Mr. Freeman, wake up and smell the ashes."

HL2 :love: mijn jaarlijks terugkerend game moment. Al sinds ik de orange box gekocht heb. Gewoon voor de fun nog es door Ravenholm wandelen. :love:
Altijd jammer gevonden dat we geen closure gekregen hebben met ep3 en de borealis.

Maar nu ik het lees dat je via een mod de game in VR kan spelen... en dan mss toch Alyx es overwegen ook.

is half life black mesa de beste manier om de eerste te spelen als je die nog nooit hebt gespeeld?
In mijn opinie niet. Speel de eerste gewoon zoals hij is, en dan kun je nog eens Black Mesa spelen om te zien hoe creatief ze geweest zijn met sommige levels.
Half Life Source mag je gewoon vergeten.

Half Life 1 is een game die ik bijna elk jaar nog eens speel. Alleen de geluiden al in dat spel zijn nostalgische muziek.
Die geautomatiseerde stemmen in de facility, het selecteren van een wapen, alles... brengt herrineringen aan een tijd terug van HL1 en alle mods er rond.

nog steeds aan het twijfelen of ik die Remake, BLACK MESA , eens zou spelen....

het origineel ooit 1 keer uitgespeeld. Opposing Force, en Blue shift ook.

HL2 met de nodige cheats ook, vond ik eigenlijk iets minder dan het origineel, maar kom.

Is Black Mesa echt een aanrader?

EDIT/ nevermind: :D net gekocht op steam voor 4.87 euro. deze thread alleen al bracht de nostalgie terug :love:

Laatst bewerkt:
Ik vond Black Mesa dan heel goed, niet twijfelen. HL1 met modernere graphics en Xen herwerkt. En het is geen amateur mod ofzo hoor, top kwaliteit.
Xen is gewoon ferm verandert. Intro in Xen en sfeer en design is top. Enkel één level is wat te groot of lang daar. Een met een vervelende transportband waar je steeds hoger en hoger moet.

Zou hem graag nog eens spelen.
Maar privé laptop is een mac en heb verder enkel ps5.

Voorlopig dus niet mogelijk :-(

HL2 toegevoegd aan mijn library. Vroeger bij release nog gekocht maar die steamaccount ben ik kwijt geraakt na een accounthack en nooit meer kunnen recoveren.
En ook Alyx aangekocht aangezien ik vorige maand mijn eerste VR bril (Meta Quest3) heb aangeschaft en deze overal als een must play naar voor komt.

Terug
Bovenaan