famtam
Well-known member
Typisch Hollands. Er moet niet alleen gewonnen worden maar ook vernederd. Vooral als het Duitsers zijn.Je wint Olympisch Goud en het eerste wat je doet is de tegenstander jennen. Kleuterniveau.
Daarbuiten is Duco Telgenkamp een geniale gek.
Het is typisch Duco Telgenkamp, een bijzondere jongen in de hockeywereld. Hij praat bijzonder, hij hockeyt bijzonder. Soms zie je hem niet, dan is hij ineens briljant. Hij is wars van bescheidenheid. ‘Ik wist dat ik ‘m zou maken’, zegt hij over zijn beslissende shoot-out. Hij zegt het stoïcijns. Zoals Telgenkamp vaker is. Zo hebben we hem leren kennen. Dat zit in zijn bloed. ‘Ik had niets van twijfel in mijn hoofd of lichaam. Ik nam ‘m zoals ik wilde. Precies zoals vooraf het plan was.’

. Hoe meer ik deze sport bekijk, hoe belachelijker ik ze vind. Het lijkt me ook dat ze vaak op goed geluk een bal van opzij naar voor het doel meppen ondanks dat daar 4 verdedigers staan, om toch maar te hopen dat hij bij je speler geraakt die hem dan binnen tikt. Maar ook daar misschien ook in de hoop dat een verdediger hem tegen zijn/haar voet krijgt.