Hockey

Je wint Olympisch Goud en het eerste wat je doet is de tegenstander jennen. Kleuterniveau.
Typisch Hollands. Er moet niet alleen gewonnen worden maar ook vernederd. Vooral als het Duitsers zijn.
Daarbuiten is Duco Telgenkamp een geniale gek.

Het is typisch Duco Telgenkamp, een bijzondere jongen in de hockeywereld. Hij praat bijzonder, hij hockeyt bijzonder. Soms zie je hem niet, dan is hij ineens briljant. Hij is wars van bescheidenheid. ‘Ik wist dat ik ‘m zou maken’, zegt hij over zijn beslissende shoot-out. Hij zegt het stoïcijns. Zoals Telgenkamp vaker is. Zo hebben we hem leren kennen. Dat zit in zijn bloed. ‘Ik had niets van twijfel in mijn hoofd of lichaam. Ik nam ‘m zoals ik wilde. Precies zoals vooraf het plan was.’

Typisch Hollands. Er moet niet alleen gewonnen worden maar ook vernederd. Vooral als het Duitsers zijn.
Daarbuiten is Duco Telgenkamp een geniale gek.

Het is typisch Duco Telgenkamp, een bijzondere jongen in de hockeywereld. Hij praat bijzonder, hij hockeyt bijzonder. Soms zie je hem niet, dan is hij ineens briljant. Hij is wars van bescheidenheid. ‘Ik wist dat ik ‘m zou maken’, zegt hij over zijn beslissende shoot-out. Hij zegt het stoïcijns. Zoals Telgenkamp vaker is. Zo hebben we hem leren kennen. Dat zit in zijn bloed. ‘Ik had niets van twijfel in mijn hoofd of lichaam. Ik nam ‘m zoals ik wilde. Precies zoals vooraf het plan was.’
Ach is dit ook niet wat sport zo mooi maakt? Als het allemaal altijd maar keurig sportief zou zijn is het toch ook maar saai? Ik vind dit prachtig.

Dit zijn toch prachtige sportmomenten. Voetbal is oorlog, zei ene Nederlander ooit. Blijkbaar soms ook van toepassing op andere sporten.

Dat vingertje kan ik nog begrip voor hebben, maar de tik tegen de helm is er toch over.
Ik begrijp niet dat je dat mooi/prachtig kan vinden. Zeker in een sport zoals hockey die, voor mij als leek, een vrij sportieve sport is.

@Bart Goor zou je het omgekeerd ook prachtig gevonden hebben, als Duitsland gewonnen had en dat deed bij een Nederlandse speler?

Wat jennen voor- en tijdens de wedstrijd moet wel kunnen. Maar net zoals je groots moet zijn in de nederlaag, moet je zeker ook groots zijn in de overwinning.

En idd, hockey leek mij ook altijd een zeer sportieve sport (als leek zijnde), maar dit toernooi toch al meer en meer zaken gezien die naar het voetbal neigen...

En idd, hockey leek mij ook altijd een zeer sportieve sport (als leek zijnde), maar dit toernooi toch al meer en meer zaken gezien die naar het voetbal neigen...

Hockey is juist een hele harde, soms gevaarlijke, sport.
Die hockeybal heeft weleens een dode gemaakt (Australisch international) en reken maar dat men elkaar flink intimideert op het veld.

Prachtig moment :rofl:

Je wint Olympisch Goud en het eerste wat je doet is de tegenstander jennen. Kleuterniveau.
Vind ik toch ook not done en niet professioneel. Tenzij die keeper het zou uitgelokt hebben. Zou gerust een groene/gele kaart mogen krijgen voor die actie.

Hockey is juist een hele harde, soms gevaarlijke, sport.
Die hockeybal heeft weleens een dode gemaakt (Australisch international) en reken maar dat men elkaar flink intimideert op het veld.
Vandaar al die regeltjes dus. Maakt het wel moeilijk om te volgen. Hoe dikwijls ik niet gedacht heb, waarom the fuck wordt er nu weer gefloten.

Dat constant op die voeten proberen mikken ipv op de goal, ik kan het niet langer aanzien.
Ongelooflijk irritant om naar te kijken, ik zet het af.

Die keeper van België is het toch niet... Was ook al waardeloos in de shoot-outs van de vorige wedstrijd.
We zijn met Picard als 1e doelvrouw naar spelen getrokken maar die was ziek voor 1e match (?) en bondcoach heeft niet meer gewisseld
Nu goed ik ken te weinig van hockey om te weten of dit terecht is

Dat constant op die voeten proberen mikken ipv op de goal, ik kan het niet langer aanzien.
Ongelooflijk irritant om naar te kijken, ik zet het af.

Allez, blij dat ik niet de enige ben :). Hoe meer ik deze sport bekijk, hoe belachelijker ik ze vind. Het lijkt me ook dat ze vaak op goed geluk een bal van opzij naar voor het doel meppen ondanks dat daar 4 verdedigers staan, om toch maar te hopen dat hij bij je speler geraakt die hem dan binnen tikt. Maar ook daar misschien ook in de hoop dat een verdediger hem tegen zijn/haar voet krijgt.

Allez, blij dat ik niet de enige ben :). Hoe meer ik deze sport bekijk, hoe belachelijker ik ze vind. Het lijkt me ook dat ze vaak op goed geluk een bal van opzij naar voor het doel meppen ondanks dat daar 4 verdedigers staan, om toch maar te hopen dat hij bij je speler geraakt die hem dan binnen tikt. Maar ook daar misschien ook in de hoop dat een verdediger hem tegen zijn/haar voet krijgt.
Dat gebeurt in het voetbal toch ook? Op goed geluk de bal voor de goal gooien en dan maar hopen dat iemand z'n knikker of voet er tegen kan zetten.

Terug
Bovenaan