Hockey

Het is niet een sport waar ik na de Olympische spelen nog behoefte aan heb om nog wat wedstrijden te bekijken.

Allez, blij dat ik niet de enige ben :). Hoe meer ik deze sport bekijk, hoe belachelijker ik ze vind. Het lijkt me ook dat ze vaak op goed geluk een bal van opzij naar voor het doel meppen ondanks dat daar 4 verdedigers staan, om toch maar te hopen dat hij bij je speler geraakt die hem dan binnen tikt. Maar ook daar misschien ook in de hoop dat een verdediger hem tegen zijn/haar voet krijgt.
Ik ga het blijven bekijken gewoon omdat ik probeer alles te zien, al was het op de achtergrond, maar deze sport slaat echt kant noch wal. Zit 0 tactiek in, geluk is hier precies de belangrijkste factor en dan dat spel dat echt om de 10 sec stil ligt voor weet iemand nog welke reden??

Het kan mij eigenlijk bitter weinig schelen of deze ploeg brons of niet haalt, zo weinig sympathie voel ik. Go Thiam en Vidts dan toch wel 100%.

Dat gebeurt in het voetbal toch ook? Op goed geluk de bal voor de goal gooien en dan maar hopen dat iemand z'n knikker of voet er tegen kan zetten.
Dat is bij sommige ploegen de tactiek als ze spitsen hebben met lengte of goed kunnen koppen. Maar bij goeie ploegen zie je toch wel overduidelijk een tactiek. Hier heb ik precies al 20 keer dezelfde match gezien en elke ploeg doet het zelfde.
Als ik dan hoor dat er geen buitenspel is dan snap ik het nog minder waarom alles constant op een prop speelt. Loop u vrij, loop diep.. doe iets... Maar neen, allemaal stil staan op 10m² en op de benen mikken.

Dat gebeurt in het voetbal toch ook? Op goed geluk de bal voor de goal gooien en dan maar hopen dat iemand z'n knikker of voet er tegen kan zetten.

Toch niet als daar een muur van verdedigers staan. Maar bij voetbal zie je dan ook vaak dat de bal teruggelegd wordt, of wat meer de ruimte gezocht wordt.
Bij hockey zit je met het probleem dat a) die ruimte er sowieso niet is, en b) dit nog eens verergerd wordt door het feit dat je niet van buiten de cirkel kunt scoren. Daarom ook dat de meeste van die goals zo rommelig lijken, vind ik.

Allez, blij dat ik niet de enige ben Hoe meer ik deze sport bekijk, hoe belachelijker ik ze vind.
Vandaar dat we in Vlaanderen ook blijven hangen in voetbal en fietsen.

Al die andere sporten zijn buiten onze comfortzone. Dus voor de meesten onaangenaam. Wat de boer niet kent vreet hij niet. We krijgen ze ook nooit te zien op tv dus er kan ook geen kennis en cultuur omheen gebouwd worden.

Vandaar dat we in Vlaanderen ook blijven hangen in voetbal en fietsen.
Al die andere sporten zijn buiten onze comfortzone. Dus voor de meesten onaangenaam. Wat de boer niet kent vreet hij niet. We krijgen ze ook nooit te zien op tv dus er kan ook geen kennis en cultuur omheen gebouwd worden.

Nogal een kortzichtige opmerking, want wielrennen interesseert me daadwerkelijk geen zak, en voetbal volg ik ook enkel de resultaten, maar kijk nagenoeg nooit een wedstrijd (buiten misschien de nationale ploeg). Ben wel geïnteresseerd in basket, atletiek, zwemmen...
Hockey vind ik overigens ook qua houding zo onnatuurlijk. Ik krijg al zere rug van er naar te kijken :D.

Haha die reacties hier doen me heel hard denken aan de eerste keren dat ik zelf hockey keek (Peking 2008). Dacht net hetzelfde toen. Sindsdien altijd naar de Lions blijven kijken op TV bij de grote toernooien, en je wordt dat allemaal wel gewoon hoor.

Argentinië is (lichtjes) beter vind ik maar ja dat wil nog niks zeggen (zie België vs China).
Dit is ook niet echt een hoogstaande match. De vermoeidheid zeker van zoveel matchen op korte tijd?
Ik vond de Panthers echt goed in het begin maar dit vind ik moeilijk om op te kijken, idem voor hun match tegen China ...

De Panthers spelen zo slording vind ik. Doet echt pijn om ernaar te kijken.

Was tegen China ook al, maar daar hadden ze nog wat controle omdat ze in principe beter zouden moeten zijn, tegen Argentinië is dat anders. Misschien de stress, en waarschijnlijk ook de vermoeidheid na een zwaar toernooi.

Ze hebben het - als ze nu verliezen - meer laten liggen tegen China dan vandaag imo. Daar waren ze ondanks hun slordigheden nog altijd lichtjes beter en hebben ze te weinig geprofiteerd van hun vele strafcorners in de eerste helft.

Terug
Bovenaan