Hoe evolueert bij jou je loon?

Hoe evolueert je loon (zonder index)?

• Vaste functioneringsgespreken met dan mogelijks een loonsverhoging

Stemmen: 109 41,0%
  • Geen periodieke gesprekken met mogelijks loonsverhoging, enkel als je er zelf om vraagt

Stemmen: 18 6,8%
  • Bij ons werken ze met barema's (maar veel uitzonderingen mogelijk)

Stemmen: 5 1,9%
  • Bij ons werken ze met barema's - geen of nauwelijks uitzonderingen mogelijk (privé)

Stemmen: 34 12,8%
  • Bij ons werken ze met barema's - geen of nauwelijks uitzonderingen mogelijk (ambtenaar)

Stemmen: 54 20,3%
  • Totaal geen loonsverhoging mogelijk

Stemmen: 12 4,5%
  • Ik ben zelfstandig of andere situatie (geen loon-/weddetrekkende).

Stemmen: 31 11,7%
  • Andere situatie

Stemmen: 3 1,1%

• Totaal aantal stemmers
    266

JPV

Crew Member
Crowdfunder FE
Ben eens benieuwd hoe de (individuele) loonsonderhandelingen bij jullie verlopen, even zonder rekening te houden met indexering.

Bij mij is er geen sprake van individuele loonsonderhandelingen. Je belandt bij start in een barema en verandert enkel op dat barema (de vooraf afgesproken sprongen) of door van functie te veranderen. Ik zit nu in de hoogste barema, om nu te verhogen moet ik diensthoofd of hoger worden (wat het niet waard is).

Werkt gewoon met barema's met afgesproken sprongen. Om de zoveel jaar, als de genade van de directie je gunstig gezind is, ga je eens een paar sprongen tegelijk naar boven. Dit is dus werkelijk gewoon random voor een aantal werknemers, totaal niet afhankelijk van prestaties of iets dergelijks. Lijkt me eerder gewoon loterij. Als het al x-aantal jaar geleden is, verhoogt je kans wel aanzienlijk.

Micro KMO, compleet met alle rariteiten:
  • geen barema's
  • geen evaluatiegesprekken, tenzij je er uitdrukkelijk om vraagt en dan krijg je er mss één
  • geen opslag, niet vragen = niet krijgen, vragen = mss resultaat
  • verloning is complete willekeur, ook onderhevig aan moodswings