Hoe heb jij je (laatste) partner leren kennen?

Mormel

Member
Titel spreekt voor zich. Ben je elkaar gewoon tegen het lijf gelopen, introductie door vrienden/familie, online,...
Dit om een beetje evenwicht te bieden voor diegenen wier relatie net verbroken is en denken nooit meer iemand te ontmoeten.

TO trapt af:
Voor ik mijn laatste partner ontmoette was ik bijna 8 jaar vrijgezel waarbij ik bewust niet op zoek ging naar relaties (dus wel vrouwen voor 1 nacht maar direct daarna dumpen).

Negen jaar geleden besloten dat ik genoeg had van dat leventje omdat ik enkele malen had meegemaakt dat vrouwen van één nacht plots berichten begonnen te sturen waarin ze aangaven verliefd te zijn etc. (ook tweemaal een aanvaring gehad omdat de vrouw die ik oppikte toch geen vrijgezel bleek te zijn.)
Acht jaar geleden een profiel gemaakt op de site van rendez vous waarbij ik in mijn profiel al aangaf te zoeken naar een vaste sekspartner en niet naar een relatie. Na drie weken aan de praat geraakt met mijn huidige partner, een week lang druk berichten gestuurd alvorens ik de stoute schoenen aantrok en afsprak. Op een week tijd spraken we drie keer af, waarbij partner bij tweede date zei dat ik niet het type leek voor een pure seksdate en na de derde date waren we een koppel waarbij ze mij een week nadien voorstelde aan haar zoontje.

Twee keer via de tennisclub de huidige had als beste vriend de broer van mijn beste vriend en op café (veel volk afgesproken via een politieke jongeren verenging ik met mijn vriend mee) kwam ze op een kwartier tijd vijf keer haar naam zeggen. Toen begon zelfs bij mij een belletje te rinkelen dat ze wel interesse had. Ondertussen is onze zoon er vandaag een maand en klikt nog steeds prima ondanks al is een strubbeling maar het is stil waar het nooit waait.

Nog nooit via tinder of aanverwanten, niet dat ik daar ook maar iets op tegen heb maar tis mijn ding echt niet.

Via een datingsite 11 jaar geleden. We hadden beide die site eens uitgetest na het zien van een Telefacts reportage.

Eerste lief op de hoofdbureau van mijn toenmalig werk waar ik 1 keer per jaar moest zijn voor een vergadering. Zij was daar als stagiaire preventieadviseur. Tijdens de middagpauze heel toevallig aan de praat geraakt en een uur aan een stuk zitten babbelen. Bleek dat ze in dezelfde stad als ik woonde, en ze met het OV daar was. Ik had voorgesteld dat ze nadien eventueel met mij terug naar ´onze stad´ kon rijden i.p.v. 2 uur OV. Zo gezegd zo gedaan, maar uiteindelijk wel 2 uur samen in de file gestaan. Na afzetten aan haar woning nummers uitgedeeld en een 3 weken later had ik mijn eerste serieus lief. Heeft uiteindelijk net geen 4 jaar geduurd. Had ik die toen niet tegen het lijf gelopen hadden wij elkaar ook nooit leren kennen.

Tweede lief had ik al vaker gespot, een echte witte raaf in een nogal mannelijk milieu. Ik vond ze wel heel aantrekkelijk en in de loop der jaren haar wel enkele keren aangesproken in een zatte bui (zoals zovelen deden bij haar) maar zonder succes. Laatste avond voor de corona-horeca-sluiting op de lappen gegaan en haar terug tegengekomen en dan toch aan de praat geraakt (geen idee hoe). Enkele maanden later terug opening van horeca, en haar toevallig terug tegengekomen. In een heeeeel zatte bui aan de praat geraakt, geen idee welke charmes ik toen had buiten zat zijn. Nummers uitgedeeld, week erna naar een concert samen met een hoop gemeenschappelijke vrienden en diezelfde avond blijven slapen. Dag nadien wakker geworden in een vreemd en leeg bed, omdat ze in de zetel was gaan slapen omdat ik zo hard snurkte. Achteraf heeft ze mijn gesnurk toch een goeie 2 jaar volgehouden.

Heel saai maar op school 😬
We zaten op de zelfde school en hadden gemeenschappelijke vrienden. 18 jaar laten zijn we nog samen en ondertussen getrouwd.

Via IRC eind 2000. Koppel sinds eind 2001, gaan samenwonen in 2006, getrouwd in 2007, dochters in 2010 en 2014.

Via gemeenschappelijke interesses kwamen we mekaar tegen in een vereniging, in hun gebouw zat een sauna waar we al samen in hadden gezeten. Goed om op voorhand te weten wat voor vlees je in de kuip hebt.

Via een feestje van een gemeenschappelijke vriend. Enfin, zij was een vriendin van een vriendin van die gemeenschappelijke vriend. Ze viel me op en ik manouvreerde me naast haar aan tafel en geraakte zo aan de praat en de dag nadien zat ik al een bord spaghetti te eten met haar op haar appartement dat ze deelde met die vriendin. Niet veel later waren we een koppel.

En dat terwijl ik net in mijn eigen appartement zat en de intentie had een vrijgezellenleven te hebben met elke week een andere griet in mijn bed. Epic fail.

Op café, ze was het nichtje van een van mijn vriendinnen van onze vaste uitgaanshoop.

Helaas had die vriendin wel een zware crush op mij, dus desondanks “The Fridge protecting The snacks” toch in een relatie geraakt, wat mij niet zo in dank werd afgenomen.

Bijna 10 jaar geleden op't werk. We werken nog steeds op dezelfde verdieping maar voor andere bazen.

Ondertussen getrouwd en 2 bengels.

Ik volgde die van mij al jaren op instagram omdat ik ze via-via kende en van ziens es maar niet echt iets tegen gezegd.
Zij volgde toen mijn ex ook.
Dan ben ik erachter gekomen dat mijn toenmalige vriendin mij bedroog en heb ik dat ook redelijk publiek gemaakt.

Ze was één van de velen die toen berichten stuurde om es iets te gaan drinken om erover te babbelen. Niet echt veel aandacht aan besteed de eerste 2 weken, maar erna zat ik op een dating app. Daar zat zij ook op en heb ik ze gestuurd of ze nog interesse had in die koffie.
En zo geschiedde.

14 jaar geleden mij last-minute ingeschreven voor een groepsreis met KrisKras naar Griekenland, reis was al lang volzet, maar er was iemand afgehaakt. Ik was de enige van de mannen die haar niet probeerde te versieren, en dat heeft blijkbaar succes gehad want een maand later waren we een koppel. Intussen al 8 jaar getrouwd, en 2 kinderen.

Op de middelbare school, we zaten al een paar jaar in dezelfde klas, maar de vonk is pas in het laatste jaar overgeslagen. Ondertussen 25 jaar samen, 11 jaar getrouwd, 2 kinderen.

Terug
Bovenaan