Eerste lief op de hoofdbureau van mijn toenmalig werk waar ik 1 keer per jaar moest zijn voor een vergadering. Zij was daar als stagiaire preventieadviseur. Tijdens de middagpauze heel toevallig aan de praat geraakt en een uur aan een stuk zitten babbelen. Bleek dat ze in dezelfde stad als ik woonde, en ze met het OV daar was. Ik had voorgesteld dat ze nadien eventueel met mij terug naar ´onze stad´ kon rijden i.p.v. 2 uur OV. Zo gezegd zo gedaan, maar uiteindelijk wel 2 uur samen in de file gestaan. Na afzetten aan haar woning nummers uitgedeeld en een 3 weken later had ik mijn eerste serieus lief. Heeft uiteindelijk net geen 4 jaar geduurd. Had ik die toen niet tegen het lijf gelopen hadden wij elkaar ook nooit leren kennen.
Tweede lief had ik al vaker gespot, een echte witte raaf in een nogal mannelijk milieu. Ik vond ze wel heel aantrekkelijk en in de loop der jaren haar wel enkele keren aangesproken in een zatte bui (zoals zovelen deden bij haar) maar zonder succes. Laatste avond voor de corona-horeca-sluiting op de lappen gegaan en haar terug tegengekomen en dan toch aan de praat geraakt (geen idee hoe). Enkele maanden later terug opening van horeca, en haar toevallig terug tegengekomen. In een heeeeel zatte bui aan de praat geraakt, geen idee welke charmes ik toen had buiten zat zijn. Nummers uitgedeeld, week erna naar een concert samen met een hoop gemeenschappelijke vrienden en diezelfde avond blijven slapen. Dag nadien wakker geworden in een vreemd en leeg bed, omdat ze in de zetel was gaan slapen omdat ik zo hard snurkte. Achteraf heeft ze mijn gesnurk toch een goeie 2 jaar volgehouden.