Hoe heb jij je (laatste) partner leren kennen?

Eerste ex via gemeenschappelijke vrienden, 2de ex Tinder, die voor corona het had uitgemaakt. De ganse corona periode swipend doorgebracht waar ik zeker geen spijt van heb. Enorm leuke tijden gehad, waardoor ik van verschillende dames mocht proeven.
In 2022 mijn huidige vriendin leren kennen en tot op vandaag gelukkig en een huis gekocht.
We'll see what the future brings.

Mijn toenmalige beste vriend op school mij nummer gegeven aan een meisje en er mee op date gegaan en nu 22jaar later zoon van 17jaar en dochter van 14 jaar en 11 jaar getrouwd.

"Ik heb hier straks een vriendin op bezoek die een tweetal jaar geleden gescheiden is, ik denk dat ze nog bij u past. Moet ik eens vissen of ze openstaat om te daten en uw nummer geven?"
- "OK"
Wat berichten uitgewisseld en een week later zonder verwachtingen eens mee afgesproken. Het was voor beide kanten een instant match.

Op een verjaardagsfeestje van mijn neefje. Haar ouders waren toen beste vrienden met mijn nonkel en tante. We aten samen wafels met slagroom en aardbeien, in onze pampers. We hebben daar nog foto's van.

Op die manier zag ik ze jaarlijks op verjaardagsfeestjes toen we kinderen waren. Op communies als we puber waren. Tot we naar fuiven gingen en elkaar ook daar tegen het lijf liepen. Het klikte altijd tussen ons.

Over de jaren heen zijn er af en toe vlinders geweest, maar telkens had de ander op zo'n moment een lief. Dat wisselde af, had zij vlinders had ik een lief en omgekeerd.

Zware heartbreak op m'n 19de, zij stond plots aan m'n deur om mij op te vangen. 3 maanden later sprong haar relatie af en zat zij in de put, ben ik haar gaan troosten. Daarna veel afgesproken als vrienden, vonk sloeg snel over.

Flash forward: 17 jaar samen, nu vrijdag zijn we 10 jaar getrouwd, 2 kinderen, still rocking each other's world. Vrijdag klinken met wafels, slagroom en aardbeien in onze pamper!

Op een verjaardagsfeestje van mijn neefje. Haar ouders waren toen beste vrienden met mijn nonkel en tante. We aten samen wafels met slagroom en aardbeien, in onze pampers. We hebben daar nog foto's van.

Op die manier zag ik ze jaarlijks op verjaardagsfeestjes toen we kinderen waren. Op communies als we puber waren. Tot we naar fuiven gingen en elkaar ook daar tegen het lijf liepen. Het klikte altijd tussen ons.

Over de jaren heen zijn er af en toe vlinders geweest, maar telkens had de ander op zo'n moment een lief. Dat wisselde af, had zij vlinders had ik een lief en omgekeerd.

Zware heartbreak op m'n 19de, zij stond plots aan m'n deur om mij op te vangen. 3 maanden later sprong haar relatie af en zat zij in de put, ben ik haar gaan troosten. Daarna veel afgesproken als vrienden, vonk sloeg snel over.

Flash forward: 17 jaar samen, nu vrijdag zijn we 10 jaar getrouwd, 2 kinderen, still rocking each other's world. Vrijdag klinken met wafels, slagroom en aardbeien in onze pamper!
Avril Lavigne reference on point.

OT: via MSN (vriendin van een nicht van mij destijds), daarna samen naar school fietsen (verschillende scholen in dezelfde stad). Ondertussen 20 jaar samen, waarvan 10 getrouwd en 2 kinderen ❤️.

DatingApp Boo
Zij was haar man verloren aan zelfmoord en bleef achter met een jong zoontje (5j).
Zelf aan de kant geschoven door vriendin na relatie van ruim 10 jaar met 2 kinderen met autisme. (10j en 7j)

Woonden 100km uit elkaar en hebben ruim anderhalf jaar een lange afstandsrelatie gedaan terwijl ik nog een appartement aan het verbouwen was voor mij en mijn 2 kinderen. Beide waren we niet de grootste praters en belden we absoluut niet graag, toch voor de een of andere reden konden wij makkelijk 3 uren aan een stuk met elkaar praten en dan waren we nog niet klaar.

Nu woont zij en haar zoontje bij mij in het appartement. Soms wat druk als alle kinderen er zijn maar we zorgen dat het lukt en vinden de steun bij elkaar.

Online dating platform, OKCupid (toen het nog volledig gratis was). Ik was dan nog altijd single (nooit een relatie gehad) en het was de laatste poging om iemand te vinden dus de app op een bereik van 150 km ofzo gezet om zo goed als gans België (en daarbuiten) te hebben. Zowaar sterke match van 93%. Wat gechat op de app, dan naar FB geswitched en twee weken later afgesproken.

Via mijn nicht.

In mijn jeugd elke zomer naar Spanje voor 6 weken.
Op een zomer was ze plots uit het niets bff van mijn nicht geworden en heb ik ze bij mijn terugkomst leren kennen.
Zij was 8, ik 12.

Al snel duidelijk dat ze in to me was, maar voor mij was dat een kind. (ik ook natuurlijk, maar op die leeftijd is een verschil van 4 jaar gigantisch) Dus ik moest er niet veel van weten.

Wanneer ik dan begon uit te gaan en niet meer aan "play-dates" deed, is het contact wat verbleekt.
Wanneer zij dan 15-16 was, kwamen we mekaar terug meer en meer tegen.
Maar nog altijd dat "grote" leeftijdsverschil.

Uiteindelijk was ik 22 en en zij 18 toen ik de stap zette.
Nu 21 jaar later nog samen.

Terug
Bovenaan