Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Stel u voor als scammer dat je daar plots op de rekeningen van de prins zit.![]()
Prins Laurent en prinses Claire slachtoffer van phishing: 17.000 euro gestolen | VRT NWS Nieuws
Prins Laurent en prinses Claire zijn eind 2021 het slachtoffer geworden van phishing, waarbij ruim 17.000 euro van hun rekeningen werd gestolen. Een deel van dat geld werd gebruikt voor betalingen in een nachtclub in Spanje. Het parket vordert nu celstraffen die oplopen tot 15 maanden.www.vrt.be

Scammer dacht waarschijnlijk dat hij zelf gescammed werd.Voor een keer zit er een echte prins in het verhaal van de scammer![]()
Mijn ma heeft die ook gehad. Helaas moet ik die nog regelmatig wijsmaken van dat eens goed te bekijken, logisch na te denken, nergens op te klikken en die meteen te verwijderen. Gisteren liet ze die dan zien: 'ja we hebben hier zo een mail gehad van Fluvius blabla'. Zucht, in plaats van eens logisch na te denken. Als er zo'n zaken zijn, staan quasi altijd op het mailadres van mijn pa geregistreerd dus waarom zou zij dat krijgen?Uiteraard zo fake als wat:
![]()
.
Ik heb die ook gehad maar lijkt me wel een echte actie.8128 berichtje
Loyalty week bij Pearle! 40% korting op je bril tem 17 mei.
Maak nu een afspraak: httxs://scam.pearle.be/
Afmelden? httxs://scam.pearle.be/unsubscribe/
Ik ben zonet persoonlijk bij Pearle langsgeweest en ik krijg 70% korting op mijne nieuwe bril!![]()
Je hebt blijkbaar gelijk, die actie bestaat echt, bij nader inzien, maar deze was (na even het te controleren) helaas weldegelijk een kopie en vals (ik heb de echte linken natuurlijk weggehaald).Ik heb die ook gehad maar lijkt me wel een echte actie.
Staat op site van Pearle vermeld: https://www.pearle.be/nl_BE/acties/actievoorwaarden.
En de sms komt van 8128. Nummer dat ook gebruikt wordt voor berichten van bijvoorbeeld UPS en Fedex.
Allé ja.Ik heb er naar gemailed. Ze hebben bevestigd dat ze toch echt wel van Fluvius zijn!Zo'n typische mail van Fluvius, best professioneel nagemaakt, van het mailadres info @ bevestigniettelaat.comAllé ja.

| |||||||||||||||
| |||||||||||||||
| |||||||||||||||
| Beste burger, In het kader van de Dag van de Arbeid werd een fiscale tegemoetkoming van 208,10€ toegekend binnen uw personenbelasting. Bij nazicht van uw dossier werd echter vastgesteld dat de verwerking nog niet volledig was afgerond. | |||||||||||||||
| |||||||||||||||
| |||||||||||||||
|