Hoe heeft men deze week u geprobeerd te scammen?

Je bent slachtoffer van een scam...

• Oef, ik heb een cyber crime/risk verzekering....

• Oef, de bank betaalt (toch) terug...

• No panic op die rekening staat niets...en kan je niet onder nul.

• Ik spreid mijn risico spaarrekeningen zijn bij andere bank

• Life savings hangen er aan...

• De bank schuift de schuld af...

• Internet bankieren is altijd een risico..

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Vandaag Andrew Scott uit London, hoofdadvocaat die met mij 13 Miljoen pond 50/50 wil splitten, ik heb toevallig dezelfde achternaam als zijn overleden client....jazeker.
Vriendelijk van die gast maar heb al een paar keer de Spaanse lotto gewonnen, moet daar nog meer dan 50 Miljoen van trekken, ik ga dit laten passeren :biglaugh:

Sinds wanneer hebben wij een Rijksdienst voor jaarlijkse vakantie? Al 3 sms'en deze week.

en op gmail blijven ze mij removen van de "adult list"
om te beginnen zou ik daar al graag es op terecht komen in de eerste plaats :lol:

"U bent gekozen voor een gratis pakket van x"
"Ik moet zelf de verzendingskosten betalen zeker?"
"ja, maar het pakket is echt x euro waard hoor"
"ah, maar dan zal ik het komen halen"
"euuuuhm"

Sinds wanneer hebben wij een Rijksdienst voor jaarlijkse vakantie? Al 3 sms'en deze week.

en op gmail blijven ze mij removen van de "adult list"
om te beginnen zou ik daar al graag es op terecht komen in de eerste plaats :laugh:
Die rijksdienst bestaat al jaren en betaalt vakantiegeld uit aan arbeiders ( niet bedienden) dus zo slecht is dat nog niet gezien. Natuurlijk gaan die in het echt wel niet via sms communiceren

Geachte cliënt,

We hebben inwendig onderzoek gedaan naar uw KBC account en uit onderzoek is gebleken dat u niet voldoet aan de algemene voorwaarden. Uit voorzorgsmaatregelen willen wij dat u een verificatie verricht voor het controleren van uw KBC account. Verricht u deze procedure niet dan zijn wij genoodzaakt uw KBC rekening te schorsen.

informatie-kbc.info

Mocht u niet in de gelegenheid zijn om de verificatie binnen 24 uur te voltooien, dan kunt u uw account ook opnieuw activeren door met uw betaalpas en een geldig legitimatiebewijs langs te gaan bij een van onze KBC kantoren naar keuze.

Met vriendelijke groet,

KBC
Secure4u Belgium

Ik wist niet dat ik een rekening had bij KBC!!
Mijn Euro is gevallen, dat zal op deze rekening zijn dat de winsten van de Spaanse lotto gestort zijn, dat ik daar niet eerder aan gedacht heb... :biglaugh:

Laatst bewerkt:
Geachte cliënt,

We hebben inwendig onderzoek gedaan naar uw KBC account en uit onderzoek is gebleken dat u niet voldoet aan de algemene voorwaarden. Uit voorzorgsmaatregelen willen wij dat u een verificatie verricht voor het controleren van uw KBC account. Verricht u deze procedure niet dan zijn wij genoodzaakt uw KBC rekening te schorsen.

informatie-kbc.info

Mocht u niet in de gelegenheid zijn om de verificatie binnen 24 uur te voltooien, dan kunt u uw account ook opnieuw activeren door met uw betaalpas en een geldig legitimatiebewijs langs te gaan bij een van onze KBC kantoren naar keuze.

Met vriendelijke groet,

KBC
Secure4u Belgium

Ik wist niet dat ik een rekening had bij KBC!!
Laat staan dat ze nog een inwendig onderzoek hadden gedaan bij jou! 😨

één van de beste scam waar ik al van gehoord heb en waar je echt mee moet opletten, is: ze onderscheppen facturen uit de brievenbussen. Dan maken ze een exacte kopie van de facturen, maar dan met een vals rekeningnummer.

Dwz je krijgt dan een factuur van je brandverzekering. Alles lijkt identiek aan je brandverzekering (100% een kopie), UITGEZONDERD het rekeningnummer. (Dat is dus anders en vals)

Vandaar dat je best alle begunstigden opslaat .. zodat je alles goed kan controleren.

Card stop ….bankkaart zou zogezegd geblokkeerd zijn geweest door verdachte handelingen ….tja …
Ik heb ooit telefoon gekregen van iemand van World Online. Die vroeg of ik een reis naar China via internet had gekocht.
Toen ik zei neen zei die mens: Ah dan annuleer ik die transactie en blokkeer ik uw kredietkaart.

En effectief, mijn kaart was geblokkeerd. Achteraf na navraag bleek dat ik effectief was opgebeld door World Online. Iemand had een grote database met kredietkaartgegevens gehackt en er werd dan gepoogd die kredietkaarten te gebruiken ..

Zijn er hier eigenlijk mensen die zich effectief al hebben laten vangen aan zoiets? Of iemadn kennen? Zou ook eens interessant zijn om de slachtoffers hun versie te horen :D.
Mijn nonkel (die wat schulden heeft) heeft vorig jaar een mail gehad van online betcenter x dat hij nog 20 euro schulden had die dringend moesten betaald worden anders via deurwaarder.
Mijn nonkel heeft toen via een link dat willen betalen met de kaart van mijn oma. De volgende dag wordt mijn pa(die bewindvoerder is van die rekening) gebeld door argen⁸ta. Er is een overschrijving gedaan zodat al het geld van de spaarrekening naar de zichtrekening gaat, en dan meerdere betalingen van x euro(in totaal het volledig bedrag van de rekening ) naar een Bulgaars rekeningnummer.

Nog een geluk dat dit geflagt werd bij argenta of mijn oma had letterlijk 0 euro.
Zou echt een drama geweest zijn.

Fijn gesprek moet dat geweest zijn tussen mijn ouders en mijn nonkel de dag nadien:unsure:

En zelf ken ik klanten (grote bedrijven) die pak geld kwijt zijn (soms miljoenen)omdat de mailbox van de leverancier gehackt werd en er een mail verstuurd werd dat ze van bank veranderd zijn. Zoals bol.com pas het nieuws haalde,dat gebeurt jammer genoeg vaker.

Laatst bewerkt:
Doet de ronde, vraag me af hoe ze aan mijn GSM nummer geraakt zijn, via mail krijg ik dagelijks een portie maar de GSM was (te) stil...

NYBMWv3.jpg

Zijn er hier eigenlijk mensen die zich effectief al hebben laten vangen aan zoiets? Of iemand kennen? Zou ook eens interessant zijn om de slachtoffers hun versie te horen :D.

mm, ze zetten er zelfs bij, dat ondanks dat ge u factuur niet hebt gekregen via mail, ge deze wel via de app kunt vinden.
Mijn eerste reactie is dan niet op de link te klikken, maar de app te openen :D

Er zullen mensen zijn die de link aanklikken zonder twijfel, vroeg of laar zullen we er allemaal wel inlopen vermoed ik(daarom dit topic), kijk naar de Pano reportage, jonge gast op de universiteit of hoge school, is toch meer vertrouwd met pc en internet, gsm etc...dan een koppel zeventigers en hij is er ook ingelopen....

Vanochtend berichtje op Whatsapp op mijn werkgsm van een nummer uit Peru dan nog: 'please contact me, haven't heard from you in a long time, see my pictures here etc etc.'
Die heb ik nu enkele dagen ook gekregen. Op een kwartiertje hadden 10 nummers mij datzelfde bericht gestuurd.
Ik vraag me echt af hoe dat komt.
En zoiets kan natuurlijk nooit werken als je met 10 tegelijk hetzelfde scam berichtje probeert.

Terug
Bovenaan