Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hello [naam verwijderd],
We would potentially be interested in working with you on an order! As a new customer, following requirements are made.
Total quantity: 64 000 copies
delivery schedule: October 2021
delivery address: Ex-works
term of payment:
- 40% of the total price to the Seller on signature of Purchase contract (TT Remittance).
- 60% payable prior to shipment.
- On receipt of payment of the initial 40% of the total price the Seller shall start printing the books.
Discounts 65%?
Best Regards,
Mr. Jianlong Wang
project manager
HUANGGANG CITY BRANCH OFFICE OF HUBEI XINHUA BOOKSTORE (GROUP)
Address: No.216, Gongzheng Road, Wuchang District, Wuhan City,Hubei Province ,CHINA
T: [verwijderd]
E-mail: [verwijderd]
湖北省新华书店集团有限公司
湖北省新华书店集团有限公司是长江出版传媒股份有限公司股票代码600757旗下最大的子公司,以各类出版物营销为主,集物流、展示、投资等多功能为一体的大型文化产业集团www.etjbooks.com.cn
Dat was dus de clue. Eigenlijk een "African prince"-verhaal waarbij heel veel geld je richting uit komt, maar je even deze beperkte kosten zelf moet dragen. Dit was wat geloofwaardiger door de insteek (zakelijke transactie) en het taalgebruik, maar dus geen gouden ei voor mij.Article 9 Contract notarization is a legal process that supervises the contract signing and its implement and certifies that the document is authentic and can be trusted.
a. To prevent the dispute.
b. To maintain national interests and the rights of both parties.
c. The contract will take effect after the notarization. court notarization (BUYER)
d. The notarial fees will be shared between the SELLER and the BUYER.
(Belfius)
Geachte klant,
Referentie: 981141
Uw rekening is in de 'quarantaine zone' geplaats.
voorkom blokkade voor 22-8-21 via:
blfc - quarntc . info
4x op een half uur, van dezelfde nummer. Uiteraard geen klant bij Befluis...
|
|
wacht, ge hebt effectief 40K gestort gekregen? hoe is dat dan fake geld?Enkele jaren geleden had er een nieuwe, buitenlandse klant een bestelling gedaan. Heel vreemd wanneer bepaalde technische zaken, afmetingen, enz. niet echt een grote rol speelden. 'Doe maar' klonk het.
Eens uitgeleverd werd de factuur betaald. Stel dat het een factuur van 30k was, werd er 40k gestort. We kregen een mail waarin stond dat ze gemist hadden en teveel gestort hadden. Dan was de vraag of we het bedrag dat men teveel gestort had konden terugstorten.
Dit hebben we niet gedaan en navraag gedaan bij de bank. Na enkele dagen pas kwam de bank erachter dat het om 'fake' geld ging. Maar dat zagen wij dus effectief op de rekening verschijnen.
Hoe dat allemaal in zijn werk gaat weet ik niet.
Gestolen geld/gestolen rekening. Als je dan het ‘teveel’ onmiddellijk terugstort heeft de dief dat stukje geld beet. €40000 stelen om €10000 te winnen.wacht, ge hebt effectief 40K gestort gekregen? hoe is dat dan fake geld?
Ah, i see.Gestolen geld/gestolen rekening. Als je dan het ‘teveel’ onmiddellijk terugstort heeft de dief dat stukje geld beet. €40000 stelen om €10000 te winnen.
Ja, stond effectief op de rekening. Pas 3 dagen later krijgen wij bericht van de bank dat het om 'fake' geld ging en dat was weer weg. In eerste instantie zag de bank bij storting dat dus ook niet.wacht, ge hebt effectief 40K gestort gekregen? hoe is dat dan fake geld?
Bwa, het is niet omdat je jong bent dat je daarom vertrouwd ben met de computer. Genoeg 20-30'ers die met moeite een document krijgen afgeprint. Er is een verschil tussen vertrouwd zijn met de computer en Word kunnen openen. En die gast in die reportage was het mooiste voorbeeld om nog maar eens te tonen dat het niet is omdat je aan de unief studeert dat je effectief slim bent.Vroeg of laat denk ik dat we er allemaal wel eens zullen in trappen, als je de reportage van Panorama ziet en zelfs een jonge gast die aan de universiteit studeert erin trapt, iemand die wel vertrouwt is met computer etc...
Iemand van van 65+ is niet vertrouwt, of toch minder, met pc/ipad/internet etc ... en dat zijn volgens mij ook de grootste groep die erin trappen, als er dan nog met spoofing van nummers gewerkt word die u de illusie geven dat je vanuit Brussel gebeld wordt etc ... ALTIJD uiterst wantrouwig zijn is de boodschap.
Iedereen kan ook aan de unief studeren hé, dat vereist een diploma middelbaar.Bza, het is niet omdat je jong bent dat je daarom vertrouwd ben met de computer. Genoeg 20-30'ers die met moeite een document krijgen afgeprint. Er is een verschil tussen vertrouwd zijn met de computer en Word kunnen openen. En die gast in die reportage was het mooiste voorbeeld om nog maar eens te tonen dat het niet is omdat je aan de unief studeert dat je effectief slim bent.
Jij durft het toe te geven, bij veel gefopten is er een zekere schaamte , vooral als het over (veel) geld gaat....Ze hebben me liggen.
Kreeg op het werk ne mail van leverancier die ik toevallig vorige week gestuurd had voor een offerte.
Uw zakelijk voorstel kan u downloaden via wetransfer.
Proberen inloggen met mijn gmail gegevens, lukte niet.
Iets erna mail van die leverancier dat dat een mail van hackers was natuurlijk.
Fuck
Allemaal waar stel u dezelfde positie support/infrastructuur voor ergens vanaf windows NT 4.0 (1996) hele generaties vijftiger die toen van allerhande, dikwijls custom made, systemen kwamen en tekstverwerking met Word Percfect en die met windows, word, excel moesten leren werken , dat waren de dagen, als je toen sprak van een USB stick die in de USB poort moest ze u aankeken alsof je zonet een oneerbaar voorstel had gedaanDenk dat elke IT'er in een support/infrastructuur functie verhalen genoeg heeft over de onwetendheid van de gemiddelde gebruiker. Diploma of niet, de meesten zijn allemaal even dom als het om dagdagelijks gebruik van een pc/laptop gaat.
"Hoezo mijn icoontjes zijn niet hetzelfde als ik op een andere pc inlog?"
"De printer is stuk, alles al geprobeerd!" (papier was op, stond letterlijk op het scherm)
"Ohja deze muis klikt veel stiller" zegt de burgerlijk ingenieur nadat ik ff naar buiten gegaan ben met zijn muis en terugkwam met dezelfde.