Hoe heeft men deze week u geprobeerd te scammen?

Je bent slachtoffer van een scam...

• Oef, ik heb een cyber crime/risk verzekering....

• Oef, de bank betaalt (toch) terug...

• No panic op die rekening staat niets...en kan je niet onder nul.

• Ik spreid mijn risico spaarrekeningen zijn bij andere bank

• Life savings hangen er aan...

• De bank schuift de schuld af...

• Internet bankieren is altijd een risico..

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Beetje verwarrend hier nu. Kreeg een echte mail van Ebox en van Burgerprofiel dat mijn aanslagbiljet er was. Tegelijkertijd ook een spam mail zogezegd van Burgerprofiel dat ik een aanslagbiljet had. Gelukkig stonden er genoeg spelfouten in die laatste dat het meteen duidelijk was.

Beetje verwarrend hier nu. Kreeg een echte mail van Ebox en van Burgerprofiel dat mijn aanslagbiljet er was. Tegelijkertijd ook een spam mail zogezegd van Burgerprofiel dat ik een aanslagbiljet had. Gelukkig stonden er genoeg spelfouten in die laatste dat het meteen duidelijk was.
Niet gaan kijken want dat is teleurstellend.
PDF in burgerprofiel: "Er is aan aanslagbiljet PB beschikbaar op Myminfin"

AH - BEDANKT!

Niet gaan kijken want dat is teleurstellend.
PDF in burgerprofiel: "Er is aan aanslagbiljet PB beschikbaar op Myminfin"

AH - BEDANKT!
Ik weet het. Een mail om u te zeggen dat je een bericht hebt op site X waar dat bericht u dan doorverwijst naar het document op site Y. Zeer efficiënt.

Nog teleurstellender (maar dat wist ik al) is dat ik 13 EUR belastingen moet bijbetalen. :angry:

:unsure:

Het doet me een beetje denken aan de app van het toenmalige Partena:

"Neem gewoon een foto met onze app om een terugbetaling aan te vragen, zo gemakkelijk!"
Een week later een afgeprinte versie van de foto in mijn brievenbus met een aantekening in balpen omdat er ergens een datum niet op stond. Zeer high-tech allemaal. :rofl:

Als mijne werkgever een bonus geeft is dat gewoonlijk een polo of een stylo (met naam van bedrijf op. )… ;)
86275944_3695579153791290_1393038046496030720_n.jpg

Spam van FOD, terugbetaling belastingen +-300€.
Als ik verifieer, krijg ik het bedrag binnen de 48u.

Ons moeder vroeg mij, bij haar thuis, om kleding (koopjesperiode) te bestellen via website X en ze gaf mij haar kredietkaart.
Als dit voor mij persoonlijk is of als het echt grote bedragen zijn dan denk ik er iets meer bij na of doe ik extra opzoekingen, maar nu ging het over 60€ en de 'fake' webshop leek ook echt.

Dus ik stond er verder niet bij stil. De betaling zelf verliep ook volledig beveiligd via de bank app dus er is ook geen extra geld of kaartgegevens gestolen. Alleen die 60€ is (extra secured) betaald.

Een paar dagen later vraagt ons moeder of ik al kan zien wanneer haar kleedje zou arriveren. Blijkt de website plots niet meer te bestaan en ineens stromen de 1 ster reviews binnen. Right. They finally nailed me. :wallbash:

Dat is de eerste keer in 10+ jaar, dat ik het vlaggen heb. Maar zoals gezegd, als ons moeder vraagt voor betalingen te doen, dan let ik 'iets' minder goed op dan dat het voor mijzelf is. Misschien dat via een chargeback die 60€ nog gerecupereerd kan worden. Persoonlijk onderzoek leert mij dat ze een geldezel in Noorwegen gebruikt hebben voor de transacties.

Laatst bewerkt:
Men wil alles gratis. Een aantal jaar geleden, een oude oven die nog goed functioneerde, voor amper 20€ maar zonder een stekker (voor een stopcontact) - de meeste ovens hebben geen normale stekker. Diegene die een bod deed, belde aan, heeft de oven bekeken, zei finaal neen, en reed dan gewoon weer weg.

Ik gebruik 2dehands al lang niet meer, Vinted en lokale Facebook groepen zijn veel efficiënter. Maar je prijs moet ook wel goed zijn. 😬
Ik weet zelfs al de prijs niet meer. Ik dacht 50€ ofzo. Nieuw 150 ofzoiets. Was een vrij duur ding.

Terug
Bovenaan