Hoe met je partner seks initiëren

Toratsuru

Active member
Crowdfunder FE
Een algemene vraag,

In het begin van een relatie ben je meestal zoals twee konijnen die ertegenaan vliegen.
Na vele jaren zit er soms wat verveling in of zitten de kids in de weg (moe van kids+werk).

Hoe initiëren jullie de seks aan met elkaar, is er een algemeen signaal dat bij jullie werkt, of een bepaalde traditie?

Wij zijn alles behalve romantisch. Het is eerder iets van

- niet net gegeten
- niemand thuis
- niet moe
- geen honger
- geen film aan het zien
- geen klusjes die gedaan moeten worden

Als we niets van hierboven te doen hebben, doen we het meestal.

Ik vind het ook wel boeiend te weten hoe andere koppels hier meestal aan beginnen.
Op één of andere manier aanvoelen of de ander ervoor "in the mood" is en dan zelf de stappen zetten.
Of soms toch volledig out of the blue...

Waarom mag er niemand thuis zijn @Sloan ?

Omdat kinderen goede oren hebben, die altijd wel iets nodig hebben en dat dus gewoon vervelend is.

Bij ons geeft degene met zin dat gewoon aan en de andere volgt. Behoudens ziekte of echt niet goed in uw vel zitten gebeurd dat dan ook gewoon. Ook na 8 jaar gebeurd dat nog zo en in meer dan voldoende mate.
Voor de goede verstaanbaarheid, het is meestal mijn vrouw die het initiatief neemt, niet ik.

Omdat kinderen goede oren hebben, die altijd wel iets nodig hebben en dat dus gewoon vervelend is.

Bij ons geeft degene met zin dat gewoon aan en de andere volgt. Behoudens ziekte of echt niet goed in uw vel zitten gebeurd dat dan ook gewoon. Ook na 8 jaar gebeurd dat nog zo en in meer dan voldoende mate.
Voor de goede verstaanbaarheid, het is meestal mijn vrouw die het initiatief neemt, niet ik.

Kindjes die in bed liggen en slapen zouden geen probleem mogen zijn.
En in feite, kindjes even een uurtje voor de TV zetten, en je terugtrekken in de slaapkamer, dat zou ook geen probleem mogen zijn hoor.
Ja, je loopt de kans dat ze toch effe op de deur komen kloppen (doe die op slot, en speel wat achtergrondmuziek ofzo) als ze iets nodig hebben, maar over het algemeen zou dit niet al te vaak mogen voorkomen, afhankelijk van de leeftijd.
Dat de kinderen op den duur doorhebben dat mama en papa een beetje alleen tijd willen hebben is absoluut niets mis mee, en levert eigenlijk een mooi voorbeeld voor de kinderen over hoe een goeie relatie er uit zou kunnen/moeten zien.
Sex is een deel van het leven, niet iets dat compleet moet worden verstopt.

Wij zijn alles behalve romantisch. Het is eerder iets van

- niet net gegeten
- niemand thuis
- niet moe
- geen honger
- geen film aan het zien
- geen klusjes die gedaan moeten worden

Als we niets van hierboven te doen hebben, doen we het meestal.
Met zo’n lijst restricties zou ik precies niet vaak aan seks toekomen :unsure:.
OT: meest voorkomende signaal: ze duwt haar kont tegen mijn kruis of bepaald soort “kreun” wanneer ik in haar hals kus

Ik vind het ook wel boeiend te weten hoe andere koppels hier meestal aan beginnen.
Op één of andere manier aanvoelen of de ander ervoor "in the mood" is en dan zelf de stappen zetten.
Of soms toch volledig out of the blue...

In onze huizen zijn extreem dunne muren en het valt te hard op.

Kindjes die in bed liggen en slapen zouden geen probleem mogen zijn.
En in feite, kindjes even een uurtje voor de TV zetten, en je terugtrekken in de slaapkamer, dat zou ook geen probleem mogen zijn hoor.
Ja, je loopt de kans dat ze toch effe op de deur komen kloppen (doe die op slot, en speel wat achtergrondmuziek ofzo) als ze iets nodig hebben, maar over het algemeen zou dit niet al te vaak mogen voorkomen, afhankelijk van de leeftijd.
Dat de kinderen op den duur doorhebben dat mama en papa een beetje alleen tijd willen hebben is absoluut niets mis mee, en levert eigenlijk een mooi voorbeeld voor de kinderen over hoe een goeie relatie er uit zou kunnen/moeten zien.
Sex is een deel van het leven, niet iets dat compleet moet worden verstopt.

Als ze slapen is er natuurlijk geen enkele reden om geen seks te hebben, dat klopt.

We schermen seks niet af en praten daar zeer open over, maar we kiezen voor een zo optimale vertrouwensband met de kinderen. Altijd bereikbaar en aanspreekbaar zijn is daar een onderdeel van. Ze hebben ook zeer vaak lumineuze ideeën of iets gebouwd uit lego dat ze moeten laten zien. De kinderen komen dus vaak naar ons voor pietlulligheden en dat is hoe we ze grootgebracht hebben en dat is OK.
Ze weten dat als we bezig zijn met werken dat ze alleen moeten afkomen als het dringend is, net zoals er 1 of meerdere bezig is met huiswerk. Dan moeten de anderen zich rustig bezighouden, dat kan bijna alles zijn, behalve een schermpje, daar zitten vrij strikte regels aan. We gebruiken dat niet om even rustig tijd te hebben voor seks.

Daarbij heb je je werk, koken, eten, opruimen en dan schoolwerk en/of hobby's. Tegen dat we 'vrij' hebben is het 20h gepasseerd en dan bouwen we nog wat lego, kijken iets op TV,... Op die tijdstippen past seks niet echt in een gezin, dan kan je beter kinderloos blijven als dat de wens is.

Wij geen kinderen en twee jaar samen (mekaar ook elke dag gezien) dus zo nieuw is het niet meer.
Als het niet spontaan 's morgens gebeurd dan vrijen we mekaar wel wat op door de dag ook als we weten dat we 's avonds niets te doen hebben.
Beetje berichten sturen of via IG wat naughty memes en die dingen en dan weten we dat het 's avonds prijs is.
Tenzij we allebei in slaap vallen na een fles wijn, kan ook al es gebeuren.

als die van ons in lingerie uit de badkamer loopt.
Tussen moeilijke nachten met babies en bijhorende vermoeidheid is de goesting niet altijd even groot.
Dat hakt er bij haar ook zwaarder in (meer slaap nodig) dus de kans is kleiner dat zij goesting heeft en ik niet, dus ik ben oprecht gestopt met proberen want da's te frustrerend na nen tijd.
Als we binnenkort (hopelijk) terug een slaapkamer delen na een jaar apart te slapen zal het al is spontaner gebeuren.

Nu niet in een relatie, maar in de vorige relatie... zeiden we dat gewoon aan elkaar, als we goesting hadden? 😁 Soms ook niet altijd mogelijk op 't moment zelf maar dan is de ander op de hoogte en als er zich dan een mogelijkheid voordoet... :woohoo:

Er zijn van die dagen dat we elkaar veel zitten aanraken doorheen de dag, maar die dagen leiden niet per sé altijd tot seks. Misschien vaker niet dan wel denk ik.

Het vaakst op deze manieren denk ik:

- Als we 's morgens of 's avonds nog wat tegen elkaar aanliggen/knuffelen in bed, en één van zijn/haar handen gaat eens een andere richting uit
- Soms wordt het ook gewoon letterlijk gevraagd: "poepen?" :tongue:
- Als we 's avonds naar een film/serie aan het kijken zijn waar eens een erotische scene in komt, dan zet dat ook wel eens iets in gang
- Die paar keer per jaar dat we eens een nacht zonder kinderen zijn (al dan niet op locatie), dan wordt dat ook stilaan weer een evidentie. Toen de kinderen nog jonger waren, lukte dat niet altijd (misschien beiden dan soms toch te uitgeput)

De laatste manier komt nog wat in de buurt van 'plannen'. Hebben het ook ooit eens een periode geprobeerd (toen de kinderen nog een stuk jonger waren) om een vaste dag in de week in te plannen, maar dat deed het toch niet voor mij.

lijkt me toch al ver gekomen, dat je seks moet "initiëren".... als dit niet vanzelf komt, scheelt er toch wel iets imo
Met kinderen in huis is dat toch wat anders dan wanneer je geen kinderen hebt. En sommige koppels moeten dat nu eenmaal meer "plannen" door de drukte van het werk, hobby's, sociale verplichtingen, ...

Terug
Bovenaan