Hoe met je partner seks initiëren

liever initiëren dan payeren, maar da's ieder voor zich uiteraard.
bwa,
komt quasi op hetzelfde neer imo, want als je het al moet "initiëren", dan is het toch een teken dat de andere partij het niet vanzelf of vrijpostig doet.

trouwens, die meiskes van plezier, moeten toch ook hun boterhammen kunnen betalen?

Laatst bewerkt:
lijkt me toch al ver gekomen, dat je seks moet "initiëren".... als dit niet vanzelf komt, scheelt er toch wel iets imo
Wel snel om de relatie van een ander te bekritiseren als iets waar iets mee "scheelt".
Initiëren betekent gewoon wat de eerste stap is. Jij hangt er duidelijk de connotatie aan dat de ander het dan tegen zijn zin doet, dat hoeft helemaal niet. Als de ander het vanzelf doet, initieert de ander, hè. Ah, ja.

@Loser
Klopt ergens wel wat je zegt,
maar het feit dat iemand die vraag stelt hier, dan lijkt het me toch een quasi zekerheid dat het steeds dezelfde persoon is die initiëert, of juist nièt initiëert. En dan zit je toch met een probleem, namelijk verschil in golflengte of verschil in libido.

Soit, my 2 cents. ieder initiëert zo vaak en hoe hij wil. (y)

maar het feit dat iemand die vraag stelt hier, dan lijkt het me toch een quasi zekerheid dat het steeds dezelfde persoon is die initiëert, of juist nièt initiëert. En dan zit je toch met een probleem, namelijk verschil in golflengte of verschil in libido.
Ik denk dat er bij het overgrote deel van de koppels een verschil in libido is. En het is ook verre van altijd de man die de meeste goesting heeft. Zelfs al heb je beiden exact hetzelfde libido (voor zover zoiets al "meetbaar" is) kan je evengoed beiden op andere momenten goesting hebben. Seks initiëren komt uiteindelijk vooral neer op "duidelijk maken aan uw partner dat je goesting hebt", m.a.w. communicatie, schijnt nogal belangrijk te zijn in een relatie. En die communicatie hoeft niet mondeling te zijn. Geen idee waarom zoiets een probleem zou moeten zijn.

Ik heb liever nie da mijn kind weet "ah ze gaan ff poepe, kzal nog is wa youtube zien".

Beetje walgelijk voor mij.
Anderzijds: voor hetzelfde geld stapt uw kind van 6 jaar mogelijks op een dag plots op u af en zegt: Hey Papa waart ge weer met mama bezig?
Houdt er rekening mee dat kinderen ongegeneerd en zonder schaamte gevoelige zaken (als ze dit te weten komen) gewoon luidop zullen zeggen. :)

Ne hint: Ik heb als klein kind mijn vader zo eens het schaamrood op zijn wangen doen krijgen. Correctie: Meermaals.

Laatst bewerkt:
Anderzijds: voor hetzelfde geld stapt uw kind van 6 jaar mogelijks op een dag plots op u af en zegt: Hey Papa waart ge weer met mama bezig?
Houdt er rekening mee dat kinderen ongegeneerd en zonder schaamte gevoelige zaken (als ze dit te weten komen) gewoon luidop zullen zeggen. :)

Ne hint: Ik heb als klein kind mijn vader zo eens het schaamrood op zijn wangen doen krijgen. Correctie: Meermaals.
Tja, of die wandelt gewoon doodleuk binnen tijdens de apotheose van de avond.

Hey, eerlijk gezegd... liever dat de kinderen weten dat mama en papa af en toe eens wat sexy time samen spenderen, dan dat dit volledig wordt weggestopt en constant met schaamte wordt omringd.

Wat voor een voorbeeld willen jullie geven aan jullie kinderen over wat een goeie gezonde relatie juist is? Sex in een taboe hokje duwen is echt wel niet goed voor een gezonde ontwikkeling. Openheid zal altijd beter zijn dan schaamte en taboe.

Natuurlijk, slechts vanaf een bepaalde leeftijd kunnen kinderen ietwat begrijpen wat sex juist allemaal inhoudt, en wat de connotaties zijn. Tot dat punt kan je het onderwerp een beetje negeren en gewoon laten weten dat mama en papa soms gewoon wat knuffeltijd alleen nodig hebben.

Hey, eerlijk gezegd... liever dat de kinderen weten dat mama en papa af en toe eens wat sexy time samen spenderen, dan dat dit volledig wordt weggestopt en constant met schaamte wordt omringd.

Wat voor een voorbeeld willen jullie geven aan jullie kinderen over wat een goeie gezonde relatie juist is? Sex in een taboe hokje duwen is echt wel niet goed voor een gezonde ontwikkeling. Openheid zal altijd beter zijn dan schaamte en taboe.

Natuurlijk, slechts vanaf een bepaalde leeftijd kunnen kinderen ietwat begrijpen wat sex juist allemaal inhoudt, en wat de connotaties zijn. Tot dat punt kan je het onderwerp een beetje negeren en gewoon laten weten dat mama en papa soms gewoon wat knuffeltijd alleen nodig hebben.
Er is een verschil tussen seks taboo maken en open en bloot (pun intended) schaamteloos en heel duidelijk uw kind op standby zetten om te seksen in de andere kamer.

Tja, of die wandelt gewoon doodleuk binnen tijdens de apotheose van de avond.
Ik voel een goed verhaal afkomen :tongue:

Wat kinderen betreft. Je past je uiteraard toch wat aan aan de situatie. Als je op een zondagochtend wat samsonseks bezigt, dan lijkt me dat nu ook niet de moment om de seksschommel boven te halen of moeder de vrouw met 17 touwen vast te binden aan het bed. Misschien moet je zoiets opsparen tot je een avond/nacht zonder kinderen hebt.

Je kent je kinderen ook natuurlijk. Die van ons zitten in de lagere school en eens die in slaap vallen, mag je er momenteel een bom naast laten afgaan. Het is ook wel makkelijk momenteel om er nog op te anticiperen, ze gaan niet ineens naast ons staan, zonder dat we ze vooraf gehoord hebben.

Ik ben ergens wel benieuwd hoe dat binnen een paar jaar gaat zijn, als het pubers zijn. Er komt dan toch een moment dat je er minder vat op hebt, dat ze ook wel meer gewaar worden en dat de ze op een gegeven ogenblik langer wakker zijn dan jou. Dan zal het toch allemaal wat moeilijker zijn. Anderzijds zullen ze dan ook wel sneller doorhebben van: dit is niet het moment om de slaapkamer of de badkamer binnen te komen.

Wat kinderen betreft. Je past je uiteraard toch wat aan aan de situatie. Als je op een zondagochtend wat samsonseks bezigt, dan lijkt me dat nu ook niet de moment om de seksschommel boven te halen of moeder de vrouw met 17 touwen vast te binden aan het bed. Misschien moet je zoiets opsparen tot je een avond/nacht zonder kinderen hebt.

Je kent je kinderen ook natuurlijk. Die van ons zitten in de lagere school en eens die in slaap vallen, mag je er momenteel een bom naast laten afgaan. Het is ook wel makkelijk momenteel om er nog op te anticiperen, ze gaan niet ineens naast ons staan, zonder dat we ze vooraf gehoord hebben.

Ik ben ergens wel benieuwd hoe dat binnen een paar jaar gaat zijn, als het pubers zijn. Er komt dan toch een moment dat je er minder vat op hebt, dat ze ook wel meer gewaar worden en dat de ze op een gegeven ogenblik langer wakker zijn dan jou. Dan zal het toch allemaal wat moeilijker zijn. Anderzijds zullen ze dan ook wel sneller doorhebben van: dit is niet het moment om de slaapkamer of de badkamer binnen te komen.
Gebonk op de deur.

"Zeg pa, laat ons ma nog wat heel hé!"

Ieuw de badkamer? Tenzij jullie een privé badkamer hebben die de kinderen niet gebruiken.

Zo kunt ge toch elke kamer benoemen waar ze dan even (in mijn geval natuurlijk uren) niet in mogen/kunnen.

In de slaapkamer van de ouders komen ze normaal gezien toch niet.

Ik ben ergens wel benieuwd hoe dat binnen een paar jaar gaat zijn, als het pubers zijn. Er komt dan toch een moment dat je er minder vat op hebt, dat ze ook wel meer gewaar worden en dat de ze op een gegeven ogenblik langer wakker zijn dan jou. Dan zal het toch allemaal wat moeilijker zijn.
Gemiddeld vanaf 11-13 jaar begint het bij de kinderen te dagen.

Ik wist op mijn 10de hoe de klepel in elkaar stak tot grote verbazing van ons vader. Hij dacht toen nog steeds dat ik in ooievaars en bloemkolen geloofde. :laugh:

Ik ben ergens wel benieuwd hoe dat binnen een paar jaar gaat zijn, als het pubers zijn. Er komt dan toch een moment dat je er minder vat op hebt, dat ze ook wel meer gewaar worden en dat de ze op een gegeven ogenblik langer wakker zijn dan jou. Dan zal het toch allemaal wat moeilijker zijn.
Tegen dan is de helft van de koppels gescheiden, heb je een hele week uw kinderen niet en is het konijnenperiode met uw nieuwe Tindervlam. Zo zie je maar, alles komt wel goed.

Ieuw de badkamer? Tenzij jullie een privé badkamer hebben die de kinderen niet gebruiken.

Zo kunt ge toch elke kamer benoemen waar ze dan even (in mijn geval natuurlijk uren) niet in mogen/kunnen.

In de slaapkamer van de ouders komen ze normaal gezien toch niet.
Je stelt je al teveel voor denk ik. Mama en papa mogen toch gewoon samen douchen/ een bad pakken zeker :unsure:

Tegen dan is de helft van de koppels gescheiden, heb je een hele week uw kinderen niet en is het konijnenperiode met uw nieuwe Tindervlam. Zo zie je maar, alles komt wel goed.
Bedankt voor de opbeurende woorden!

Supertof. Dan komen ze nét op het moment dat je plannen hebt naar beneden en doen van "zucht, ik kan niet slapen :( " en dan komen ze gezellig mee tv kijken.

En als ge gewoon samen douches/een bad pakt, kunnen de kinderen toch gewoon binnenkomen om iets te vragen niet.
Zeker, maar het ging hier specifiek over pubers. Kan me voorstellen dat de meeste pubers nu niet staan te wachten om hun ouders samen in de douche/bad te zien.

Van de kinderen moet je je niet teveel aantrekken, op een gegeven moment horen die dat toch. Zelfs de kleinste die 2 gehoorapparaten draagt.
Thuis zijn ze 9,12 en 12 en weten perfect hoe alles werkt, de jongste van de 2 oudste natuurlijk.

Seks is een normaal gegeven en dat geven we zo ook mee. En als ze daar 's avonds/ 's nachts of 's morgens wakker van worden is dat pech voor hun. Onze slaapkamer is behoudens een noodgeval offlimits tussen slaaptijd en 9h 's morgens. Door de dag is dat vrij terrein, daarmee dat we door de dag nooit seks hebben als de kinderen in huis rondlopen.

Terug
Bovenaan