Ik voel een goed verhaal afkomen
Wat kinderen betreft. Je past je uiteraard toch wat aan aan de situatie. Als je op een zondagochtend wat samsonseks bezigt, dan lijkt me dat nu ook niet de moment om de seksschommel boven te halen of moeder de vrouw met 17 touwen vast te binden aan het bed. Misschien moet je zoiets opsparen tot je een avond/nacht zonder kinderen hebt.
Je kent je kinderen ook natuurlijk. Die van ons zitten in de lagere school en eens die in slaap vallen, mag je er momenteel een bom naast laten afgaan. Het is ook wel makkelijk momenteel om er nog op te anticiperen, ze gaan niet ineens naast ons staan, zonder dat we ze vooraf gehoord hebben.
Ik ben ergens wel benieuwd hoe dat binnen een paar jaar gaat zijn, als het pubers zijn. Er komt dan toch een moment dat je er minder vat op hebt, dat ze ook wel meer gewaar worden en dat de ze op een gegeven ogenblik langer wakker zijn dan jou. Dan zal het toch allemaal wat moeilijker zijn. Anderzijds zullen ze dan ook wel sneller doorhebben van: dit is niet het moment om de slaapkamer of de badkamer binnen te komen.