Hoeveel kilometer rij jij?

Hoeveel kilometer rij jij per jaar?

• Totaal aantal stemmers
    115
~17k/jaar, waarvan 40% in professionele context (excl woonwerk). Kan dat gemakkelijk naar 25k+ brengen, maar ik probeer toch het openbaar vervoer te nemen of de fiets waar kan. 59kph gemiddeld.

Audi A3 hybride. Toch een nette 2.5L/km (~65% van de tijd elektrisch)

Laatst bewerkt:
Ikzelf doe gemiddeld 20k km (bedrijfswagen, 15k woon-werk) en mijn vrouw doet een 10k km (eigen wagen, 2500 km woon-werk).
Dat er meer prive gereden wordt met bedrijfswagens mag dus in de prullenbak.
Hln zal er een artikel aan wijden met deze data als referentie

Auto 1, mijn persoonlijke verplaatsingen + gezin: +-30.000
Auto 2, auto van vriendin, vooral woonwerk: +-12.000
Oldtimer: +-1.000
Auto van het werk: +-100.000

Eigen auto's dus tussen 40 en 45 duizend, jaren met een verre reis kan er daar nog een heel stuk bij komen.

Amai, ik schrik van de toch wel lagere aantallen hier, ik dacht dat ik eigenlijk niet zo veel reed.

Mijn vrouw werkt voorlopig 100% Van thuis, maar gaat terug naar 3 dagen thuis, 2 dagen kantoor
Ik werk 3 dagen thuis, 2 dagen kantoor.
Ons kantoor is vlak naast een groot station met een rechtstreekse verbinding vanuit het station van onze woonplaats 3,5km van onze woning. We rijden beiden gratis met de trein en als het deftig weer is rij ik met de Speed Pedelec.

90% van onze verplaatsingen met de auto zijn boodschappen en de jongste zoon van/naar school brengen.

Een paar jaar geleden toen ik nog in ploegen werkte reed ik tussen de 15.000 en 20.000km extra per jaar aan woon-werkverkeer.

WOW - Dat zijn gigantisch veel persoonlijke verplaatsingen in ieder geval - druk leven, familie/vrienden in de uithoeken van het land, ... ook die 100k/jaar voor het werk is echt veel.
Denk dat dichtstwonende familie mijn ouders zijn op +-25km. Schoonfamilie gaat al minstens 50km zijn. Als we op reis gaan met de auto komt er ook snel 4 a 5000 bij en in 't weekend eens een uitstapje is ook snel een paar 100. Ik kijk soms ook op als ik zie hoeveel km's er elke week weer zijn bijgekomen. Ik had dinsdag getankt en zet dan altijd de dagteller weer op nul. Die staat nu al een stuk boven de 200. :unsure:
Werk is in mijn geval dan ook gewoon 8 a 10u rijden. Gemiddeld is dat nog geen 45kmh. :p

Denk dat dichtstwonende familie mijn ouders zijn op +-25km. Schoonfamilie gaat al minstens 50km zijn. Als we op reis gaan met de auto komt er ook snel 4 a 5000 bij en in 't weekend eens een uitstapje is ook snel een paar 100. Ik kijk soms ook op als ik zie hoeveel km's er elke week weer zijn bijgekomen. Ik had dinsdag getankt en zet dan altijd de dagteller weer op nul. Die staat nu al een stuk boven de 200. :unsure:
Werk is in mijn geval dan ook gewoon 8 a 10u rijden. Gemiddeld is dat nog geen 45kmh. :p

De reden waarom Vleteren massaal op het Vlaams Belang stemde toen men begon over rekeningrijden :p.

Sinds een half jaar nog maar 1 wagen omdat we er weinig deden.

Nu met 2 dus nog maar 1 auto en die zal gemiddeld zo een 1000km per maand bollen en dan eens 2 vakanties van een paar honderd km dus zal vermoedelijk een 15.000 per jaar zijn.

15 a 20k met 1 (bedrijfs)wagen. Waarvan ~50% tijdens de werkuren.
Rij heel af en toe ook eens met andere wagens, maar dat is minder dan 100km/jaar. heb dit niet meegeteld.

Terug
Bovenaan