Hoeveel storten huwelijksfeest

Als ik 2000€ zou moeten investeren in een outfit voor een huwelijk (omdat het koppel een bepaalde dresscode eist) zou ik een enveloppe schenken met mijn bankrekeningnummer in. Damn.
Maar allez, dan spreken we hier toch niet meer over huwelijksfeesten binnen lagere of middenklasse hoop ik, maar high society. Toch?
Ach, een dag later alweer terugsturen naar zalando.

*Verkeerde maat.*

Geld terug.

hm
Voor mij hangt het af van de relatie met de persoon. Heb nog 50 euro gegeven terwijl het enkel vr de receptie was die maar 2 uur duurde (als single ... 10 jaar geleden).
Voor trouw met eten 70 is ok I guess.
Als ik de mensen zeer goed ken, zou ik meer geven, anders minder maar min 60.

Vind dat eigenlijk een behoorlijk opgeklopt en vermoeiend gedoe heel die zever...
Die moeders die daar dan zo'n prestige zaak van maken, moet het meest legendarisch epic feest ever zijn... :rolleyes:
Ook heel die praat achteraf altijd, van die of die heeft een lege enveloppe gegeven...
Typisch Belgisch vrees ik.

Vind dat eigenlijk een behoorlijk opgeklopt en vermoeiend gedoe heel die zever...
Die moeders die daar dan zo'n prestige zaak van maken, moet het meest legendarisch epic feest ever zijn... :rolleyes:
Ook heel die praat achteraf altijd, van die of die heeft een lege enveloppe gegeven...
Typisch Belgisch vrees ik.
Daarom haat ik (traditionele) trouwfeesten.
Vermoeiend gedoe, zever, haten,...

Als je al moet beginnen haten omdat anderen hun liefde op die manier willen vieren. Ik kan het geloven dat sommigen ten onder gaan aan stress.

Vermoeiend gedoe, zever, haten,...

Als je al moet beginnen haten omdat anderen hun liefde op die manier willen vieren. Ik kan het geloven dat sommigen ten onder gaan aan stress.
Een mens mag toch het opgeklopte gedoe dat sommige trouwfeesten zijn niet leuk vinden? Dat is daarom geen waardeoordeel over hoe mensen beslissen hun keuze voor elkaar te bezegelen noch een oordeel over de liefde tussen een koppel dat voor zoiets kiest maar gewoon een persoonlijke mening over hoe iemand die feesten ervaart. Tis hier een internetforum, "haten" is in de praktijk wel iets genuanceerder dan dat.

Wees gerust, als een naaste trouwt en beslist om dat met een traditioneel trouwfeest te doen sta ik daar met de glimlach. De sociale kater door complete overprikkeling die ik vaak al tijdens het trouwfeest krijg hou ik wel voor mijzelf, dat is dan efkes tandenbijten om iemand anders de dag van zijn leven te gunnen.

Hoeveel geven op verjaardagsfeest collega?

Enkel drinken en dansen btw. Geen eten.

15 a 20 euro pp?

:unsure: geven uw collega's bday parties?
Welja de vrouw ervan.
Hij weet van niets...

En heeft al zijn collegas en vrienden uitgenodigd voor een surprise party. Weet nie goe wat geven dus zal geld worden, samenleggen...

Broer/zus 500 euro
Beste maat soortgelijke grootorde
Andere vrienden of familie 100-200
Kennissen en collega's 30-50 (met inflatie misschien eerder 70) afhankelijk van of het enkel receptie of ook eten is, maar ik hoop vooral dat ik niet ben uitgenodigd want bah

Ik heb normaal genoeg kostuums in mijn kast om niet een nieuw te hoeven kopen. Maar ik ga wel niet mee in de waanzin van een maatpak te kopen dat ik erna niet eens dood in gevonden wil worden. Ik heb al eens een nieuw pak laten aanmeten voor een huwelijk, maar dat was omdat ik het zelf wou en ik heb het dan ook helemaal zelf samengesteld.

Als ik die kostuums niet professioneel droeg of ik zou ze zelf leuk niet vinden dan zou ik er nooit zo veel geld in steken. Iedereen heeft best één zwart kostuum in de kast hangen, maar echt nooit iets kopen voor iemand anders zijn gelegenheid want dat is gewoon weggesmeten geld.

Laatst bewerkt:
Hoeveel geven op verjaardagsfeest collega?

Enkel drinken en dansen btw. Geen eten.

15 a 20 euro pp?

Waarom niet gewoon geven wat je wil?

Er zijn kut collega's die vertrekken. Die krijgen 0 van mij en geen tekst op het kaartje. Andere krijgen 50 euro cadeau, een persoonlijke collage met fotos van doorheen de jaren. Andere 20 en een standaard tekstje.

Al dat proberen te doen wat je moet doen.

Zaterdag is 't weer van dat! En volgende maand nog een trouw.

Ik begin nog eens vanaf pagina 1. Er is mogelijkheid om te experimenteren!

We hebben 80 euro per persoon gegeven. Dus als koppel 160 euro.
Was een ex-collega van m'n vrouw waar ze eigenlijk bijna geen contact meer mee heeft.
't Was leuk.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan