Hoeveel storten huwelijksfeest

wat geven jullie voor een trouw in het buitenland?
Vluchten en hotel komen al op 300euro per persoon. Er is wat discussie binnen de vriendengroep die zeggen dat aanwezigheid al een cadeau is.

wat geven jullie voor een trouw in het buitenland?
Vluchten en hotel komen al op 300euro per persoon. Er is wat discussie binnen de vriendengroep die zeggen dat aanwezigheid al een cadeau is.

Ik mag er van uitgaan als je als koppel per sé in buitenland wil trouwen, je dan ook de tickets betaalt van de gasten?

Maar blijkbaar moet je die zelf betalen?

Een kaartje met een kopie van de rekening van vlucht en hotel :p

nee, serieus, ,zijn het mensen die hier wonen en in het buitenland trouwen?

Hier altijd gedacht: wanneer ik in het buitenland trouw en verwacht dat mensen komen, dan moet ik ook het geld hebben om ze over te laten vliegen. Of het moet in een hele kleine kring zijn.

Je geeft waar jij je volgens jouw financiële situatie goed bij voelt. Als de ontvanger niet tevreden is met wat deze krijgt. Nou, jammer dan. Je mag het ook teruggeven.
Ga jij iemand 200 eur geven voor een trouw of verjaardag of iets andere als die persoon jou cadeaus geeft van 20 eur?

Ik denk dat we hier allemaal wel wat rekening mee houden voor verjaardagen en feestdagen. Maar daar schrijven we het niet op omdat het regelmatig gebeurt.

Omgekeerd is ook super ongemakkelijk trouwens. Stel je voor dat je je buur een bioscoop ticket geeft voor zijn verjaardag en het jaar erop krijg jij een nieuwe ipad voor jouw verjaardag. Dat is toch bizar?

als er dan toch steeds wordt gekeken naar wie heeft x aantal jaar geleden wat gegeven omdat je dan dat zelfde bedrag terug moet geven/ dus dan moet het voor de meesten een nuloperatie zijn op einde van de rit.

Nonkel Luc geeft ons 100 eur voor onze trouw, awel op zijn jubileum geven we hem dan ook 100. Eindresultaat 0.

Dan is het beter gewoon te stoppen met die cinema.

Op kerst en oudjaar zijn daarom ook al veel mensen gestopt met het geven van cadeaus. Want ja de bedragen of cadeaus heffen elkaar toch op?

waarom zou dat raar zijn?
Ik vind dat echt zo raar dat men van een cadeau een soort van zakelijke transactie maakt die dan zelfs tot eigenlijk een 0-operatie leidt. (edit: lol, 2de keer dat ik vandaag op BG gesniped word). Ik geef u iets van 40€ en nu verwacht ik iets van exact diezelfde waarde terug. Kunt ge dan niet beter gewoon uw eigen dingen kopen zodat ge tenminste weet dat ge het graag wilt hebben. Allez, waar is de essentie van iets geven omdat ge wil geven dan? Nu, ik kan dat nog ergens begrijpen op het werk of zo, waar het ook meer een zakelijke/onpersoonlijke relatie is, maar bij mensen die ge graag hebt of goed kent?

Als mijne buur mij nen iPad wil geven nadat ik hem een bioscoop ticket cadeau heb gedaan, dan ga ik er vanuit dat die dat kan betalen en me dat als buur waard vind. Als ik dan volgend jaar weer een bioscoopticket cadeau doe en hij zou er kwaad om worden dat ik hem geen iPad-gelijkwaardig cadeau heb gegeven mag hem zijn iPad terug hebben, want dan was er iets mis met zijn motivatie.

Omgekeerd is ook super ongemakkelijk trouwens. Stel je voor dat je je buur een bioscoop ticket geeft voor zijn verjaardag en het jaar erop krijg jij een nieuwe ipad voor jouw verjaardag. Dat is toch bizar?
Het laat me koud. Als iemand dat wil geven. 🤷‍♂️ Ik maak een ander zijn portefuille niet.

VRT leest mee:

Toch grijpen mensen vaak terug naar dezelfde bedragen. Volgens Strubbe is dat prima. “Ik reken altijd tussen de 80 en 125 euro voor directe familie en dichte vrienden. Collega’s, verre familie of kennissen schenk je best tussen de 50 en 80 euro. Dat geldt voor trouwfeesten, maar ook voor communies en lentefeesten.”

“Ik zie tegenwoordig wel veel mensen die hun cadeau ‘berekenen’. Ze storten achteraf een centje waarvan zij vinden dat het de avond waard was. ‘Hoeveel heb ik gedronken? En wat voor eten was het?’ Dat kan niet de bedoeling zijn. Je geeft een cadeau uit liefde, niet als terugbetaling voor het feest.”

Terug
Bovenaan