Jenthe
Member
Mja, dat is toch een beetje een argument waar je nergens mee terecht komt. Als je de laatste schooldag schrapt wordt de voorlaatste schooldag gewoon de laatste dag en kan je weer het argument bovenhalen 'wat maakt die laatste dag uit'. Het zal ongetwijfeld ook voordeliger zijn om dan die vrijdag al te vertrekken op reis om de weekenddrukte te vermijden en dan heb je weer dezelfde discussie.Ik heb eigenlijk nooit begrepen wat het probleem is met dat luxeverzuim @KnightOfCydonia . Die laatste dag, of zelfs twee dagen na de examens, wat wint een kind daar nog mee op school.
Dat gezegd zijnde is een maandag als laatste schooldag nu wel zeer vervelend omdat er een weekend tussen zit, daar moet je ook wat pragmatisch in zijn. In dergelijke gevallen (maandag als laatste schooldag) zou ik er mee kunnen leven dat die geschrapt wordt. In de andere gevallen voorstander van het strikter toezien dat die dag school nog wordt benuttigd.
Laatst bewerkt:

. Als positief neveneffect krijg je in bepaalde gevallen een hyperproductieve (mede)werker aan onze economie. Zij het in de privé, publieke of culturele sector. Ik denk dat het tweede wel uit dat eerste voortvloeit. Maar die focus hier op STEM en productiviteit... als dat de nieuwe richting zou worden, vind ik dat toch een foute insteek van een universiteit.