Dat lukt toch gewoon niet omdat mensen er niet op getraind zijn en/of afleiding altijd voorhanden is. Gewoon al beginnen met het bannen van de smartphone uit het klaslokaal lijkt me voor de hand te liggen. Persoonlijk zie ik ook de meerwaarde niet van digitalisering als dan het management daarvan niet goed kan gedaan worden. Ik bedoel dan, wat is het nut van kinderen een laptop of tablet te laten gebruiken, als die niet deftig op slot zijn gezet, dan zitten ze daarmee wel afleiding te zoeken. Uiteindelijk is de gemiddelde school volgens mij niet voorzien op zo'n zaken deftig op te volgen, aangezien je dat met een wafelbak niet opgelost krijgt. Waarom doen we het dan ook.Komt daarbij dat "lang" concentreren al helemaal niet meer lukt tegenwoordig (tiktok, reels,..) en nu willen ze er dan nog langere dagen van maken?? Volgens mij gaat dat er juist voor zorgen dat er nog minder motivatie is.
Kennis is de reden dat niet iedereen zo snel mee is met allerhande samenzweringen die op niets slaan. Als je mensen zonder deftige vorming gewoon toegang geeft tot bakken informatie, doen ze "hun eigen onderzoek", en krijg je de kanker die we vandaag overal zien.Ik kan zagen zoveel ik wil, helaas weet ik zelf de oplossing ook niet. Misschien is (hoge) school wel overrated. Wat is kennis tegenwoordig nog met het internet zoals we dat vandaag kennen. Misschien terug wat meer richting die praktijkhandeling die onze laptop niet kan oplossen gaan?