Huis Gemaakt 2025

ilgonwe

Well-known member
De datum van het vierde seizoen is bekend, vanaf dinsdag 25 februari begint het:
Deze keer doen er vier koppels mee, ze beloven "vier keer zoveel spanning".

De koppels (ze beginnen met 8 die na de eerste kamer vervellen tot 4):

Het derde seizoen vond ik wat slaapverwekkend, dus ik denk dat ze de dynamiek wat willen opkrikken met vier koppels. Ondertussen hebben ze bij VTM het aantal sponsors in hun programma's opgeschroefd dus denk dat daar ook de tijd verder mee wordt opgevuld.

Laat de discussies over de bouwkabouters en megalage sponsorprijzen waar je als kijker enkel van kan dromen maar opnieuw beginnen!

Laatst bewerkt:
Tot nu toe maar 1 normaal koppel
Na elk seizoen is het meer "kijk voor de verbouwingen, blijf voor het drama" Het verhaal van Enis en Ana smaakte voor VTM perfect.

Het gaat enigszins tergend traag en anderzijds heb je ook scènes waar ze 1 tegel plaatsen, de camera draait en er ineens praktisch vier wanden zijn betegeld.

In de TV-gids staat dat het 1 van 28 afleveringen is, dus ze gaan het uitmelken tot de laatste druppel. Vorig seizoen waren er maar 20 afleveringen (die waren ook niet altijd even boeiend, 3 afleveringen knoeien met een stadsterras bvb).

Het is gaandeweg wel een ander soort programma geworden. Nu, na Harry & Jerina snap ik wel dat er meer "kabouterkes" zijn die essentiële werken tot een goed einde brengen om op het einde van de rit een aantal verkoopbare woningen te hebben in plaats van onverkoopbare koterijen. Tegenwoordig is het eerder een interieurprogramma geworden met evenveel tranen als op een gemiddelde BV-samenkomst.

Leuk dat dit terug begonnen is, al fan van het programma van het 1e seizoen. Akkoord, er zitten mindere, onlogische en zelf onnodige elementen in. Hopelijk hebben ze voor dit seizoen toch wat naar de feedback van vorige seizoenen geluisterd. 1e aflevering vond ik alleszins goed qua opbouw. Maar, het begint uiteraard pas leuk te worden eens ze aan de echte verbouwingen beginnen met drama tussen de koppels onderling.
Bonuspunten: zitten een aantal heel presenteerbare/leuke dames in.

Leuk dat dit terug begonnen is, al fan van het programma van het 1e seizoen. Akkoord, er zitten mindere, onlogische en zelf onnodige elementen in. Hopelijk hebben ze voor dit seizoen toch wat naar de feedback van vorige seizoenen geluisterd. 1e aflevering vond ik alleszins goed qua opbouw. Maar, het begint uiteraard pas leuk te worden eens ze aan de echte verbouwingen beginnen met drama tussen de koppels onderling.
Bonuspunten: zitten een aantal heel presenteerbare/leuke dames in.
Vorig seizoen verloren de "zogenaamde experten" toch wel hun krediet bij mij. Net voor ze aan de verbouwing moesten beginnen kregen ze een spoedcursus elektriciteit op een werf. Het had er net geregend en de helft van de stekkerblokken van de elektriciteit lagen in plassen water. Dan moet je erachter niet beginnen zeveren over veiligheid, als je toen geen opmerking geeft.

Als er terug kamerprijzen gegeven worden, hopelijk meer verduidelijking aan wat dat geld wordt gespendeerd, want dat bleef toch maar vaag vorig seizoen. Men spreekt dan wel over budgetten ,etc... maar men gaat er nooit verder op in, het geld kan precies niet op in het programma.

Als er terug kamerprijzen gegeven worden, hopelijk meer verduidelijking aan wat dat geld wordt gespendeerd, want dat bleef toch maar vaag vorig seizoen. Men spreekt dan wel over budgetten ,etc... maar men gaat er nooit verder op in, het geld kan precies niet op in het programma.
Ik heb ooit eens 2 programma's van 2 verschillende producties vanop de eerste lijn kunnen mee maken hoe het gemaakt werd en tot stand kwam. Laat 1 iets duidelijk zijn die programmamakers geven geen moer om de personen zelf "het spel" en wie gaat winnen. Zij kijken als professionals met een paardenbril enkel naar het entertainment en emo gehalte dat ze op scherm kunnen brengen.

Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat ze die huizen toch nog wat extra slopen om "angstaanjagendere" beelden te kunnen maken. Wie hangt er anders een verse wc-rol op en laat die dan aflopen in een smerig toilet. :unsure:

Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat ze die huizen toch nog wat extra slopen om "angstaanjagendere" beelden te kunnen maken. Wie hangt er anders een verse wc-rol op en laat die dan aflopen in een smerig toilet. :unsure:
Haha exact dit. En al die scheef hangende kaders enz. :LOL:

Ze laten daar ook nog wat rookmachines en stofwolken door dwarrelen. Verloren matrassen en deuren die er half aan hangen maken het plaatje compleet.

Buiten het woord "budgetten" denk ik niet dat we er veel mee te maken gaan hebben. Waar de €5000 naartoe gaat van een of andere kamer die quasi willekeurig wordt gekozen gaan we deze keer ook niet weten.

Het zou me zelfs niet verbazen dat de 4 koppels op het einde gelijk gaan eindigen. Dan krijgen we weer een finale waar de kijker schouderophalend de winnaar verneemt.

Misschien gaan ze dit seizoen wel meer info over de budgetten vrijgeven. Is dit niet ook het eerste seizoen waarbij de aankoopprijs van ieder huis werd bekend gemaakt?

Terug
Bovenaan