Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    630
Ik doe toch ook om de 2-3 dagen een rondje kakrapen, noch ik noch mijn dochter zijn fan van de leuke schoenverrassingen anders 😓

Bon, gras gaan maaien nu, ik doe mee aan mei maaivrij 💪
Al weet ik nog niet of ik het volledig natuurlijk ga laten of tussendoor een stuk ga maaien, bijvoorbeeld zeegolven creëeren of zo 😇

Ik zou niet weten hoe ik er aan moet beginnen om alle verkeerde elementen eruit te halen. Dat is gewoon hautain...
Ik zie niet goed wat er daar hautain aan is.
Het is toch onzinnig om een villa in Keerbergen te gaan kopen en dat dan te gaan afwerken als een rijhuis in Aarschot. Het heeft dan toch weinig zin om die villa te kopen dan.

Want dat was de oorspronkelijke discussie. Zo een huis kopen en de renovatiekosten. En als je dat goed wilt doen dan kost u dat veel geld.

En wie bepaalt wat een goede renovatie is? Het idee dat je zo'n huis alleen maar mag kopen als je bereid bent om zot veel geld tegen renovaties aan te smijten om een of ander luxueus fantasme na te streven is zelf onzinnig. Je probeert dan gewoon dingen in dat huis te proppen naar jouw eigen ideaalbeeld maar die daar om te beginnen nooit waren.

Een onderhoudsvriendelijke aankleding van je huis of tuin heeft niets te maken met afwerking en is puur subjectief. Zelfs al zaai je daar gewoon 12 are gazon (wat je basically rond ieder landhuis/ kasteel ziet), dan zal het hoe dan ook een upgrade zijn tov. de verwilderde en onderkomen broes die je nu op de foto's ziet en een meerwaarde geven.

Als er nu iets blijk is van overcompensatie dat typisch is voor kleine tuintjes en huisjes, dan is dat toch wel die nood om iedere m² te overdesignen als statussymbool (bv. buxus fetisj) omdat je geen geld had voor een groter huis.

Laatst bewerkt door een moderator:
Google even en je weet het. Nieuwbouw rijwoning in HET stad (niet de parking) met een gigantisch grote op het eerste zicht gedeelde tuin met apart weggetje. Maar de tuin is volgens mij gedeeld met 2 ondernemingen/VZW's/collectieven, waaronder zijn eigen achitectenkantoor en op het eerste zicht iets van zijn partner... dus niet met andere woningen.
Dus hij woont zelf een héééééél stuk ruimer (in HET stad, én dan nog eens in de kern) dan de gemiddelde mens. Volgens mijn berekeningen een 9a.

Kortom, hij woont volgens mij op een gigantisch perceel in het centrum van een van de grootste steden in BE en wil dat iedereen nog korter op elkaar kruipt.

(zijn adres ga ik hier niet zetten. google wat en je vindt het)

Dus het is zoals ik al dacht: zo'n pipo die vindt dat het gepeupel als legkippen op elkaar moet hokken zodat hij niet dubbel maar 5 keer zo groot woont als het gemiddelde gezin...

Ik zie niet goed wat er daar hautain aan is.
Het is toch onzinnig om een villa in Keerbergen te gaan kopen en dat dan te gaan afwerken als een rijhuis in Aarschot. Het heeft dan toch weinig zin om die villa te kopen dan.

Want dat was de oorspronkelijke discussie. Zo een huis kopen en de renovatiekosten. En als je dat goed wilt doen dan kost u dat veel geld.

Uw antwoord dat het niet hautain is, is zelfs hautain lol. Ge linkt een villa in Keerbergen meteen aan een bepaalde welvaart en de rijwoning in Aarschot voor het klootjesvolk.

Uw antwoord dat het niet hautain is, is zelfs hautain lol. Ge linkt een villa in Keerbergen meteen aan een bepaalde welvaart en de rijwoning in Aarschot voor het klootjesvolk.
Op zich klopt uw stelling wel 😀.
Uitzonderingen er buiten gelaten.

openbare melding
Er zijn een paar posts in deze thread aangepast. Dat komt omdat we vandaag met aandrang zijn gevraagd om posts "met negatieve commentaren en onjuiste informatie die nadelig zou kunnen zijn[,] (...) gepost met bedoeling om schade te berokkenen" te verwijderen, samen met "alle publicaties die een link hebben naar de betrokken partij". Dat is bij dezen in orde gebracht. Bedankt voor jullie begrip!

In ieder geval ongelooflijk hoe zoiets kan. Kan niemand dat eens melden bij test-aankoop ofzo? Waarschijnlijk is dit niet het enige bedrijf dat dit soort intimidatie tactieken toepast. Dat verklaart waarom je van tal van producten enkel geadverteerde schijnrecensies kan terugvinden.

Mag dat bericht openbaar gemaakt worden?

Schandalig dat zo een bedrijven dit zomaar kunnen.
Indien ze meelezen, dikke paljassen!

Misschien zijn er gewoon mensen die daar werken ook lid hier en lezen dus gewoon mee.
Dat zal het niet zijn. Kijk maar naar bouwinfo of livios forum etc .... Overal dode links naar verwijderde topics, posts, etc ...

Ook als je de google reviews erop naslaat zie je hoe ze actief posters van negatieve scores (en dat zijn er in verhouding heel wat) monitoren, opzoeken in hun contacten database of vragen om zich te identificeren.

post aangepast
Dat bedrijf werd toch niet door het slijk gehaald hier? Zeggen dat je een slechte ervaring hebt gehad kan je moeilijk als onterechte kritiek beschouwen.

Het geeft alleszinds een wrange smaak. Als een bedrijf (ongeacht welk) zoveel moeite doet om manu militari alle negativiteit te verwijderen, dan zit er iets serieus mis. Ver van weg blijven als je niet in het wereldje zit dus

Is zoiets zelfs legaal? Negatieve ervaringen onder dwang verwijderen? Dat is ronduit de waarheid maskeren.....
Hoe kan iemand die geïnteresseerd is nu een neutrale visie krijgen over dat bedrijf?

In ieder geval, is het voor mij duidelijk dat ik niet met hen in zee moet gaan.... Fishy meter zwaar int rood.

Is zoiets zelfs legaal? Negatieve ervaringen onder dwang verwijderen? Dat is ronduit de waarheid maskeren.....
Hoe kan iemand die geïnteresseerd is nu een neutrale visie krijgen over dat bedrijf?

In ieder geval, is het voor mij duidelijk dat ik niet met hen in zee moet gaan.... Fishy meter zwaar int rood.
Als de legal counsel zelf al in het rood post, dan zal er niet veel tegen te doen zijn.

Of een advocaat die lid is van het forum moet zin hebben om gratis en voor niets de zaak aan te nemen, zijn carrière op spel te zetten, en tegen iemand zijn schenen te sjotten terwijl er een crowdfunding is om de gerechtskosten te betalen.

Is zoiets zelfs legaal? Negatieve ervaringen onder dwang verwijderen?
Iemand die verzoekt om bepaalde zaken te verwijderen, haalt vaak juridische argumenten aan om zijn of haar standpunt te staven. Het feit dat wij beslissen om op zo'n verzoek in te gaan, betekent niet noodzakelijk dat wij akkoord gaan met de juridische argumenten die worden aangehaald. We leven in een rechtsstaat. Vragen staat vrij, maar uiteindelijk zal de rechter oordelen.

Wij hebben gewoon beslist om het niet zo ver te laten komen.

Terug
Bovenaan