ICE-officier schiet burger dood bij migratiecontrole

Ik gok dat de regering Trump het nog zal downplayen tot een "accidental discharge" als duidelijk wordt dat het niet meer te verdedigen valt.

Toch raar dat zo een belangrijk feit nu pas naar boven komt. Nochtans was er enkele dagen geleden al iemand hier die diezelfde analyse ook al gemaakt had.

Yep... called it. Geen belangrijk feit dat ineens naar boven komt, de propaganda saus dat het een "domestic terrorist" is pakt niet in tijden van smartphones en sociale media. Iedereen kan namelijk duidelijk zien hoe de vork in de steel zat.

Toch raar dat zo een belangrijk feit nu pas naar boven komt. Nochtans was er enkele dagen geleden al iemand hier die diezelfde analyse ook al gemaakt had.
Uhu, en ik heb wel met verbazing gekeken hoe iedereen er weer zijn eigen verhaal van gemaakt heeft.
Rechts, en specifiek Trump en zijn administratie.... Twas een terrorist die met kwade bedoelingen en gewapend ice agenten heeft aangevallen.
Links en specifiek Walz en zijn entourage.. ICE heeft het recht om ongewapende mensen zomaar neer te schieten.

Called it also.
https://www.beyondgaming.be/threads...j-migratiecontrole.42143/page-21#post-1698170

Blijkbaar zijn die geweren ervoor gekend om zomaar af te gaan.

https://www.nhpr.org/nh-news/2025-0...ety-lawsuits-liability-immunity-new-hampshire
The new law has drawn pushback from people who've been injured from unintentional firings of their Sig Sauer pistols.

Uhu, en ik heb wel met verbazing gekeken hoe iedereen er weer zijn eigen verhaal van gemaakt heeft.
Rechts, en specifiek Trump en zijn administratie.... Twas een terrorist die met kwade bedoelingen en gewapend ice agenten heeft aangevallen.
Links en specifiek Walz en zijn entourage.. ICE heeft het recht om ongewapende mensen zomaar neer te schieten.
Dat eerste is een citaat, of toch zo goed als. Dat tweede ook?

Wat "Links en specfiek Walz en zijn Entourage" zeggen klopt gewoon. ICE heeft een ongewapende man zomaar neergeschoten. Heeft niets met eigen verhaal of iets dergelijks te maken.

Walgelijk dat je dit weer probeert te framen alsof "links" en rechts beide in de fout gaan.

Wat "Links en specfiek Walz en zijn Entourage" zeggen klopt gewoon. ICE heeft een ongewapende man zomaar neergeschoten. Heeft niets met eigen verhaal of iets dergelijks te maken.

Walgelijk dat je dit weer probeert te framen alsof "links" en rechts beide in de fout gaan.
Dat is de volgende verdraaing natuurlijk.
Iemand hoorde een schot en schoot die man dood. "oeps"
Dat je 1) niet zomaar op iemand begint te schieten en 2) er 6 man op die man lag gaan ze weer vergeten.

Ach man je kan dat walgelijk vinden maar mijn mening is dat beide kanten wel heel hard hun best gedaan hebben om het narratief naar hun hand te zetten.

Beangstigend om te zien hoe ook hier op het forum sommige mensen zelfs hun eigen ogen niet geloven terwijl er uit meerdere standpunten gefilmd is wat er gebeurd is. Niet eenmalig, maar consequent bij elk gefilmd incident.

Gelukkig hebben steeds meer mensen geen verhaal nodig om te weten wat er gebeurd was, maar zien ze het op de beelden. En daar is geen enkel manipulerend narratief tegen opgewassen.

Called it also.
https://www.beyondgaming.be/threads...j-migratiecontrole.42143/page-21#post-1698170

Blijkbaar zijn die geweren ervoor gekend om zomaar af te gaan.

https://www.nhpr.org/nh-news/2025-0...ety-lawsuits-liability-immunity-new-hampshire
Nadat het geweer accidenteel was afgegaan zijn ze er wel blijven op schieten, dat getuigt dan toch van het amateurisme daar bij ICE, en dat het heethoofden zijn die daar eigenlijk niet op hun plaats zitten.

Ach man je kan dat walgelijk vinden maar mijn mening is dat beide kanten wel heel hard hun best gedaan hebben om het narratief naar hun hand te zetten.
Maar er is toch een verschil tussen staalhard liegen (dat hij een "domestic terrorist" was die van plan was om te gaan schieten etc.) en gewoon de feiten benoemen en daar terecht verontwaardig over zijn (dat ICE iemand heeft neergeschoten die geen bedreiging vormde)?

Vanuit jouw optiek is dus alles wat "links" of Waltz zou zeggen "het narratief naar hun hand zetten"? Is het dan enkel goed als ze hun mond houden? Is elke vorm van commentaar over aangaande affaires in de eigen staat "het narratief naar hun hand zetten" en staat dat dan gelijk aan leugens verspreiden zoals Miller etc.? Je kan toch zelf de beelden zien? Is er staalhard gelogen of verdraaid door "links" of weet ik veel?

Ik vind dit toch ook wel een verkeerd moment op te proberen de "both sides" kaart te spelen moet ik zeggen.

En wat heeft "links" dan gedaan om dit narratief naar hun hand te zetten? Van "rechts" zijn er al genoeg bewijzen geleverd dat het narratief niet klopt. Dus als je van mening bent dat beide heel hard hun best hebben gedaan dan verwacht ik op zijn minst wat meer uitleg over "links".

Ik vind dit toch ook wel een verkeerd moment op te proberen de "both sides" kaart te spelen moet ik zeggen.
Dit is dan ook een typische manier van framing, die je zo vaak terug ziet. Verpakt als "nuance". Which it isn't voor alle duidelijkheid. Puur een uitstel van een oordeel. Dat zie je vaak bij mensen die geen kant durven of willen kiezen, zelfs wanneer de feiten duidelijk in één richting wijzen. Neutraliteit is hier geen hogere moraal, maar comfort.

Sterk staaltje mentale gymnastiek alweer.
Sterke reply ook...

Ongeacht hoe we hier zijn beland, van de ongebreidelde migratie onder Biden tot de keiharde repressie onder Trump, daar mag je gerust zijn een mening over hebben. Feit is wel dat het in Minnesota op dit moment akelig dicht tegen een burgeroorlog aanschurkt. Vanop afstand is dat makkelijk analyseren, armchair-generalgewijs.
In zo’n sfeer werken, met spanning die je bijna kan snijden is gewoon geen sinecure en het zal hoogstwss nog voorvallen in deze omstandigheden. Zeker in de US waar iedereen een wapen heeft en elk moment je laatste kan zijn als je ICE of betoger bent.
Als daar in de chaos iemand “gun” roept en er gaat effectief een schot af, dan moet je al stalen zenuwen en serieus veel ballen hebben om geen fouten te maken. En ja, het is ondertussen wel duidelijk dat die mannen niet bepaald over die ballen beschikken. Maar tegelijk geloof ik ook niet dat ICE daar in pure executiestijl staat te opereren. Dat beeld is te simplistisch voor hoe rommelig en gevaarlijk de realiteit ter plaatse is maar het is wel het beeld dat hier en in de media opgehangen wordt over dit schietincident. Nogmaals,ik heb het over dit schietincident... niet over de keiharde repressie en van mij terecht dat er protesten komen maar dan plaats je je wel in gevaarlijke situaties waar het enorm snel kan escaleren.

Sterke reply ook...

Ongeacht hoe we hier zijn beland, van de ongebreidelde migratie onder Biden tot de keiharde repressie onder Trump, daar mag je gerust zijn een mening over hebben. Feit is wel dat het in Minnesota op dit moment akelig dicht tegen een burgeroorlog aanschurkt. Vanop afstand is dat makkelijk analyseren, armchair-generalgewijs.
In zo’n sfeer werken, met spanning die je bijna kan snijden is gewoon geen sinecure en het zal hoogstwss nog voorvallen in deze omstandigheden. Zeker in de US waar iedereen een wapen heeft en elk moment je laatste kan zijn als je ICE of betoger bent.
Als daar in de chaos iemand “gun” roept en er gaat effectief een schot af, dan moet je al stalen zenuwen en serieus veel ballen hebben om geen fouten te maken. En ja, het is ondertussen wel duidelijk dat die mannen niet bepaald over die ballen beschikken. Maar tegelijk geloof ik ook niet dat ICE daar in pure executiestijl staat te opereren. Dat beeld is te simplistisch voor hoe rommelig en gevaarlijk de realiteit ter plaatse is maar het is wel het beeld dat hier en in de media opgehangen wordt over dit schietincident. Nogmaals,ik heb het over dit schietincident... niet over de keiharde repressie en van mij terecht dat er protesten komen maar dan plaats je je wel in gevaarlijke situaties waar het enorm snel kan escaleren.
98+% van alle ICE agenten doet dit met de beste bedoelingen hé. Maar er zitten daar vast en zeker ook rotte appels tussen. Veel van ICE agenten zijn ook onvoldoende opgeleid op zo'n grote verantwoordelijke job te dragen.

Over één zaak kunnen we het in koor eens zijn: Iedereen op BG'ing had al eventjes voorspeld dat er doden gingen vallen en het uit de hand zou lopen. Die toekomst voorspellen was vrij gemakkelijk. Zelfs ne blinde zag dit aankomen.

98+% van alle ICE agenten doet dit met de beste bedoelingen hé. Maar er zitten daar vast en zeker ook rotte appels tussen. Veel van ICE agenten zijn ook onvoldoende opgeleid op zo'n grote verantwoordelijke job te dragen.

Over één zaak kunnen we het in koor eens zijn: Iedereen op BG'ing had al eventjes voorspeld dat er doden gingen vallen en het uit de hand zou lopen. Die toekomst voorspellen was vrij gemakkelijk. Zelfs ne blinde zag dit aankomen.
98% lijkt me een nogal optimistische inschatting.

Het aantal ICE agenten is in het laatste jaar ook meer dan verdubbeld met nogal bedenkelijke rekruteringscampagnes en op een zeer gepolitiseerde wijze. Dus ik kan me zeker inbeelden dat dat veel personen aantrekt die niet de beste bedoelingen hebben.

Ongeacht hoe we hier zijn beland, van de ongebreidelde migratie onder Biden tot de keiharde repressie onder Trump, daar mag je gerust zijn een mening over hebben.
Nu doe je het weer vind ik...

Feit is dat we hier in deze exacte situatie beland zijn door Trump en ICE. Tijdens de "ongebreidelde migratie onder Biden" was die staat toch niet zo dicht aan het aanschurken tegen een burgeroorlog, meen ik me te herinneren? Toen werden er geen burgers doodgeschoten door gemaskerde zootjes ongeregeld die zonder training op straat mogen om mensen schijnbaar willekeurig van straat te plukken? Het is toch sinds Trump zijn massieve verhoging van fondsen voor ICE en sinds die worden ingezet als stoottroepen voor de president dat het zo hard escaleert?

Dat heeft toch niets te maken met meningen? Toegeven dat het dankzij Trump en het inzetten van ICE als een soort pitbull met weinig training die zonder ketting en muilkorf op een hoop mensen waarin soms criminelen zitten wordt losgelaten, is toch niet zo moeilijk?

Pas op: ik ben zelf niet links en zeker niet extreemlinks, maar waarom moet er toch altijd die "ja, maar" bij kunnen komen? Iedere persoon en organisatie en partij en ... maakt fouten, maar ik vind dit allemaal echt niet de tijd en de plaats om alsmaar weer over "de andere kant" te beginnen.

Het komt daar in de VS overwegend van 1 kant, en dat is (extreem)rechts. Dat moet toch gewoon kunnen toegegeven worden? Waar zijn we anders mee bezig?

Dat weet ik nog niet, als men vrijwillig extreemrechts uitschot gaat rekruteren bij ICE, en aan minimale screening en opleiding doet van kandidaten.

Terug
Bovenaan