Bjorn
Well-known member
Bron?
Greg Bovino Loses His Job
The Border Patrol chief has been ousted from his role as “commander at large,” and will return to El Centro.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Bron?
Maar wat ben je aan het beargumenteren? Dat het dus geen moord is, maar doodslag en een ongeoorloofd schot?Knip nu eens alles weg, Trump en zijn administratie zijn uitspraken, walz zijn uitspraken en beschrijf nu eens wat jij ziet op die beelden?
Hoe is de interactie met Pretti geëvolueerd tot zijn dood?
Volgens mij en ik ben er quasi zeker van is het accidenteel ontladen van het afgenomen wapen de oorzaak geweest waardoor triggerhappy ICE agenten geschoten hebben. Nogmaals moet zeker onderzocht worden en hoe meer het onder de mat gaat geveegd worden hoe meer verzet er zal komen.
Indien het effectief gebeurd is zoals bovenstaand dan is het narratief ook wel gemaakt wat mensen interpreteren van de beelden. Manipuleer je het narratief dan ook niet op een manier?
-Ik heb de beelden net gezienPure executie-stijl afgemaakt.
-Op naar de derde dode/executie.
-Dit. Het was geen "accident", het was geen "moment-opname", of een "samenloop van omstandigheden"Dit was een publieke executie.
It is not clear how many of the shootings federal authorities have fully investigated; there have been no public reports of any findings, including whether the gunfire was deemed justified or whether officers have been disciplined.
Jij zei: beide kanten misbruiken dit (zal vast wel) en spinnen hier een verhaal rond dat gelogen is.Met niet zoveel woorden maar dit is er wel gezegd.
Ik denk gewoon niet dat de federale overheid all powerfull is dat ze iedereen kunnen vermoorden. En als er geen onderzoek naar komt geef ik je gelijk.
Voor de rest wel akkoord met je voorbedachtheid vs onvermijdelijkheid.
Verkeerd reageren = 10x iemand in de rug knallen die ongewapend op de grond ligt?Het doet wel denken aan acorn cop. Chaotische situatie, geweerschot horen en verkeerd reageren.
Vanuit de relatieve veiligheid van Belgie is het allemaal gemakkelijk reageren maar in de context van vuurwapen gek amerika is dat voor velen niet te vatten.
Het leven is ook geen hollywood film...
Je blijft maar bezig met minimaliseren en de zaken met de mantel der liefde te bedekken dus ik blijf maar reageren.Het doet wel denken aan acorn cop. Chaotische situatie, geweerschot horen en verkeerd reageren.
Vanuit de relatieve veiligheid van Belgie is het allemaal gemakkelijk reageren maar in de context van vuurwapen gek amerika is dat voor velen niet te vatten.
Het leven is ook geen hollywood film...
Lijkt mij voortzetting van dezelfde tactiek die ze al jaren gebruiken: we doen iets (heel) ergs, we nemen wat gas terug, maar zo is de goalpost wel weer een einde opgeschoven. Binnen de 2 weken een ander schandaal/crisis in een ander domein om de aandacht af te leiden en rinse repeat tot de VS compleet afgegleden is naar een autoritaire schurkenstaat.ja, heb het ook op BBC gelezen en het was vanmorgen ook hier op het nieuws. Bovino wordt weg gehaald en de border patrol 'tsar' komt in de plaats, ook een deel ICE agenten wordt weg gehaald/vervangen.
Ik denk dat je mijn punt ,al dan niet bewust, verkeerd leest, en daar wil ik toch even eerlijk op reageren.Je blijft maar bezig met minimaliseren en de zaken met de mantel der liefde te bedekken dus ik blijf maar reageren.
Nu probeer je weer te zalven door te zeggen dat het een chaotische situatie was. En dat klopt, maar als je echt eerlijk wil analyseren moet je ook kijken hoe die situatie is ontstaan.
En hoe is die ontstaan? Omdat die ICE agenten de situatie zelf volledig doen escaleren door onder andere met pepperspray op iemand wiens twee handen omhoog zijn te spuiten. De misdaad van die persoon? Het rechthelpen van een vrouw die op de grond zat en het filmen van ICE. Wat daarop volgt is dat nog andere ICE agenten zich bijvoegen, tot het punt waarop ze allemaal op hem zitten en hem slaan etc.
Dus ja: chaotische situatie. Maar is dat een verzachtende omstandigheid? Absoluut niet, want ze hebben die zelf veroorzaakt. Hadden ze niet voor de zoveelste keer buitensporig gereageerd op een situatie die hoegenaamd geen bedreiging vormde, dan was die man nu nog in leven.
Als ik eerst een gebouw in brand steek en dan 2 van de 4 inwoners er nog uit haal, ga jij dan ook ter mijner redding komen zeggen dat het "een chaotische situatie" was?
En neen, het leven is geen Hollywoodfilm. In het echte leven bespring je als agent ook niet alles en iedereen waarvan je denkt dat ze je fout bekijken en trek je niet voor het minste je wapen. In het echte leven probeer je situaties te de-escaleren in plaats van onmiddellijk pepperspray te spuiten. In het echte leven pomp je geen drie kogels in iemand die wegrijdt met een wagen terwijl je opzij kan stappen. In het echte leven pomp je geen tien kogels in een man die hoegenaamd 0,0 bedreiging vormt.
Het doet trouwens eigenlijk echt niet denken aan acorn cop. Maar dat is al door anderen geduid.
Ik blijf het zeggen, maar wees nu eens eerlijk zeg. Hoe je hier kan blijven advocaat van de duivel spelen, het is echt volledig misplaatst. Je mag je dan wel voordoen als neutrale observator die wel even zal komen nuanceren tussen alle briesende en schuimbekkende keyboard warriors, maar je zit gewoon volledig fout en bent allerminst neutraal. Dat is je nu al meerdere keren gezegd door verschillende leden, en jouw "both sides" narratief slaat werkelijk nergens op in deze situatie.
Je hebt van meerdere mensen te horen gekregen dat je wel heel veel moeite doet om dingen goed te praten of op zo'n manier te framen dat het heel wat minder erg overkomt dan wat het was. Die berichten hebben elk meer dan een dozijn likes: als we er van uit mogen gaan dat likes in dit geval gebruikt worden als "akkoord" knop zoals vaak het geval is, dan zijn er tientallen mensen die daarmee akkoord zijn. Dan moet er toch een belletje gaan rinkelen, nee? Kan het dan niet zijn dat je je heel verkeerd uitdrukt, als het werkelijk alleen maar je bedoeling is om neutraal te zijn? Is het dan niet even tijd voor introspectie en misschien je eigen berichten nog eens te lezen, als je werkelijk geen kant kiest en maar gewoon een neutrale observator wil zijn?Ik denk dat je mijn punt ,al dan niet bewust, verkeerd leest, en daar wil ik toch even eerlijk op reageren.
Ik heb nergens gezegd dat het optreden van die ICE-agenten oké was, noch dat hun gedrag een verzachtende omstandigheid is. De feiten kloppen zoals ze nu worden beschreven pepperspray tegen iemand met handen omhoog, escalatie door de agenten zelf dan is dat fout, professioneel onaanvaardbaar en moet dat ook zo benoemd worden en onderzocht worden. Maar dat neemt niet weg dat in chaotische situaties in een zwaar gemilitariseerde, vuurwapen-obsedeerde US context sneller ontsporen dan wij hier vanuit België intuïtief kunnen vatten. Dat is geen vrijspraak en geen “mantel der liefde”, dat is een analyse van hoe zulke drama’s ontstaan, niet van of ze verantwoord zijn. Wat iedereen er hier maar al te graag van maakt.
Dat die chaos in dit geval mede door de agenten zelf veroorzaakt werd, daar ga ik niet tegenin. Maar erkennen dat stress, adrenaline en slechte training leiden tot rampzalige beslissingen is niet hetzelfde als die beslissingen verdedigen. Je hebt me nog altijd niet overtuigd dat ik verkeerd ben wat betreft mijn analyse van het incident.
Mijn verwijzing naar acorn cop was ook geen gelijkstelling van de feiten, maar van het mechanisme: overdreven dreigingsperceptie wat niet onrealistisch is in een bewapend amerika, de daaropvolgende paniekreacties (zeker na een onverwacht geweerschot) en disproportioneel geweld uit een soort van overlevingsdrang. Als anderen vinden dat die vergelijking mank loopt, prima daar kan je over van mening verschillen maar het punt blijft dat dit geen “berekend kwaad” hoeft te zijn om toch dodelijk fout te zijn.
Dat ligt mss aan mij maar “veel likes” is geen argument en ook geen bewijs van gelijk. Het zegt hoogstens iets over hoe een boodschap overkomt binnen een bepaalde groep op een bepaald moment. Dat is iets anders dan of een analyse inhoudelijk fout is. Consensus en correctheid zijn niet hetzelfde en zeker al niet in emotioneel geladen discussies. Maar ik ga mijn standpunt niet herleiden tot slogans of kampdenken om comfortabeler in de groep te passen. Dat zou pas intellectueel oneerlijk zijn.Je hebt van meerdere mensen te horen gekregen dat je wel heel veel moeite doet om dingen goed te praten of op zo'n manier te framen dat het heel wat minder erg overkomt dan wat het was. Die berichten hebben elk meer dan een dozijn likes: als we er van uit mogen gaan dat likes in dit geval gebruikt worden als "akkoord" knop zoals vaak het geval is, dan zijn er tientallen mensen die daarmee akkoord zijn. Dan moet er toch een belletje gaan rinkelen, nee? Kan het dan niet zijn dat je je heel verkeerd uitdrukt, als het werkelijk alleen maar je bedoeling is om neutraal te zijn? Is het dan niet even tijd voor introspectie en misschien je eigen berichten nog eens te lezen, als je werkelijk geen kant kiest en maar gewoon een neutrale observator wil zijn?
En je hebt het nu over je "analyse van het incident", maar los van het feit dat die ook vaak onvolledig overkomt/overkwam (je hebt het dan over "chaotische situatie" maar vergeet schijnbaar wel dat ICE die situatie helemaal zelf heeft veroorzaakt, toch wel een belangrijke, niet?) kreeg je ook commentaar op jouw pogingen om hier een "both sides" verhaal van te maken door te gaan doen uitschijnen dat Waltz zijn uitspraken even kwalijk zijn als die schandalige leugens van Trump, Noem, en anderen. En door te doen alsof het eigenlijk ook een klein beetje aan Biden lag, dat dit nu allemaal gebeurt, want ja, "waren er geen immigranten geweest..." Dat soort "both sides" gedoe is ten eerste gewoonweg wansmakelijk, en ten tweede slaat het werkelijk nergens op, dus het stuit mensen terecht tegen de borst.
Niemand zegt trouwens dat het "berekend kwaad" is. Men zegt (terecht) dat het alweer een vermijdbare dode is die gestorven is enkel en alleen dankzij ICE en hun onkunde. Niemand anders is daar schuldig aan, behalve ICE en de mensen die hen "enablen". En dan reageert men eens heftig als er dan iemand bericht na bericht komt typen terwijl hij/zij praktisch in een rolletje zit als advocaat van het regime. En opnieuw: als je het werkelijk zo niet bedoelde, dan moet je toch eens gaan nadenken over je poststijl.
Je moet het natuurlijk van mij (anonieme forumgebruiker) niet aannemen. Doe vooral je ding. Maar ik heb het persoonlijk helemaal gehad met het "both sides" gedoe en het zo zalvend mogelijk interpreteren van de wandaden van dit regime en alles en iedereen die ermee te maken heeft, dus ik reageer er op wanneer ik het zie. Het land glijdt af richting fascistische staat, er zijn ondertussen twee burgers doodgeschoten door de president zijn knokploegen, ... Het voordeel van de twijfel is al heel lang weg voor deze regering.
Niet elke poging tot nuance of analyse wordt onmiddellijk weggezet. Enkel de jouwe. Ook dat zou een belletje moeten doen rinkelen. Ofwel doe je het met opzet omdat je stiekem een vaandeldrager voor dit soort regime bent, ofwel druk je je echt heel fout uit. Je bent er nu meerdere malen op gewezen. Je kan dat op een of andere verborgen agenda van andere forumgebruikers steken, of je kan dat gebruiken als moment om eens naar jezelf te kijken. Maar je komt dus absoluut niet zo neutraal of "eerlijk" over als je wil doen uitschijnen.Net daarom vind ik het problematisch dat elke poging tot nuance of analyse onmiddellijk wordt weggezet als zalvend of collaborerend.
Kan jij mischien ook minder posten alsof jij en enkel jij alleen het groot gelijk hebt?Het is volledig off-topic dus ik ga het kort houden: likes en veel berichten die hetzelfde zeggen hebben misschien niet altijd iets te maken met wie er "gelijk" heeft, maar als er zoveel mensen berichten plaatsen die hetzelfde zeggen tegen jou en die berichten worden gesteund door buitensporig veel likes, dan zegt dat mijns inziens wel iets.
Je "analyses" waren ofwel feitelijk verkeerd, ofwel lieten ze cruciale info achterwege. En dan sleurde je er ofwel zaken bij die feitelijk fout waren ("ongebreidelde migratie onder Biden") of die totaal niet te vergelijken waren (Waltz zijn reactie vs de leugens van Trump etc.) om zo op een volledig misplaatste manier de schuld voor dit alles ook een beetje bij "het andere kamp" te kunnen leggen. Dat is al allemaal weerlegd en tegengesproken in andere posts, dus daar ga ik niet dieper op in.
Ik, en vele anderen, vinden zulke zaken gewoon compleet misplaatst en irrelevant wanneer het gaat over een tweede dode die gestorven is aan de hand van de stoottroepen die door een extreemrechts regime de straat op worden gestuurd.
En nog 1 laatste ding:
Niet elke poging tot nuance of analyse wordt onmiddellijk weggezet. Enkel de jouwe. Ook dat zou een belletje moeten doen rinkelen. Ofwel doe je het met opzet omdat je stiekem een vaandeldrager voor dit soort regime bent, ofwel druk je je echt heel fout uit. Je bent er nu meerdere malen op gewezen. Je kan dat op een of andere verborgen agenda van andere forumgebruikers steken, of je kan dat gebruiken als moment om eens naar jezelf te kijken. Maar je komt dus absoluut niet zo neutraal of "eerlijk" over als je wil doen uitschijnen.
Dat is wel een heel foutieve lezing van wat hij schreef hé. Wel een beetje eerlijk blijven. Als het enkel dat was dan zou er niet zoveel reactie op komen.Kan jij mischien ook minder posten alsof jij en enkel alleen het groot gelijk hebt?
Ik vermoed dat je het er emotioneel een beetje moeilijk mee hebt. (wat ook te begrijpen is)
Feit is dat hij gelijk heeft dat heel de protesten (terechte protesten trouwens) de situatie voor de agenten niet makkelijker maakt.
Dat er in een hotel 2 veiligheidsagenten zijn aangevallen is hier een goed voorbeeld van.
Het enige wat hij hier al 10 posts aan het zeggen is , is dat de situatie heel stresserend is voor ICE.
Je komt ergens toe, je krijgt vanalles naar je hoofd, rook, lawaai en wat nog allemaal.
Als er dan paniek is (want ja het zijn slecht getraine mensen), dan is de kans op een 'ongeval' veel groter.
Ook hier in Belgie trouwens reageert een ancien bij de politie anders op een situatie dan iemand zonder ervaring.
Hij heeft hier nergens gezegd dat je dan maar moet beginnen schieten hé.
Dit gesprek is ondertussen volledig verschoven van inhoud naar intenties, en daar haak ik eerlijk gezegd liever op af.Het is volledig off-topic dus ik ga het kort houden: likes en veel berichten die hetzelfde zeggen hebben misschien niet altijd iets te maken met wie er "gelijk" heeft, maar als er zoveel mensen berichten plaatsen die hetzelfde zeggen tegen jou en die berichten worden gesteund door buitensporig veel likes, dan zegt dat mijns inziens wel iets.
Je "analyses" waren ofwel feitelijk verkeerd, ofwel lieten ze cruciale info achterwege. En dan sleurde je er ofwel zaken bij die feitelijk fout waren ("ongebreidelde migratie onder Biden") of die totaal niet te vergelijken waren (Waltz zijn reactie vs de leugens van Trump etc.) om zo op een volledig misplaatste manier de schuld voor dit alles ook een beetje bij "het andere kamp" te kunnen leggen. Dat is al allemaal weerlegd en tegengesproken in andere posts, dus daar ga ik niet dieper op in.
Ik, en vele anderen, vinden zulke zaken gewoon compleet misplaatst en irrelevant wanneer het gaat over een tweede dode die gestorven is aan de hand van de stoottroepen die door een extreemrechts regime de straat op worden gestuurd.
En nog 1 laatste ding:
Niet elke poging tot nuance of analyse wordt onmiddellijk weggezet. Enkel de jouwe. Ook dat zou een belletje moeten doen rinkelen. Ofwel doe je het met opzet omdat je stiekem een vaandeldrager voor dit soort regime bent, ofwel druk je je echt heel fout uit. Je bent er nu meerdere malen op gewezen. Je kan dat op een of andere verborgen agenda van andere forumgebruikers steken, of je kan dat gebruiken als moment om eens naar jezelf te kijken. Maar je komt dus absoluut niet zo neutraal of "eerlijk" over als je wil doen uitschijnen.
Klopt niet. Totaal niet zelfs. Hij zei onder andere ook dat wat Waltz zei eigenlijk hetzelfde is als datgene wat Trump etc. doen (namelijk flagrant liegen) en dat het ook een beetje door Biden komt dat de situatie daar nu zo aan het escaleren is. Verder heeft hij het inderdaad ook over hoe chaotisch die situatie wel niet was, maar vergeet er dan wel bij te vermelden dat die chaos door ICE zelf is veroorzaakt, want Pretti stond gewoon te filmen langs de zijkant. Dan vergelijkt hij het ook met een situatie waarbij de agent in kwestie zichzelf is gaan aangeven, wat appelen en peren is.Het enige wat hij hier al 10 posts aan het zeggen is , is dat de situatie heel stresserend is voor ICE.
Ik dicht jou niets expliciet toe. Volgende is een directe quote uit het bericht waarop jij repliceert:Voor alle duidelijkheid: ik heb nergens steun uitgesproken voor dit regime, noch voor ICE, noch voor extreemrechts beleid. Dat mij dat nu expliciet wordt toegedicht, zegt meer over de staat van uw debat dan over mijn standpunt. Die modus operandi weet je wel.
Ofwel doe je het met opzet omdat je stiekem een vaandeldrager voor dit soort regime bent, ofwel druk je je echt heel fout uit.
hopelijk geen oude wijn in een nieuwe zak.ja, heb het ook op BBC gelezen en het was vanmorgen ook hier op het nieuws. Bovino wordt weg gehaald en de border patrol 'tsar' komt in de plaats, ook een deel ICE agenten wordt weg gehaald/vervangen.

Je vindt het niet oké dat het verandert van inhoud naar intenties, maar op inhoudelijke vragen antwoord je niet meer, enkel nog met intentie...Dit gesprek is ondertussen volledig verschoven van inhoud naar intenties, en daar haak ik eerlijk gezegd liever op af.
Dat jij mijn bijdragen misplaatst, irrelevant of fout vinden, is jullie goed recht. Dat daar likes op komen, bevestigt hoogstens dat die perceptie gedeeld wordt. Meer niet. Het zegt niets over mijn motieven, noch over een vermeende “verborgen agenda” die jij toch wel er intentioneel bijvoegt. Voor alle duidelijkheid: ik heb nergens steun uitgesproken voor dit regime, noch voor ICE, noch voor extreemrechts beleid. Dat mij dat nu expliciet wordt toegedicht, zegt meer over de staat van uw debat dan over mijn standpunt. Die modus operandi weet je wel.
Ik ga ook niet mee in de redenering dat als kritiek niet wordt gesmaakt, ze daarom per definitie fout, kwaadaardig is. Dat is geen inhoudelijk argument, maar een moreel frame dat elke verdere discussie onmogelijk maakt.
We gaan het hier duidelijk niet eens worden, en dat is oké. Voor mij stopt het gesprek hier.
De belangrijkste nog vergeten: Miller. De grootste fascist van de hoop, en echte de belichaming van pure haat.Lijkt inderdaad vooral rookgordijn te zijn. Het lijkt alsof ze iets doen aan de klachten, maar gaan gewoon verder met wat ze reeds aan het doen waren. Het is niet Bovino die de ICE-agenten boven de wet heeft gesteld, dat zijn Noem, Vance en Trump. Zolang er niets bij hen verandert, mag je daar John, Peter of George zetten zonder dat er iets fundamenteels wijzigt.