Illegale rave in Sint-Truiden

Voor de mensen die trots zijn op de geweldige aanpak, want nee dit is uiteraard niet genoeg, verre van zelfs.

Er zijn daar duizenden mensen vertrokken in zwaar geintexiceerde toestand. Al waggelend kwamen ze het terrein afgestrompeld. Er zijn daar mensen in auto's "gekropen" en "gehesen". En het parket toont trots bovenstaande getallen.

We mogen van een enorm geluk spreken dat er geen onschuldige doden gevallen zijn op straat. Dit zijn de drukste paar weken hier in de streek. Maanden is alles wat met toerisme te maken heeft al volzet. 100% bezettingsgraad in alle hotels, B&B en noem maar op. Alle vespa's, fietsen en golfkarretjes waren verhuurd. Er staan hier files om de streek in en uit te geraken.

Al een geluk dat de politie massaal aanwezig was anders hadden we er geen 10 kunnen verbaliseren. Dit is gewoon lachwekkend.
Dat moet toch ook wel wat overlast geven aan de natuur, zoveel volk in een plek als Sint-Truiden. En dat terwijl het broedseizoen is, hopelijk geeft dat niet teveel schade aan de natuur.

Op VRT wordt eigenlijk een goed overzicht gegeven van de zaken die er gebeurd zijn tot nu toe. Er is dus geen sprake van straffeloosheid.
Ik kan me echter de reacties van de luide roepers al voorstellen dat dit uiteraard niet genoeg is...
7 van de 9 arrestaties gebeurde in Bilzen.. een 35km ver van Brustem.

Geweldig kort op de bal gespeeld daar

Op VRT wordt eigenlijk een goed overzicht gegeven van de zaken die er gebeurd zijn tot nu toe. Er is dus geen sprake van straffeloosheid.
Ik kan me echter de reacties van de luide roepers al voorstellen dat dit uiteraard niet genoeg is...
Wow, 375 mensen van de 15.000 gecontroleerd. Op een plaats waar openlijk drugs gebruikt en verhandeld werd. Dus een grote hoop zal daar waarschijnlijk high of zat in de auto gekropen zijn. Moeten we daar nu echt chapeau tegen zeggen?

Deze vind ik wel bijzonder in het pamflet:
"Zorg voor de locatie, we ruimen gezamenlijk het vuil op, ballonnen en botten."
Botten? :biglaugh: Is dat daar kannibalisme? :biglaugh:

Dat moet toch ook wel wat overlast geven aan de natuur, zoveel volk in een plek als Sint-Truiden. En dat terwijl het broedseizoen is, hopelijk geeft dat niet teveel schade aan de natuur.
Plus al die drollen in de boomgaarden. Voor de volgende editie magic appelen en peren, joh.

Soit, ik zou toch eerder gaan meedoen ipv erover te gaan bleiten.

Wow, 375 mensen van de 15.000 gecontroleerd. Op een plaats waar openlijk drugs gebruikt en verhandeld werd. Dus een grote hoop zal daar waarschijnlijk high of zat in de auto gekropen zijn. Moeten we daar nu echt chapeau tegen zeggen?
Die 15.000 moet ge niet met een korreltje zout, zelfs niet met een zak zout, maar met een heel pallet / big bag zout nemen!

Maar het waren toch onschuldige ravers?
Men heeft gewoon al pamfletten bij die opstoken tot geweld, daar is weinig onschuldig plezier aan, maar voorbedachte rade en aanzetten tot geweld.

Dit is trouwens het bewuste pamflet:

2023-05-01-12-33-24-Rave-Party-Pamflet.png
dat "oproepen tot geweld" is dus eigenlijk gewoon "een massa vormen". da's dus een beetje hetzelfde principe als een menselijke ketting vormen bij een betoging oid.
maakt het moeilijker voor de politie om individu's op te pakken, maar dat is nog niet meteen "als we politie zien, is't oorlog", imo.

Die 15.000 moet ge niet met een korreltje zout, zelfs niet met een zak zout, maar met een heel pallet / big bag zout nemen!
Zelfs al schaal je het terug naar 10.000 of zelfs 5.000 blijft het nog extreem weinig voor een “evenement” waarvan je weet dat de grote meerderheid daar wel iets van drugs in hun systeem heeft zitten.

Drugs gebruiken, zelfs hard drugs zoals alcohol, terwijl ze naar muziek luisteren? You don't say. Die jeugd van tegenwoordig! Of is dat zo oud als de mensheid zelf? Da's juist een van de gegevens waardoor je beter terughoudend bent en niet zomaar iedereen ineens de baan op wil dwingen door ze zo snel mogelijk van dat terrein te willen verjagen.

:rofl:
Ja, want in Europa hebben we geen festivals, discotheken, klj-fuiven, etc.
Sure. En een pint voor 3euro is ondertussen ook de norm. Dan nog eens entree van weet ik veel wat(ik kom nog zelden buiten).

Beetje spijtig van de locatie en de schaal waarop dit is uitgegroeid, maar als ik wel 1 goede herinnering heb overgehouden aan Gent terwijl ik van interim naar interim hopte en de kosten van het alleenwonen begon te dragen, zijn het wel de kraakfeestjes die op een verlaten werf of loods in de haven afspeelde. Meestal max 100 a 200 man, en eigenlijk nooit degoutante toestanden gezien of meegemaakt. Helft van den tijd was er dan ook na een paar uur 1 of 2 combi's voor de boel te begeleiden.
Gebeurt elke dag op de baan, ongeacht wie of wat. Functioneel alcoholisme is een nationale sport.

Zelfs al schaal je het terug naar 10.000 of zelfs 5.000 blijft het nog extreem weinig voor een “evenement” waarvan je weet dat de grote meerderheid daar wel iets van drugs in hun systeem heeft zitten.
Ik zou er eerder een nulletje af doen.
Het maximum aantal dat er gisteren in de namiddag geweest is zou nooit hoger dan 1.500 tot 2.000 man geweest zijn.

(Ik ben er zelf niet geweest, maar mensen die er wel geweest zijn zeggen allemaal hetzelfde, "die aantallen zijn heel zwaar overdreven")

Het maximum aantal dat er gisteren in de namiddag geweest is zou nooit hoger dan 1.500 tot 2.000 man geweest zijn.

(Ik ben er zelf niet geweest, maar mensen die er wel geweest zijn zeggen allemaal hetzelfde, "die aantallen zijn heel zwaar overdreven")
Dat is ook zever hè.

Als het maar 1500 man is zal de politie wel optreden hoor.

Ja idem, ik ken enkele mensen die geweest zijn (door de "gratis reclame" in de media erover) en die zeggen ook dat er zeker niet zo'n groot aantal aanwezig is geweest, zelfs niet op het hoogtepunt.

Ja idem, ik ken enkele mensen die geweest zijn (door de "gratis reclame" in de media erover) en die zeggen ook dat er zeker niet zo'n groot aantal aanwezig is geweest, zelfs niet op het hoogtepunt.
Ik vraag mij af hoe goed die mensen de aantallen kunnen inschatten op een 400 hectare groot terrein met 11 hangars. Ter referentie 400 hectare is zo groot als sommige dorpen.

Ik vraag mij af hoe goed die mensen de aantallen kunnen inschatten op een 400 hectare groot terrein met 11 hangars. Ter referentie 400 hectare is zo groot als sommige dorpen.

Kan je net zo goed ook in vraag stellen van de andere kant hé.

Raves worden al 40 jaar gehouden, al 40 jaar waarin de politie en de overheid daar ervaring mee heeft, maar user frikandel69 op Beyond Gaming gaat het wel eens oplossen se.

Dit is geen nieuw fenomeen hé. Kunt er zeker van zijn dat de ordehandhavers daar gewoon een draaiboek en best practices voor hebben.

Dit is geen nieuw fenomeen hé. Kunt er zeker van zijn dat de ordehandhavers daar gewoon een draaiboek en best practices voor hebben.
Ze moeten alleszins aan hun communicatie errond werken. Dat ze wel enig idee gaan hebben wat te doen (niks dus) zal wel, maar die communicatie was toch echt gelijk van voor den oorlog. ‘Oei, ja, goh, eigenlijk gaan we … niets … doen, maar da’s absoluut het beste hoor!’ Dat komt compleet fout binnen voor uw (plaatselijke) bevolking die op zijn minst met vragen zit en op zijn zwaarst misschien toch bang is (kan je nooit weten).
Ik snap gewoon niet dat ravers, de moderne incarnatie van de Love Generation, zo een trauma op natuur en dier kunnen loslaten. En dan kan men nog zeggen ‘het is maar 1 ree’ of ‘dat broeden loopt wel los’ maar dat botst bij mij echt.

Edit: een ree met kalfjes dan nog. Ja, kijk, maar van zo iets zou ik zo een opgefokte raver dus afschieten (edit: niet letterlijk)

Laatst bewerkt:
Soit, als een bende gedrogeerde wannabe-anarchisten en andere junkies openlijke drugsgebruikers in Sint-Truiden natuurgebied, boeren hun akkergrond en mensen hun tuinen mogen vandalizeren, dan heb ik vandaag ook maar eens de wet overtreden... Ik heb m'n gras gemaaid op een wettelijke feestdag, weliswaar met een stil elektrisch toestel, in overtreding van het absurde GAS-reglement van deze stad. Dan te bedenken dat ik wel nog het fatsoen heb gehad aan één buur te vragen of het zou storen, anders deed ik het noodgedwongen wel in de week... de andere buur was het zelf aan het maaien met een benzine-maaier, dus dat kan niet storen denk ik dan. #Rebel

Maar mocht ik hier een GAS-boete voor krijgen ooit, dan wijs ik toch eens doodleuk naar feiten als deze, waar de politie en het leger vooral er gapend op staat te kijken en niet de nodige ingrepen doet.

Laatst bewerkt:
Ze moeten alleszins aan hun communicatie errond werken. Dat ze wel enig idee gaan hebben wat te doen (niks dus) zal wel, maar die communicatie was toch echt gelijk van voor den oorlog. ‘Oei, ja, goh, eigenlijk gaan we … niets … doen, maar da’s absoluut het beste hoor!’ Dat komt compleet fout binnen voor uw (plaatselijke) bevolking die op zijn minst met vragen zit en op zijn zwaarst misschien toch bang is (kan je nooit weten).
Ik snap gewoon niet dat ravers, de moderne incarnatie van de Love Generation, zo een trauma op natuur en dier kunnen loslaten. En dan kan men nog zeggen ‘het is maar 1 ree’ of ‘dat broeden loopt wel los’ maar dat botst bij mij echt.
+ je moet je eens inbeelden dat je als hoogbejaarde of zieke mens in de buurt van zo een plek woont. Dementie, parkinson, kanker, etc. en je wordt dan een hele nacht wakker gehouden door zo een figuren.

Kan je net zo goed ook in vraag stellen van de andere kant hé.
Die drones hebben + waarschijnlijk een team omdat allemaal in te schatten?

Terug
Bovenaan