Wat moet een burgemeester dan gaan doen ook, zijn politiekorps van 60, 70 man daar naar binnen sturen en zich in elkaar laten kloppen? Imo kunnen lokale besturen niet optreden tegen zulke zaken. Dit is aan de overheid om daar in te grijpen maar tegen dat men daar een plan voor heeft, het volk en de middelen opgetrommeld hebben zijn we al serieuze tijd verder en is de situatie weer anders. Het grote probleem van zulke zaken is dat het van uit het niks komt (waardoor niemand voorbereid is) en buiten overlast die ravers eigenlijk geen zo'n zware problemen veroorzaken. Grijpt men in dan kan die 10 a 15000 man veel grotere problemen veroorzaken. Dus snap ik gerust dat de ordediensten ook maar wat laten begaan, net als in andere landen. In een ideale wereld straft men iedereen daar maar we moeten realistisch zijn en inzien dat het ook niet zo simpel is om dat te gaan doen.Dit soort evenementen wordt al jaren georganiseerd. Ook op deze grootte in het buitenland. Het is geen nieuwe info dat de politie niets onderneemt. Het is dus niet zo dat ze er binnen een paar maand sowieso opnieuw gaan staan.
Meer nog, de kans is zeer klein dat ze er opnieuw gaan staan want de organisatie weet dat er een verhoogde waakzaamheid zal zijn bij bijvoorbeeld buren.
Sommige mensen lijken te denken dat dit een nieuw fenomeen is. Dat is dus helemaal niet zo. De soundsystems weten ook goed genoeg hoe ver ze kunnen gaan bij politie enzovoorts.
Dat dit blijft hangen lijkt me inderdaad wel logisch. Al denk ik dat een andere burgemeester net hetzelfde zou gehandeld hebben...
(Totaal niet persoonlijk op u bedoeld hoor maar uw post leek mij ideaal om op voort te borduren)