Lothiriel
Active member
Wat is jouw voorstel?
Wel, om te beginnen heb ik begrepen dat dit militair domein nog steeds bewaakt wordt (of in de gaten gehouden wordt) - dat leidde ik af uit de opmerkingen van de omwonenden. Als er zo'n evenement opgezet begint te worden - had de politie dus al kunnen ingrijpen vooraleer er veel volk aanwezig was.
Daarnaast heb ik afgeleid uit de berichtgeving dat er enorm veel Nederlanders en andere buitenlanders aanwezig zijn daar - met auto's met buitenlandse kentekenplaat. Het gaat hier om een landelijke deelgemeente, met enkele goedgeplaatste wegblokkades had je al een enorm deel van de bezoekers weg kunnen houden (wat doet een random Duitser, Deen of Nederlander immers in Brustem of all places?).
En tot slot kon men de aanwezigen ongemoeid laten en zich volledig focussen op de organisatoren (en iedereen daaraan gelinkt, zoals de mensen die alles hebben opgezet en beheren). Inbeslagname van apparatuur en generatoren, iedereen die vervolgens zonder verzet vertrekt ongemoeid laten en eventueel later (proberen) beboeten en enkel wie zich agressief opstelt t.o.v. de politie behandelen zoals de politie zogenaamd 'tuig' (rellende voetbalhooligans, rellende jongeren) behandelt.
Als dat echt zo'n gemoedelijk feest is daar heeft het gros vast geen zin in boel en zijn ze snel weg als duidelijk is dat het feest afgelopen is.
Ik vind dat absoluut geen radicaal voorstel en een stuk beter dan niks doen/doen alsof je iets doet.