Met scherp schieten is wel een heel extreem uiterste wat mijn inziens in dit geval volledig overdreven zou zijn, maar er zijn toch nog veel andere zaken mogelijk naast "de boel in de gaten houden" wat de politie blijkbaar nu doet. Ik ben het ermee eens dat agressief optreden tegen duizenden bezoekers niet alleen onwenselijk zou zijn maar ook buitenproportioneel - toch in de huidige situatie.
Dat dat betekent dat de politie dan maar moet laten begaan is dan weer een ander uiterste. Er bij staan voor Piet Snot en het evenement "laten uitdoven" is niet echt bevorderlijk voor het herstellen van de orde en niet te vergeten autoriteit want momenteel denkt een groot deel van deze bezoekers + organisatie dat ze onaantastbaar zijn en kunnen doen wat ze willen - behoudens het bellen van 112 natuurlijk, want daarvoor is de overheid wel goed

.
Ik denk dat het ongemoeid laten van de bezoekers in deze een correcte zet is. Dat men niets doet om het feest asap stil te leggen is dan wel onbegrijpelijk. Als je ambulancepersoneel daar heen kan sturen kan je ook wel politie sturen die het materiaal in beslag gaat nemen. Als het degelijk gaat om feestvierders zullen zij hoogstens teleurgesteld het terrein verlaten, bij een agressieve tegenreactie kan de politie dan riot control inzetten en de agressieve bezoekers (het deel dat deze inbeslagname probeert te verhinderen) behandelen zoals men ook met voetbalhooligans doet: matrak en waterkanon.
Als je gewoon 'aanmoedigt' om het feest 'uit te laten doven' geef je als overheid/politie aan dat dit soort evenementen geoorloofd zijn en kan je net zo goed de hele vergunningsplicht alsook het verbod op overlast en vandalisme schrappen. Voorzichtige aanpak lijkt me goed maar ik denk dat het wel nuttig is om dit feest asap stil te leggen en niet te wachten tot een groot genoeg deel van deze bezoekers er genoeg van heeft.