Impact geopolitieke conflicten op beurs

Ik had geen oplossing voor het conflict verwacht maar gewoon afdruipen met niets? Auw, gaat weer een leuke week worden. Al weet je nooit met de Oranje clown.

tziet er precies naar uit dat hij enkel de beurs nog gaat kunnen tegenhouden door ergens een nuke te smijten. Het wil gewoon stijgen

tziet er precies naar uit dat hij enkel de beurs nog gaat kunnen tegenhouden door ergens een nuke te smijten. Het wil gewoon stijgen
Inderdaad, alles en iedereen lijkt hem te negeren -> schepen varen gewoon langs zijn blokkade, de beurs doet alsof alles opgelost is, moet redelijk frustrerend voor hem zijn :biglaugh:

We gaan hem nog missen onze oranje vriend in het witte huis.

Op korte termijn zijn de beurzen mss slap, maar bekijk het op lange termijn en deze kapoen heeft er voor gezorgd dat we goedkoop hebben kunnen inkopen.

Inderdaad, alles en iedereen lijkt hem te negeren -> schepen varen gewoon langs zijn blokkade, de beurs doet alsof alles opgelost is, moet redelijk frustrerend voor hem zijn :biglaugh:
Moet gezegd worden dat dat eigenlijk niet klopt. Er zijn een aantal schepen door Hormuz gevaren, maar de Amerikaanse blokkade is daar niet. Die ligt verder, en daar zijn die schepen dus niet gepasseerd. :)

Daar gaan we weer: “Trump verlengt het staakt-het-vuren met Iran ‘tot Iraanse leiders met eensgezind voorstel komen’”
Bron: De Morgen

Dus als Iran nooit meer met een eensgezind voorstel komt, blijft het staakt-het-vuren eeuwig gelden 🤔.

Emiraten uit OPEC. Toch wel een verrassing. Gaan die nu gewoon proberen zo veel mogelijk te pompen dan? Ik zie de beweegredenen niet goed. Iemand daar beter zicht op?

Emiraten uit OPEC. Toch wel een verrassing. Gaan die nu gewoon proberen zo veel mogelijk te pompen dan? Ik zie de beweegredenen niet goed. Iemand daar beter zicht op?

Daar zal Trump alvast blij mee zijn, vermoedelijk zullen die meer oppompen - wanneer dat mogelijk is uiteraard, niet ondenkbaar dat er tussen de lotgenoten in de zandbak ook wel wat ongenoegen/spanningen zijn ontstaan.

Amerikaanse olie-export op record

Onze oranje vriend is echt wel MAGA aan het doen.
Record export aan record prijsjes.

Sterke bal :cool:
Over welk deel van Amerika hebben we het dan exact? Want het is enkel de uiterste bovenkant van de Pyramide die het goed doet, alle onderliggende lagen kreunen onder de inflatie.

Langzaam maar zeker komen we imo dicht bij een apotheose - olieprijzen zitten nu op een niveau dat écht pijn begint te doen, effectieve stop van productie die in het vizier komen, opslagcapaciteit die verzadigd is, burgers in de VS die met hun ogen beginnen te rollen en Trump zijn evaluatie die dichterbij komt. Ook Trump zelf die voor het eerst duidelijk niet weet wat gedaan - iedereen wist dat al - behalve Trump zelf.

Gaan we nog eens een verassingsaanval lanceren of gaan we toch naar een (al dan niet vage) deal in één of andere vorm, of geen deal maar uitgebreid staakt het vuren om het zo eventueel een stille dood tegemoet te gaan?

Het is raar om zeggen maar ik hoop dat ze in Amerika binnenkort be-la-che-lijk veel moeten betalen voor benzine. De enige manier om die Trump aanhangers het licht te doen inzien. Helaas zal dat dan ook voor ons gelden, maar misschien heb ik het er wel voor over. Trump moet weg, dat zou het beste zijn voor heel de wereld. Zo simpel is het.

Het is raar om zeggen maar ik hoop dat ze in Amerika binnenkort be-la-che-lijk veel moeten betalen voor benzine. De enige manier om die Trump aanhangers het licht te doen inzien. Helaas zal dat dan ook voor ons gelden, maar misschien heb ik het er wel voor over. Trump moet weg, dat zou het beste zijn voor heel de wereld. Zo simpel is het.
die hebben nog nooit zoveel geexporteerd als nu

Amerikaanse olie-export op record​

Onze oranje vriend is echt wel MAGA aan het doen.
Record export aan record prijsjes.

Sterke bal :cool:
en niet te vergeten de 160 miljard aan tarriffs die terugbetaald mogen worden, ook dat was een sterke bal van den Donald :biglaugh:

Terug
Bovenaan