Impact geopolitieke conflicten op beurs

Can't stress this enough. Sommigen lijken precies écht te denken dat "de VS" baat heeft bij hoge olieprijzen. Nee, een zéér zéér klein deel vult zijn zakken en de overgrote meerderheid van de mensen zoekt intussen naar een 3de job om het hoofd boven water te houden... de VS als land ziet af bij een significante stijging van olie, netto exporteur of niet.
De participatiegraad in de VS is belachelijk laag en daalt momenteel zelf, ondanks dat de werkloosheid laag ligt.

Trouwens hoe meer mensen aan het werk, hoe meer jobs mensen hebben, hoe meer inkomsten voor de overheid.
In heel Europa en België is het credo al jaren zoveel mogelijk mensen aan het werk. 🤷‍♂️

De participatiegraad in de VS is belachelijk laag en daalt momenteel zelf, ondanks dat de werkloosheid laag ligt.

Trouwens hoe meer mensen aan het werk, hoe meer jobs mensen hebben, hoe meer inkomsten voor de overheid.
In heel Europa en België is het credo al jaren zoveel mogelijk mensen aan het werk. 🤷‍♂️
Zijn we hier appelen met appelen aan het vergelijken?

De 61,8% die Gemini uitspuwt is een cijfer voor alle 16+ers. Pijl ik naar de participatiegraad bij de 16-65 jarigen, equivalent met hoe de Europese werkzaamheidsgraad wordt bepaald, krijg ik gewoon een cijfer van 75% wat in lijn ligt met het Europees gemiddelde.

Dus: cijfers, bron?

Ik onthoud alvast: rampant inequality is goed voor een land want mensen die 3 jobs moeten combineren equals meer uitgevoerde jobs en dus meer overheidsinkomsten. Ofzoiets... :unsure:

Laatst bewerkt:
Ja en neen, zoals ik eerder vermelde weet ik niet hoe lang Iran nog olie kan opslaan, afgeschreven schepen als opslag is alvast geen goed teken, volgende stap is terugschroeven productie, dan stopzetting productie - te vermijden.
Iran heeft 2020-2021 bijna 2 jaar aan een stuk overleefd met productie <0.5m barrels en olieprijzen onder de 50 dollar.

Wishful thinking dat die capituleren binnen de paar maanden.

Alé, een paar symbolische bombardementen deze avond 'om Iran te overhalen de deal te tekenen'.

En daarna:
"President Trump says if they don’t sign a deal he will ‘bomb the shit out of Iran tomorrow night".

Ik zit hier luidop te lachen op het toilet.
Alsof Iran nu wel 'ok dan' zal zeggen met alle gezichtsverlies vandien, terwijl ze afgelopen weken niet wilden 😂

Hier moet achter de schermen toch meer aan de hand zijn?
Bv. een matige deal die Trump van plan is om te tekenen, maar nu eerst voor de achterban wat show geven om maga te doen geloven dat hij Iran op de knieën gebracht heeft? Of zoiets.

Ook olie(aandelen)prijzen geloven het allemaal niet echt, want de recente kleine stijgingen zijn heel beperkt en niet in overeenstemming met een herstartende oorlog of langdurig uitblijvende opening van Hormuz.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan