Inbouwkoelkast

Glenn08

Member
Weet niet goed waar de vraag te plaatsen, dus doe ik het hier. Onze inbouwkoelkast is het aan het begeven. Nu zijn we aan het kijken voor een nieuwe. Onze huidige koelkast is er eentje met een glijsysteem, en de koelkast die we op het oog hebben is er eentje deur op deur. Nu kan ik online wel vinden dat wisselen van een glijsysteem, naar deur op deur wel gaat. Maar weet iemand van jullie of dit ook aan te raden is?

Koelkasten geschikt voor een glijsysteem zijn een uitstervend ras. Onze keukenontwerper van Dovy gaf dit toe omdat zij vasthouden aan dit systeem uit trots aan de sterke kastscharnieren uit hun eigen gamma, maar als nadeel wordt elk jaar het lijstje merken en modellen dat ze kunnen aanbieden in hun kasten wel korter. Volgens mij gaan ze vroeg of laat dus ook naar deur op deur moeten overstappen. Ik weet alleen niet of je de overstap zonder problemen kan maken bij je huidige kast.

Je kan van deur-op-deur niet naar glijsysteem gaan maar omgekeerd kan wel.
Of het zelf makkelijk uit te voeren is weet ik niet, als je handig bent wel vermoed ik.

Zelf zou ik een inbouwservice nemen, dan ben je zeker dat het correct uitgevoerd is.

Terug
Bovenaan