phate_13
Well-known member
Pas op met dergelijke te eenvoudige uitspraken te doen. Ik vind het jammer dat ik het niet direct terugvind, ik was hier laatst een artikel over gelezen.Uiteindelijk is't weer de belastingsbetaler die de rekening van die "gratis" maaltijden betaalt, ook wie alleenstaand is (voor wie het leven al sowieso duur genoeg is), of mensen die de keuze maken om geen kinderen te krijgen. Ik ben er geen voorstander van.
Er valt heel wat voor te zeggen dat er grote terugverdieneffecten zijn, minder obesitas, diabetes, ... allen zaken die voor druk op de zorg zorgen, die reeds onder druk staat door personeelstekorten en vergrijzing, lijkt me ook niet te onderschatten. En niet alleen druk op de zorg, maar ook als kost voor de werkgevers, door meer een hoger ziekteverzuim.
Dus ja : Als je het voor één jaar beschouwd, dan zullen daar nog niet veel effecten zijn en zal het vooral een kost zijn. Maar op langere termijn zou het best kunnen dat het de belastingsbetaler op termijn goedkoper uitkomt door het wel te doen.