iRacing

Het is gedaan met iRacing Stats :cry: was zowat mijn homepage. Alle resultaten en statistieken die je maar kon wensen in een mooie overzichtelijke site. Gedaan met sorteren op uitslag en nog eens genieten van al mijn zeges, gedaan met sorteren op incidents per corner (deze week nog een nieuw recordje gedaan 540 bochten zonder incident, 1u race GTE op Sebring), gedaan met sorteren op time driven. Gedaan met zien welke auto je het meest mee hebt gereden of op welke track je het meest hebt gereden, was vroeger Spa maar Sebring zat maar 2u meer achter en vandaag een Endurance gedaan van 2u40 dus Sebring zou nu op 1 moeten staan als de site nog bestond :cry:

Die Endurance race was uiteindelijk ook een sof midden van het pak gequalified langzaam plaatste gewonnen tot 1/3e van de race ver een van de autos die ik net had overstoken die al op een paar rondes volgde het nodig vond om me in T1 aan te tikken linksachteraan een pit manoeuvre ik tegen de muur wiel scheef en 4 minuten repair weg potentiele top 10. Uiteindelijk nog terug van 39e naar de 24e plek opgeklommen.

Schermafbeelding-2026-03-29-115201.png

Nieuw recordje. Hoogste iRating ooit. 2 weken aan een stuk op Sebring racen heeft zo zijn voordelen. Mijn SR heb ik vorige week zondag boven de 4.0 gekregen na de IMSA Endurance we zijn een week een dozijn races later en het staat nog altijd boven de 4.0 dat helpt ook natuurlijk. Prima begonnen dus aan het seizoen.

Volgende week zal wel wat anders worden. Heb 3 mogelijkheden GT3 op Summit, circuit ken ik maar met zo'n dikke bakken daarop is dat toch iets helemaal anders. GTEs rijden op Mount Panorama dat is een brokken circuit daar geraak ik nooit levend 45 minuten door. En Porsche Cup is op Suzuka een circuit waar ik nog nooit op heb geraced. 3 mogelijkheden geen van hen echt ideaal. We zullen zien wat het wordt.

Hoe beviel/bevalt Sebring jullie of zijn jullie een van die zeldzame vogels die de voorbije 2 weken iets anders reden?

Gisteren nog eens een maandabo gepakt. GT3 fixed op Sebring, 1,5sec off pace 😆 Nuja het kiezen van de Ferrari was nie slim.

Maar een circuit als Sebring blijft toch 1 van mijn favo’s 😍 Dus het was een leuke binnenkomer.

@dadash zonder twijfel kiezen voor Suzuka. Eens ge die flow onder de knie hebt, is dat 1 van de leukste rijderscircuits.

EDIT: nevermind, het is Canadian Tire Motorsport (mosport) met GT3. Also love that little track

Laatst bewerkt:
Ik ga proberen deze week nog eens mee te doen aan de NEC (als de kinderen het toelaten). Vier uur knallen op de Nordschleife :love:
Mijn tijd zit wel héél ver van wat het moet zijn :unsure:

Ik ben al lange tijd niet meer zo actief op de officials, maar van tijd tot tijd doe ik wel eens mee aan een fun eventje of nu de league van SRB/Digitrackx samen met Huske. Daar zit de Nordschleife (VLN) eind deze maand ook in.

Moest er in januari een pre-qualifier op rijden en kwam toch aan 7:48 met de Mustang GT3 en dat zag er mij vrij competitief uit kwam tijd. Over 14 dagen oefenen ik wel nog wat meer, maar veel meer krijg ik daar niet meer afgepietst denk ik.

Ik ben al lange tijd niet meer zo actief op de officials, maar van tijd tot tijd doe ik wel eens mee aan een fun eventje of nu de league van SRB/Digitrackx samen met Huske. Daar zit de Nordschleife (VLN) eind deze maand ook in.

Moest er in januari een pre-qualifier op rijden en kwam toch aan 7:48 met de Mustang GT3 en dat zag er mij vrij competitief uit kwam tijd. Over 14 dagen oefenen ik wel nog wat meer, maar veel meer krijg ik daar niet meer afgepietst denk ik.
Ik ben toevallig actief in diezelfde league, maar als uw initialen JS zijn (en je rijdt bij de GT3 Pro's) dan ga ik niet direct referentie nemen aan uw tijd :alien: :rofl:

Zelf zit ik nu rond de 8:05, maar ik moet ook wel toegeven dat ik de laatste weken/maanden zo goed als niet heb gereden.

Ik ben toevallig actief in diezelfde league, maar als uw initialen JS zijn (en je rijdt bij de GT3 Pro's) dan ga ik niet direct referentie nemen aan uw tijd :alien: :rofl:

Zelf zit ik nu rond de 8:05, maar ik moet ook wel toegeven dat ik de laatste weken/maanden zo goed als niet heb gereden.
Leuk, ik wist niet dat er nog iemand van het forum meedeed buiten Huske. Dat ben ik inderdaad.
Misschien ontmoeten we elkaar dan eens deze zomer, want ik heb gehoord dat ze wellicht een samenkomst/BBQ gaan organiseren na de league.

Schermafbeelding-2026-03-30-103443.png

:oi22:

Deze week tussen wat races ook af en toe eens wat rondgereden op de Nordschleife dit was de enige keer dat ik de VLN deed nu doe ik vooral de Industriefahrten het circuit leren is makkelijker dan die 150 bochten op den buiten.

GT4s, Porsche en IMSA gaan dit seizoen allemaal naar de Nordschleife en dan heb je ook nog eens de NECs om de zoveel weken dus leek me wel een goed idee om eens wat te oefenen. Nu hoe ik daar ooit een race op vol ga krijgen weet ik ook nog niet, een rondje zonder botsen dat lukt me nog wel maar meerdere dat wordt een probleem. En dit is dan nog gewoon oefenen zonder anderen in de buurt.

@dadash zonder twijfel kiezen voor Suzuka. Eens ge die flow onder de knie hebt, is dat 1 van de leukste rijderscircuits.
Schermafbeelding-2026-03-31-153242.png

Het is plezant zegt em :mad:

3x van de piste gereden geweest en dan nog een hoop off tracks ook. Eerste race uitgedraaid op een ramp.

Vinden jullie de Porsche Cup car ook zo makkelijk oversturen? Daar heb ik normaal weinig last van maar de Porsche blijft precies graag draaien.

Schermafbeelding-2026-03-31-153242.png

Het is plezant zegt em :mad:

3x van de piste gereden geweest en dan nog een hoop off tracks ook. Eerste race uitgedraaid op een ramp.

Vinden jullie de Porsche Cup car ook zo makkelijk oversturen? Daar heb ik normaal weinig last van maar de Porsche blijft precies graag draaien.
Die achterkant is een pendulum he door de rear motor. Niet te snel uw gas laten schieten, tijdig liften en dan vroeg op de gas om terug druk op dat kontje te krijgen.

Die achterkant is een pendulum he door de rear motor. Niet te snel uw gas laten schieten, tijdig liften en dan vroeg op de gas om terug druk op dat kontje te krijgen.

Vroeg op de gas :eek: , ik dacht net dat hij daardoor vlugger doordraaide.

Ga nog veel moeten oefenen.

De BMW GT3 waar ik meestal mee rij heeft zijn motor vooraan dacht ik dat zou mee verklaren waarom ik nu moet wennen aan de Porsche.

Vroeg op de gas :eek: , ik dacht net dat hij daardoor vlugger doordraaide.

Ga nog veel moeten oefenen.

De BMW GT3 waar ik meestal mee rij heeft zijn motor vooraan dacht ik dat zou mee verklaren waarom ik nu moet wennen aan de Porsche.
Als je van de gas blijft, gaat zijn poepje omhoog hebben de achterbanden minder grip en de voorbanden meer grip => overstuur
Ga je op de gas, dan hef de voorbanden op en druk je de achterbanden in de grond => onderstuur

Overstuur op de Porsche komt meestal door te lang, laat of abrupt liften. Rustig en vroeg genoeg liften en dan in de bocht zijn poepke vast pinnen met de gas. Niet direct volgas stampen want dan kun je de tractie breken, maar rustig opbouwen en zijn achterbandjes in de grond drukken.

Als je van de gas blijft, gaat zijn poepje omhoog hebben de achterbanden minder grip en de voorbanden meer grip => overstuur
Ga je op de gas, dan hef de voorbanden op en druk je de achterbanden in de grond => onderstuur

Overstuur op de Porsche komt meestal door te lang, laat of abrupt liften. Rustig en vroeg genoeg liften en dan in de bocht zijn poepke vast pinnen met de gas. Niet direct volgas stampen want dan kun je de tractie breken, maar rustig opbouwen en zijn achterbandjes in de grond drukken.

Dat klinkt allemaal behoorlijk ingewikkeld voor een simpele ziel zoals ik. Ga gewoon heel traag in 1e mijn bochtjes pakken zal ook wel op de baan blijven zo :oi22:

Las dit weekend een reddit post waarin iemand ChatGTP had gevraagd hoe lang het duurd eer je een goeie iRacer wordt. Het antwoord was 200-300 races om goed (+2k iRating) te zijn, de meesten replys beaamden dat. Ik had dit weekend net een nieuw persoonlijk record te pakken met een iRating van 1680 na 700 races :S

Maar goed bij momenten amuseren we ons heel erg veel dat is belangrijker natuurlijk dan uitbrekende Porsche Poepjes of iRating :)

Als je garage61 hebt, mag je altijd eens uw profiel doorsturen in PM en dan wil ik wel eens kijken naar uw data. Daar is vaak veel uit te halen.
En anders moet ge een profiel aanmaken en wat laps rijden. Dan bekijk ik ze eens. Durf te wedden dat ge volgende week 0.5s rapper zijt met wat tips.

Ik heb Garage61. In het begin vergeleek ik wel eens een lap maar je moet eigenlijk de juiste lap vinden om te vergelijken gewoon vergelijken met de record lap helpt ook niet. Beetje zelfde met die track guide videos. Dat is altijd zo op de limiet, ik moet niet 1x een snelle tijd neerzetten ik wil een guide die me een relatief veilig rondje toont met genoeg snelheid. Ik race vooral de langere races 35-45 (IMSA en GT3 Sprint of GTE) en dan in het weekend eens een Endurance van 2-3u dan is het belangrijker om veilig rond te rijden dan snel. (Relatief natuurlijk je moet ook geen 5" verliezen elke ronde)

Morgoth is idd snel…
Ik rij ook met de GT3 pro’s mee, maar dan vanachter. Mijn quali op Nordsleife was 8:03, maar had tot de week ervoor nooit een ronde gereden daarop. Dus er zou nog wat afmoeten.

Pfff zo'n endurance race is echt een uithoudingsslag. Ben doodop.

Als 32e gestart en na 1 ronde opgerukt naar plek 13. 2x van de baan afgegaan om geparkeerde autos te ontwijken eerste keer in de busstop bij green green green en dan wat verder stonden ze ook weer overal op de Kemmel.

Uiteindelijk als 9e geëindigd, zonder tijdverlies aan reperaties was een goeie race :). Voorzichtig gebleven, ruimte gelaten en ervoor beloond geweest :).

@dadash , dat was een 3 uren race zeker op Spa?
Te vrijdag 1h15min op Lemans gereden op een natte baan (SDS league via SimRacingBelgium). Was een glijfest, maar ook uit de problemen gebleven. Mijn auto had helaas totaal topsnelheid, maar toch een deftig resultaat, 7de bij de GT3 pro’s. Ter info, ik ben niet echt pro waardig, maar ben zo ingedeeld op basis van 2 snelle rondes…

@dadash , dat was een 3 uren race zeker op Spa?
Te vrijdag 1h15min op Lemans gereden op een natte baan (SDS league via SimRacingBelgium). Was een glijfest, maar ook uit de problemen gebleven. Mijn auto had helaas totaal topsnelheid, maar toch een deftig resultaat, 7de bij de GT3 pro’s. Ter info, ik ben niet echt pro waardig, maar ben zo ingedeeld op basis van 2 snelle rondes…

Yup was Spa week.

Als je 7e wordt dan heb je toch je plaatst bij de pros :) Morgoth gewonnen?

Terug
Bovenaan