iRacing

Het was niet mijn race. Tussen de quali en race was er 5min warm up. De TQ is naar een tragere rijder gegaan die op het einde van de sessie slicks heeft geprobeerd. Dus ik wou ook die slicks proberen in de warmup en dat was een stuk sneller.
Daarna wou ik die setup opslaan en nog even nadenken wat ik zou gaan dacht. Het ging na 15min beginnen regenen. Toe ik wou gridden, zat ik dat het al 15h07 was ingame terwijl de race start om 15h stond. Dus toen wou ik rap wisselen naar regenbanden want het voordeel van op slicks te starten was te klein. Helaas was er nog 7 sec om te gridden want bij de league heb je maar 60 second grid tijd ipv 2 min zoals in officials. Dusja, uit paniek gegrid want ik dacht niet in 7 seconden naar de juiste map te kunnen gaan, de goeie pakken en dan moet hij nog "getest" worden als hij wel valid is.

Dus begonnen op slicks en al snel P1. Toen het begon te druppelen aan het begin van de circuit viel het wel mee en achteraan het circuit was het droog. Tot in de 3e ronde in ging en het zeik nat was net na de pits. Gespind en de muur licht geraakt, maar tegen dat ik gedraaid was, was de hele trein daar en moest ik wachten. Dan regenbanden gaan halen en veel tijd verloren in de pits daardoor.
Dan nog eens gecrashed toen het overal zeik nat was en ik vast zat tussen de Porsches. Fast repair gaan halen zodra ik genoeg fuel kon pakken om uit te rijden. Nog van zo goed als laatste naar P6 in de pro klasse kunnen rijden. Ik ging P5 nog op het einde pakken nadat mijn voorligger een foutje maakt, maar die beukte mij er gewoon bijna af toen ik er voorbij ging op 300m voor de finish. Met veel chance beide auto's kunnen rechthouden en hem maar voorgelaten of het ging nog eens botsing in de chicanes zijn... Dat was mij teveel risico.

Ik had gewoon op wets moeten starten en in de trein meerijden vooraan, maar ik was te lang aan het denken en niet aan aan de klok aan het denken. Mijn voorsprong op P3 in het klassement is nu niet meer zo groot. Nu nog de Nordschleife voor dubbele punten en hopelijk kan ik het kampioenschap op P2 eindigen.

Yup was Spa week.

Als je 7e wordt dan heb je toch je plaatst bij de pros :) Morgoth gewonnen?

Ik lag laatst na de eerste paar bochten, dat ik p7 Ben is ondat ik nergens tegen gereden ben. Had Morgoth graag achter mij willen houden, maar eens hij p7 lag (en ik p6) kwam hij snel voorbij. En met zo een snelheidsverschil en het feit dat ik Morgoth goed ken ga ik dat gevecht niet aan.

Zijn verhaal staat hier. Ik stond voor dezelfde keuze qua banden maar ben voor wets gegaan, met het risico dat de banden snel kapot gingen zijn en ik banden moest wisselen tijdens de pits. Maar heb enkel wat fuel genomen.

Lag dus aan de engineer niet aan de piloot :oi22:

Zijn er geen stewards voor dat gebeuk?

Jawel, maar het oordeel is geen tijdverlies. Wat niet helemaal klopt, Morgoth is afgeblokt, normaal zou de volgorde omgekeerd zijn.

Lag dus aan de engineer niet aan de piloot :oi22:

Zijn er geen stewards voor dat gebeuk?
Er is live stewarding. Ik werd eigenlijk naar de binnenkant over de curb gedrukt, maar die is zo glad dat ik er van schoof wat resulteerde in door bashing. We zijn dan beide beginnen de controle wat verloren en door terug tegen elkaar te botsen gingen we recht.

Race control heeft het geklasseerd als race incident en ik heb er achteraf geen ticketje meer voor gemaakt. Ik zou zelf niet zo durven afblokken nadat ik zo een grote fout maak en snelheid verlies.

Had Morgoth graag achter mij willen houden, maar eens hij p7 lag (en ik p6) kwam hij snel voorbij. En met zo een snelheidsverschil en het feit dat ik Morgoth goed ken ga ik dat gevecht niet aan.

Ja ja dat hebben we allemaal kunnen zien op ons BG uitje hier een tijdje geleden :p

Schermafbeelding-2026-04-27-202257.png

BAM de +1700 iRating club in :D

250 rating erbij deze week, GTEs op Spa. Races van een uur :o dus wel pittig telkens.

Normaal zit ik in de bottom split maar laatste race zat ik in de midden al vroeg in het zog van iemand gekomen en die eigenlijk de ganse race gewoon gevolgd en geprofiteerd van zijn tow om zo fuel te saven en met 1 pitsstop toe te komen :)

Was eigenlijk klaar om gisteren boven de 1700 te gaan maar bij de start tikte me iemand aan 4x, we gaan de bocht om hij tikt mijn voorligger aan die recht in mij rijd nog eens 4x en 18 minuten repair :angry: . Terwijl ik zit te wachten hoor ik na een kwartier of zo gevloek, ik ga kijken en wat zie ik dat die pipo van het begin iemand had opgewacht om te proberen te blocken en dan een brake check deed. Heb hem gerapporteerd voor Intentional Wrecking :p, zag in de eind uitslag dat hij 25 inc had en een DQ, leuk racertje. :unsure:

Paar weken terug was er ook zo ene die een ferme drive bomb deed op mij 4x veroorzaakte verder niks dus niet genoeg om te rapporteren maar wat verder deed hij een unsafe rejoin op een andere en dat heb ik dan gerapporteerd en is ook aanvaard geweest van gisteren heb ik nog niks gehoord.

Volgende week gaan de GTEs naar Watkins Glenn laatste keer daar me goed geamuseerd dus kijk er wel naar uit. Wat zijn jullie plannen voor deze week? N24?

Schermafbeelding-2026-05-18-164018.png

:cheer:zet maar een stoeltje bij bij de grote jongens tafel :D

Laatste keer ging het dus al goed en het is goed blijven gaan. GTEs op Watkins Glenn dikke fun :D op een zucht toen van de 2k (zat op 1965) gekomen maar in de beslissende race ging P1 schuiven ik als P5 wilde er langs gaan maar op het laatste moment kreeg hij weer wat controle en ging de wagen plots mijn kant op Meat Ball flag.

De week erop IMSA op Spa, zoals altijd op Spa redelijk chaotische races. Paar deftige races gereden maar ook een paar keer gecrashed. iRating bleef wel deftig niet onder de 1.8k gezakt.

Deze week dan IMSA op Road Atalanta ook weer zo'n fun circuit paar leuke resultaten neergezet. Was eigenlijk niet op mijn iRating aan het letten tot ik plots in mijn voorlaatste race +50 en op 1974 kwam toen even gecheckt wat mijn vorige record was en dat was dus 1965.

Laatste race voor het eerste eigenlijk wat zenuwen gehad was de kans om boven de 2000 te gaan en wilde dus zeker geen fouten maken. Race verliep normaal, iets voorzichtiger gereden dan normaal de GTPs voorbij laten vliegen zelfs in de downhill sectie en zo levend en wel als 8e over de meet gekomen en genoeg om de 2000 barriere te doorbreken.

Dit seizoen bijna 700 iRating erbij of wel is de rest slechter geworden of wel ben ik toch eindelijk wat beter aan het worden :D Volgende week gaat het precies een jaar zijn dat ik starte met iRacing.

Komende 2 weken zie ik wel niet meteen een auto/track combo die me echt wild maakt. Laatste week van het seizoen IMSA op Road America daar kijk ik wel naar uit. Gaan zien wat we de komende 2 weken gaan doen.

Hoe ging het bij jullie de voorbije weken? Nog altijd bij de pros aan het rijden? Een betere engineer gevonden? :)

:cry:

Ikke P5, degene voor me P4. Die achter me op een ronde. Ik lift een beetje om ruimte te maken geen zin om een overtake te proberen liever wat samenwerken en een gat slaan op degene achter ons krijg ik een ferme por in mijn kont en vlieg ik.

Was echt een hele lastige moeilijke race. Vorige week de IMSA Endurance op Atlanta gedaan en dat was stukken makkelijker dan dit. Geen moment even voor mij alleen constant autos moeten ontwijken/oversteken.

Hoe ging het bij jullie de voorbije weken? Nog altijd bij de pros aan het rijden? Een betere engineer gevonden? :)

Heb na de laatste race mijn stuur aam de wilgen gehangen. Ik race eigenlijk niet tijdens de warme periode. Dus wss terug vanaf eind September ofzo.

Speel wel nog wat games tussendoor als ik verlof heb, int weekend of ‘s avonds met Morgoth als we beide tijd en zin hebben.

Terug
Bovenaan