iRacing

Zijn de circuits ook zo vuil bij jullie deze week? Zeker bij de formatie ronde overal aarde dat opspat en nee ze gaan niet van de piste. Echt vuil deze week.

Al vaak op Sebring gereden maar altijd savonds nu Sebring op het middaguur wat een verschil 3" trager en zo veel gevoeliger om te gaan glijden. Hoe een paar graden zo'n verschil kan maken.

Ik zie dat voor de GTE en IMSA Sebring weer om 17u30 wordt gereden dus dat wordt weer in het donker. Mocht van mij wel eens in het zonnetje zijn.

Porsche Cup mag dan wel over de middag Sebring op. Misschien dat volgende week eens proberen.

Als er iemand zin heeft om Sebring (Pcup) te oefenen maandag, ik wil gerust een server aanmaken. Ik ga toch streamen en oefenen. Ik heb er nog maar 1x gereden en dat was niet echt snel van wat ik le ervan kan herinneren.

Ik zal maandag normaal Sebring rijden met de GTE (Week 13 get your GTE on). Vandaag was het op Spa wat een fun zijn die wagens ietsje meer power dan een GT3 maar geen ABS dat is wel even wennen als je te hard remt glij je gewoon door. Een pak C-tjes en D-tjes die meedoen die normaal geen toegang hebben tot zo'n wagens die gleden alle kanten uit.

Eerder op de avond gestart als 3e. De 4e gaat me voorbij maar pakt een slowdown in Eu Rouge en de eerste twee schakelen elkaar uit in Les Combes en zo onbedreigd naar de zege :D was toch al weer 3 maanden geleden dus doet deugd :D.

Graphics​

• Dust generation and accumulation on windshields has been reduced slightly.

Was dus niet de enige die het was opgevallen hoe vuil de circuits erbij lagen deze week. Mijn ruitenwissers zullen opgelucht zijn :)

GT4s op Spa. Ranked toch wel belangrijk om te weten maar als je de meesten bezig ziet zou je denken dat het unranked is.

Slechte Quali gedaan halfweg het pak moeten starten. Opgehouden na T1 (begin van video) en dan begon het niemand die elkaar ook maar een centimeter ruimte gunde. Hoe ik het heb overleefd geen idee veel geluk gehad. Uiteindelijk 5e geeindigd nadat ik 19e of zo was na dat contact aan T1. Groot risico genomen eigenlijk want is Ranked de dag voor het einde van het seizoen ga er toch maar van wegblijven hoe graag ik ook de combo GT4 en Spa rij.

2.02.2x op sebring in de Pcup is wel degelijk denk ik. Alleen bumpy AF. Daardoor wel snel last van men rug.
Sebring is sowieso al een van de meest bumpy tracks en dan nog eens met de pcup gaat spannende momenten opleveren.
Zag ook in de schedule dat het daar pokke warm is, dus waarschijnlijk ook mega veel onder/overstuur?

Sebring vooral de open P Cup is bloedheet 42° track temp. Je glijdt echt rond. Gewoon rustig blijven en de ene na de andere die de controle verliest inhalen.

De GTE race vind in de vooravond plaatst en die is een pak beter te doen. Ga wel moeten leren fuelsaven kom net te kort om met 1 tank beurt te eindigen moet in de voorlaatste rondes nog wat liters bijgieten daardoor van 7 naar 10 nog gezakt.

En ja bumpy mijn arme handjes :S wie verzint het racen op precies van die betonbanen.

Pcup Fixed: 02:03.631
Pcup Open: 02:04.400
GTE: 01:58.674

Laatst bewerkt:
Sebring is sowieso al een van de meest bumpy tracks en dan nog eens met de pcup gaat spannende momenten opleveren.
Zag ook in de schedule dat het daar pokke warm is, dus waarschijnlijk ook mega veel onder/overstuur?
Pcup is sws al redelijk onderstuur. Maar je rijd wat de banden je geven dusja. Heb eerlijk gezegd niet naar de temp gekeken gisteren (fixed)

En ze zouden banden model wat aangepast hebben en het botsen van de pcup.

Sebring vooral de open P Cup is bloedheet 42° track temp. Je glijdt echt rond. Gewoon rustig blijven en de ene na de andere die de controle verliest inhalen.

De GTE race vind in de vooravond plaatst en die is een pak beter te doen. Ga wel moeten leren fuelsaven kom net te kort om met 1 tank beurt te eindigen moet in de voorlaatste rondes nog wat liters bijgieten daardoor van 7 naar 10 nog gezakt.

En ja bumpy mijn arme handjes :S wie verzint het racen op precies van die betonbanen.

Pcup Fixed: 02:03.631
Pcup Open: 02:04.400
GTE: 01:58.674
Mijn base staat op 20nm en in game (auto) op 11. Soms pittig. LOL

Mijn base staat op 20nm en in game (auto) op 11. Soms pittig. LOL

:eek: 9nm base en in game staat die op 5 vroeger stond die op 8-9 maar als je dan zo'n endurance doet van 2-3u dan had ik echt pijn aan mijn polsen dus maar wat teruggedraait staat al stevig genoeg nu zeker op een track zoals Sebring en zeker dan nog in een auto zoals de Porsche Cup. De GTE is een pak zachter om mee te rijden.

:eek: 9nm base en in game staat die op 5 vroeger stond die op 8-9 maar als je dan zo'n endurance doet van 2-3u dan had ik echt pijn aan mijn polsen dus maar wat teruggedraait staat al stevig genoeg nu zeker op een track zoals Sebring en zeker dan nog in een auto zoals de Porsche Cup. De GTE is een pak zachter om mee te rijden.
In de pcup heb ik hem hoger staan dan in de gt3. Daar heb ik hem dan in de auto op 8,5 9,5 staan.

Maar ne maat van mij heeft 100% de zelfde setup en vind 11 dan weer veel te zwaar. Toch boeiend hoe het voor iedereen anders is. Ik heb hem graag iets zwaarder staan zodat ik de feedback van het stuur wat beter voel.

In de pcup heb ik hem hoger staan dan in de gt3. Daar heb ik hem dan in de auto op 8,5 9,5 staan.

Maar ne maat van mij heeft 100% de zelfde setup en vind 11 dan weer veel te zwaar. Toch boeiend hoe het voor iedereen anders is. Ik heb hem graag iets zwaarder staan zodat ik de feedback van het stuur wat beter voel.

Het heeft zeker voordelen als het wat zwaarder staat. Maar in het weekend of een gewone vrije dag speel ik 4 tot 6 uur op een dag dan moet je ook wat denken aan comfort.

Elke auto is ook wel wat apart, de Mazda bv heb ik wat zwaarder staan die auto gaat zo snel niet en de races zijn normaal ook een stuk korter.

Mijn Simagic staat op 18NM, ingame staat hij voor
GT3 ~12,5 (behalve Nordschleife, daar staat em 11,5)
LMP2 ~11
Pcup zweeft daar ergens tussen in, maar is alweer een tijdje geleden dat ik nog gereden heb

aha de GTE heeft een Map Engine mode. Zet je dat hoger verbruik je minder benzine maar ga je natuurlijk ook wat trager. Door daar mee te spelen heb ik de race kunnen uitrijden met maar 1 pitstop. Jammer genoeg onderweg er een knoeiboeltje van gemaakt wel top 5 nog maar zonder dat geknoei was podium zeker haalbaar.

Nu is wel enkel in lowersplits dat dit werkt want daar moet je maar 30 laps doen in hogere splits is het 31. Tenzij ik daar natuurlijk nog een paar tandjes hoger zet. Vooral belangrijk als ik smorgens een race doe en er is maar 1 split.

Die engine map modes gebruik je beter niet. Lift and coast bespaart meer fuel dan die engine map modes en je verlies er geen power mee.

Godver midden een race GTE 5e positie al een groot gat op de 6e begint er een te bellen en nog eens en nog eens en nog eens en dan nog wat kloppen ook tot hij gewoon blijft drukken op die bel. Ik begin te vrezen dat het kot in brand sta of zo nee is het eentje met een zakje eten voor een gebuur of zo zeker. :angry: Weg race.

Godver midden een race GTE 5e positie al een groot gat op de 6e begint er een te bellen en nog eens en nog eens en nog eens en dan nog wat kloppen ook tot hij gewoon blijft drukken op die bel. Ik begin te vrezen dat het kot in brand sta of zo nee is het eentje met een zakje eten voor een gebuur of zo zeker. :angry: Weg race.
Heb je uw deurbel niet op de buttonbox? 🙈

Ik ga er elektriciteit op zetten. :angry: Teveel buren die vinden dat het volledige juiste adres doorgeven maar een optie is. De rest van de avond niet meer in de zone kunnen geraken.

Nu goed nieuwe dag nieuwe kansen :) misschien nog wat oefenen met de Toyota om dan vanavond misschien de PCC Endurance te doen. Dan moet er wel nog een seconde van mijn ronde tijd af liefst zelfs twee. Om laatste te worden ga ik ook niet mee doen. Met de GTE doe ik vooraan mee met mijn huidige iR, in de Porsche Cup midden van het pak maar in de Toyota werd ik de laatste keer voorlaatste :eek:

Terug
Bovenaan