Is het nog waard om te studeren

dat gebeurt dus hè, heb het onlangs nog gehoord. niet de mama die in de auto zit op de parking, niet de papa die mee gaat naar het interim bureau voor een vakantiejob: gewoon gaan solliciteren bij een bedrijf voor vast werk terwijl de mama naast u zit 🤦‍♂️

De special snowflakes. Zeker van die gasten die "niet durven telefoneren". En dan 6mnd into the job gaan mekkeren voor opslag...

dat gebeurt dus hè, heb het onlangs nog gehoord. niet de mama die in de auto zit op de parking, niet de papa die mee gaat naar het interim bureau voor een vakantiejob: gewoon gaan solliciteren bij een bedrijf voor vast werk terwijl de mama naast u zit 🤦‍♂️
Minister van onderwijs krijgt regelmatig mails 'mijn zoon/dochter' en dat gaat dan niet over leerlingen maar over leerkrachten he :laugh:

(Of de partner dat gebeurt ook)

Ontopic: de kans dat je met diploma makkelijker en beter betaalde job hebt later is vrij groot

tenzij in een bowlingzaak, daar is vaak een baan vrij
Ja geeft toe je ligt strike

Laatst bewerkt:
Ga gewoon voor een stiel zou ik zeggen. Schrijnwerkers verdienen beter dan vele bediendejobs en die halen nog eens voldoening uit hun werk. Ik weet niet of ge een handige Harry zijt, maar dat lijkt de moeite waard.

Zonder motivatie zal studeren niet lukken, maar aangezien je net een jaartje “studieverlof” genomen hebt, kan voltijds gaan werken ook wel eens tegenvallen..

Je bent 22 de wereld ligt voor je open, nee je moet niet jezelf gaan ontdekken in nepal op een berg.
Put on your big boy pants and get cracking! Zoek u een job/opleiding waar je “goesting” in hebt en ga ervoor.

Een bachelor is vandaag de dag wel aangeraden om een goei kantoorjobke, maar als je er 7 jaar over doet, is het sop dan de kolen wel waard?

Laatst bewerkt:
Studeer gewoon nog minstens 1 jaar IT, dan heb je altijd een plan B dat goed betaald, zelfs de slechtste IT'ers verdienen goed hun boterham - kijk maar naar Bill Gates, stinkend rijk en zijn zoek -functie in outlook trekt nog steeds op niks :ROFLMAO:

Gouden tip: je kan ook iets maken dat dermate complex, onnatuurlijk en onmogelijk is om mee te werken - dusdanig dat ze u moeten inhuren om het uit te leggen: SAP consultant is geboren :ROFLMAO:

Volg een opleiding: hoe wachtwoorden onthouden - vervolgens kan je daar consultant in worden, elke dag gaan er miljarden verloren door tijdsverlies en zijn er miljarden mensen bezig met mensen te assisteren die hun wachtwoord vergeten zijn.

Volg een opleiding: Hoe stabiele WIFI installeren - 99% van alle hotels heeft dat niet

Volg een opleiding: Hoe installeer ik een printer ....

de mogelijkheden zijn eindeloos

Laatst bewerkt:
Studeer gewoon nog minstens 1 jaar IT, dan heb je altijd een plan B dat goed betaald, zelfs de slechtste IT'ers verdienen goed hun boterham - kijk maar naar Bill Gates, stinkend rijk en zijn zoek -functie in outlook trekt nog steeds op niks :ROFLMAO:

Gouden tip: je kan ook iets maken dat dermate complex, onnatuurlijk en onmogelijk is om mee te werken - dusdanig dat ze u moeten inhuren om het uit te leggen: SAP consultant is geboren :ROFLMAO:

Volg een opleiding: hoe wachtwoorden onthouden - vervolgens kan je daar consultant in worden, elke dag gaan er miljarden verloren door tijdsverlies en zijn er miljarden mensen bezig met mensen te assisteren die hun wachtwoord vergeten zijn.

Volg een opleiding: Hoe stabiele WIFI installeren - 99% van alle hotels heeft dat niet

Volg een opleiding: Hoe installeer ik een printer ....

de mogelijkheden zijn eindeloos
Oprecht top advies :sneaky:

Meh motivatie is irrelevant, zoek iets dat je kan en dat degelijk betaalt en doe dat. "graag doen" is voor in het weekend.
Niet mee akkoord. Zoek iets waarvoor uit bed komen om 7u 's morgens geen pijn doet en doe dat gewoon... Als je de komende 45 jaar telkens moet aftellen naar die vrijdagavond of naar uw vakantie over 4 maanden... Dan gaat dat nog een fameuze lijdensweg zijn.

de motivatie lijkt niet zo heel hoog: als het moet zal het wel lukken zeker.
Wat heb je in het middelbaar gedaan? Wat heb je als vakantie werk gedaan? Wat vond je leuk.
Als 22 jarige kan je nog veel kanten uit natuurlijk maar wat rondbrassen gaat je cv ook geen goed doen.
Misschien eens kijken op job personality, wat voor job je wilt doen en dan daar je motivatie vinden? zonder diploma is het heel moeilijk, maar niet onmogelijk, postbode bijvoorbeeld. Vond ik een heel toffe job om te doen als vakantie werker.

Terug
Bovenaan