Ervaren jullie ook eenzaamheid?

Wat is eigenlijk het antoniem voor eenzaam?

Heb mij nooit eenzaam gevoeld, maar de laatste tijd echt het gevoel dat ik sociaal te druk bezet ben. Het voorbije anderhalf jaar heb ik denk ik geen 5 dagen gehad dat vrienden/mensen mij niet uit m'n kot willen sleuren om mee iets te gaan doen, drinken, sporten, whatever. Dan nog eens een redelijk nieuwe relatie.

I'm tired, boss.

Heb mij nooit eenzaam gevoeld, maar de laatste tijd echt het gevoel dat ik sociaal te druk bezet ben. Het voorbije anderhalf jaar heb ik denk ik geen 5 dagen gehad dat vrienden/mensen mij niet uit m'n kot willen sleuren om mee iets te gaan doen, drinken, sporten, whatever. Dan nog eens een redelijk nieuwe relatie.

I'm tired, boss.

Wist je dat je sociaal zeer druk bezet kan zijn, maar je toch eenzaam voelen?
Dus nee, jij zoekt niet het antoniem van eenzaamheid.
Eenzaamheid is niet gelijk aan alleen zijn/geïsoleerd zijn.

Albert Einstein vertelde leid een rustig leven en je zal veel gelukkiger zijn.
Een mens heeft ook wat rust en tijd voor zijn eigen nodig...

De meest eenzame man die ik ken, zit alle dagen (zonder overdrijven) de grote jan uit te hangen op de lokale sportclub. Met iedereen zeveren iedere avond, maar eigenlijk zeer eenzaam zijn, want ja, eens thuis is er die leegte. Sommige hebben alleen maar hun partner en voelen zich niet eenzaam.

De meest eenzame man die ik ken, zit alle dagen (zonder overdrijven) de grote jan uit te hangen op de lokale sportclub. Met iedereen zeveren iedere avond, maar eigenlijk zeer eenzaam zijn, want ja, eens thuis is er die leegte. Sommige hebben alleen maar hun partner en voelen zich niet eenzaam.
Dénk je dat hij eenzaam is of heeft hij je dat verteld? Want ik ben ook alleen thuis, maar heb me nog nooit eenzaam gevoeld. (Als introvert vind ik het zelfs heerlijk wanneer ik eens x-aantal dagen op een rij amper of geen sociaal contact heb)
Dus misschien heeft hij meer dan voldoende aan die sociale interacties elke avond, waardoor hij zich totaal niet eenzaam voelt thuis?

Wist je dat je sociaal zeer druk bezet kan zijn, maar je toch eenzaam voelen?
Dus nee, jij zoekt niet het antoniem van eenzaamheid.
Eenzaamheid is niet gelijk aan alleen zijn/geïsoleerd zijn.

Maar ik voel mij allesbehalve eenzaam, eerder het omgekeerde (ook al ben ik extravert). Begin echt te beseffen dat té weinig me-time echt begint te wegen op mijn mentaal welzijn.

I'm tired, boss.

Maar ik voel mij allesbehalve eenzaam, eerder het omgekeerde (ook al ben ik extravert). Begin echt te beseffen dat té weinig me-time echt begint te wegen op mijn mentaal welzijn.

No worries. Eens er kinderen zijn, zul je op die vermoeidheid en gebrek aan me-time met veel vreugde terugkijken. :laugh:

Exact de reden waarom ik geen kinderen moet hebben :p zijn er trouwens geen facebook groepen voor boomers die eenzaam zijn? dat moet toch bestaan denk ik dan? je moet natuurlijk ook uit je kot durven en willen komen (als er dan iets te doen is)

Ik heel erg. Ik vermijd heel de tijd mensen tenzij ik niet anders kan zoals klanten op het werk. Zelden kom ik eens een klant tegen waar ik 2u mee sta te babbelen. Dan voelt dat zo goed aan. Nu is mijn sociale angst heel erg door de vermijding in mijn privé leven. Ik durf het niet meer. Psycholoog zegt bang voor afwijzing en dat ik altijd iedereen probeer tevreden te stellen door mij ondergeschikt op te stellen.

Terug
Bovenaan