Straddle
Well-known member
Ik heb redelijk veel tijd doorgebracht vroeger met TA, en dan vooral met backtesten/optimizing/forward-walking en statistische analyses op die backtests. Het overgrote deel van de resultaten zijn random en ook heel vatbaar voor inschattingsfouten/manipulatie. Bijv. als je MSFT gaat backtesten tussen 2010 en 2025 ga je zien dat bijna alle indicatoren die long ging het goed hebben gedaan, niet omdat ze werken maar wel omdat MSFT goed gestegen is.
Ik denk wel dat TA gewerkt heeft, meer bepaald rond de jaren 80' op commodity prijzen die toen sterke prijs trends hadden, als je dan met een trend following strategie zat op commodities viel er goed geld mee te vedienen. Fast forward naar 2025 en er schiet veel minder over van die market inefficiencies. Een MACD histogram of ADX strength line is leuk om naar te kijken, maar heeft geen voorspellende waarde.
Ik denk wel dat TA gewerkt heeft, meer bepaald rond de jaren 80' op commodity prijzen die toen sterke prijs trends hadden, als je dan met een trend following strategie zat op commodities viel er goed geld mee te vedienen. Fast forward naar 2025 en er schiet veel minder over van die market inefficiencies. Een MACD histogram of ADX strength line is leuk om naar te kijken, maar heeft geen voorspellende waarde.

.
. Ben momenteel alvast volledig uit DLO en hoop op pullback naar 11-12$. Als het terug aan 12$ komt koop ik het terug. Moest het nog veel hoger gaan, geen nood, er zwemmen genoeg vissen in de zee.