Jazz, Soul, Funk & Grooves

SML - How You Been

Ik dacht gisteren een jazzalbum met wat andere muzikale invloeden te kopen, maar ik moet zeggen dat ik na één luisterbeurt concluderen dat dit veel meer is dan jazz met iets extra.

Het is zoveel rijker en gevarieerder qua invloeden. Ik hoor er soms zelfs Flying Horseman in, bijvoorbeeld bij Taking Out The Trash. Totaal niet verwacht.

Deze gaat hier nog vaak opstaan, want die krijg je niet ontleed op één luisterbeurt.
Zijn geld helemaal waard, zeker omdat het volledige album precies niet te streamen valt.

Beschikbaar op Tidal en ook één van m'n favorieten van het jaar! :love:

Ondertussen m'n lijstje van het jaar gedropt, kom in nog een verborgen parel tegen:

Voor de liefhebbers van Yussef Dayes.

Beschikbaar op Tidal en ook één van m'n favorieten van het jaar! :love:

Ondertussen m'n lijstje van het jaar gedropt, kom in nog een verborgen parel tegen:

Voor de liefhebbers van Yussef Dayes.

Ondertussen heb ik ontdekt dat verschillende artiesten pas enkele weken na de release hun album (volledig) op de streamingdiensten zetten.

Bij mij werkt die tactiek precies wel, want ook bij de release van RAP Ferreira & Kenny Segal kon ik niet wachten. Wat betreft mijn aankopen staat enkel het nieuwe album van Shungu (nog) niet op Tidal. Beide wel hiphop. Excuses voor de genretopicvervuiling.
Maar sowieso geen spijt van de aankopen, allemaal toppers.

Wauw, ik luister eens naar hetzelfde als jullie. :unsure: De opener en afsluiter zijn minder mijn ding, maar de rest is leuk! Toch blijft Dove mijn absolute favoriet: een geweldige bas, een gitaar die op een melodische manier zijn goesting doet, af en toe een dwarsfluit(?), de sporadische tamtam en dan gewoon die sweet summer vibes erbij... De DADADADA DAAA op het einde. Het is net nog dat tikkeltje anders dan de rest.

Ik ben aan het oefenen om die naam juist uit te spreken, want ik blijf dat lezen als Siemanduh, maar het is dus Sihmandeij. :unsure:

Ik heb het hier al gepost, maar ach... Ik kan hier nog steeds elke dag naar luisteren! Het is al terug een zwoele zomeravond met de warme bas en alto sax...

Degadoooo, degadaya daya, degadayoo

:feelsgood:

Ik heb al een tijdje spijt dat ik niet dit nummer voor de 70s battle had genomineerd. Ik had schrik dat het te eentonig zou worden gevonden, dus koos daarom voor de instrumentale eindtrack waar wat meer in gebeurde, maar kijk. (Dit moest niet meer cursief zijn, maar de opmaak wil niet om de één of andere reden. :unsure: )

Het gaat hard met nieuwe releases de laatste weken!

Tweede samenwerkingsalbum tussen JBL en The Messthetics, opvolger van mijn AOTY van 2024. Openingstrack klinkt al als een echt statement!

Die Jill Scott is ook heel goed, voor de liefhebbers van Neosoul en nieuwerwetse funk

Het gaat hard met nieuwe releases de laatste weken!

Tweede samenwerkingsalbum tussen JBL en The Messthetics, opvolger van mijn AOTY van 2024. Openingstrack klinkt al als een echt statement!

Die Jill Scott is ook heel goed, voor de liefhebbers van Neosoul en nieuwerwetse funk
Yes 😍, die Jill Scott heeft hier ook al paar keer opgestaan. Moest bij de producties vaak ook aan Thundercat denken.

Messthetics volledig onbekend hier, eens opzetten straks.

Beetje off topic, maar qua goeie releases vind ik gevoelsmatig dat het jaar eerder rustig gestart is. Valt mij vooral op voor alles wat in indie//post/...rock topic past. Of ligt dat enkel aan mij?

Yes 😍, die Jill Scott heeft hier ook al paar keer opgestaan. Moest bij de producties vaak ook aan Thundercat denken.

Messthetics volledig onbekend hier, eens opzetten straks.

Beetje off topic, maar qua goeie releases vind ik gevoelsmatig dat het jaar eerder rustig gestart is. Valt mij vooral op voor alles wat in indie//post/...rock topic past. Of ligt dat enkel aan mij?
Heb hetzelfde gevoel maar ik denk dat we van maart tot mei behoorlijk wat over ons zullen krijgen.

Heb hetzelfde gevoel maar ik denk dat we van maart tot mei behoorlijk wat over ons zullen krijgen.
Gohja, dat hangt er vanaf hoe snel je kan bijbenen zekerst? :) Twee goeie releases per week ofzo hier sinds de start van het jaar en dat gaat me nog.HHet moet niet perse veel meer worden 😛

Terug
Bovenaan