SML - How You Been
Ik dacht gisteren een jazzalbum met wat andere muzikale invloeden te kopen, maar ik moet zeggen dat ik na één luisterbeurt concluderen dat dit veel meer is dan jazz met iets extra.
Het is zoveel rijker en gevarieerder qua invloeden. Ik hoor er soms zelfs Flying Horseman in, bijvoorbeeld bij Taking Out The Trash. Totaal niet verwacht.
Deze gaat hier nog vaak opstaan, want die krijg je niet ontleed op één luisterbeurt.
Zijn geld helemaal waard, zeker omdat het volledige album precies niet te streamen valt.
Beschikbaar op Tidal en ook één van m'n favorieten van het jaar!

Ondertussen m'n lijstje van het jaar gedropt, kom in nog een verborgen parel tegen:
Voor de liefhebbers van Yussef Dayes.

De opener en afsluiter zijn minder mijn ding, maar de rest is leuk! Toch blijft Dove mijn absolute favoriet: een geweldige bas, een gitaar die op een melodische manier zijn goesting doet, af en toe een dwarsfluit(?), de sporadische tamtam en dan gewoon die sweet summer vibes erbij... De DADADADA DAAA op het einde. Het is net nog dat tikkeltje anders dan de rest.

, die Jill Scott heeft hier ook al paar keer opgestaan. Moest bij de producties vaak ook aan Thundercat denken.
Twee goeie releases per week ofzo hier sinds de start van het jaar en dat gaat me nog.HHet moet niet perse veel meer worden