Je werkglimlach van de dag!

Vandaag op ons bedrijf met een team van 8 mensen in recordtempo (<30 werkdagen) een acquisitie van 8 cijfers tot een goed einde gebracht, waarbij ik volledig, en alleen, instond voor de gehele technische due-diligence (was mijn eerste keer in de lead). De verkopende partij wilde graag voor 31/12 alles achter de rug hebben, en dat zou zelfs onder ideale omstandigheden zeer moeilijk worden. Op dag 1 (een vrijdagavond) een probleem ontdekt dat een fameuze boomstam in de wielen ging steken, maar door snel na te denken, helder te communiceren en proactief op onderzoek te gaan de situatie snel in kaart kunnen brengen en kunnen ontmijnen. Da's dan wel fijn om na het tekenen te horen van beide partijen dat het dankzij mijn werk, inzicht en analyses het is dat de deal überhaupt in 2024 is kunnen doorgaan.

Laatst bewerkt:
Plots rond 13 uur was hier héél het verdiep leeg en ik dacht: Waar is iedereen naartoe?

Rond 16 uur is iedereen terug en komt er iemand naar mij

X: "Makila de namiddagmeeting was verplicht hé! Waarom ben je aan uw bureau blijven zitten? Dat zijn slechte punten."
Ik check mijn agenda en ik zeg: Welke meeting? :unsure:
X: **** we zijn u vergeten uit te nodigen. Maar er volgt nu nog ne kerstdrink als afsluiter. Je gaat toch mee hé?
Ik: OK! :D

Na een pokkedruke laatste week, eerst nog langer moeten blijven terwijl de rest van het team naar huis was, nog langs geweest naar het kerstfeestje op aandringen van een paar van een andere dienst.

Was plezant en lekkere hapjes, en vooral de waardering deed deugd. 👌

Vandaag op ons bedrijf met een team van 8 mensen in recordtempo (<30 werkdagen) een acquisitie van 8 cijfers tot een goed einde gebracht, waarbij ik volledig, en alleen, instond voor de gehele technische due-diligence (was mijn eerste keer in de lead). De verkopende partij wilde graag voor 31/12 alles achter de rug hebben, en dat zou zelfs onder ideale omstandigheden zeer moeilijk worden. Op dag 1 (een vrijdagavond) een probleem ontdekt dat een fameuze boomstam in de wielen ging steken, maar door snel na te denken, helder te communiceren en proactief op onderzoek te gaan de situatie snel in kaart kunnen brengen en kunnen ontmijnen. Da's dan wel fijn om na het tekenen te horen van beide partijen dat het dankzij mijn werk, inzicht en analyses het is dat de deal überhaupt in 2024 is kunnen doorgaan.

Ik hoop dat dit wordt doorgerekend in bonus/opslag naar u toe in 2025!

In 2024 toch weer veel werk verzet samen met de collega's, en allen opnieuw getracht om net dat beetje slimmer te werken. Het enige dat je nog kan doen om een klein concurrentieel voordeel te behouden. 2025 wordt een nog grotere uitdaging, maar met zo'n team moet dat lukken :thumb:

Vandaag eigenlijk niet gewerkt, dan toch ingelogd en uiteindelijk een 4-tal uur zitten knoeften en zéér veel "oude shit" kunnen wegwerken. Eerste BG-klant binnengehaald ook dus dat is dan weer zeer fijn :)

Ik ben ergens blij dat wij wél gewoon blijven doorwerken. Kost mij geen week aan schaarse vakantiedagen op een moment dat mij misschien niet uitkomt, plus het is dan zo kalm op den bureau en de mailbox dat er eindelijk tijd is om wat losse eindjes aan elkaar te knopen, en gewoon wat "rond te dalken".

Ik ben ergens blij dat wij wél gewoon blijven doorwerken. Kost mij geen week aan schaarse vakantiedagen op een moment dat mij misschien niet uitkomt, plus het is dan zo kalm op den bureau en de mailbox dat er eindelijk tijd is om wat losse eindjes aan elkaar te knopen, en gewoon wat "rond te dalken".
Hier zijn we gesloten en dat kost ons dan ook geen dagen uiteraard.

Hier zijn we gesloten en dat kost ons dan ook geen dagen uiteraard.
Tjah, dat is in België natuurlijk gewoon niet... Collectieve sluitingsdagen zijn geen gratis verlofdagen (nogmaals, in België).

Dus dat "uiteraard" is misschien wel voor Noorwegen (was het dacht ik?) van toepassing maar alles behalve voor België :)

Tjah, dat is in België natuurlijk gewoon niet... Collectieve sluitingsdagen zijn geen gratis verlofdagen (nogmaals, in België).

Dus dat "uiteraard" is misschien wel voor Noorwegen (was het dacht ik?) van toepassing maar alles behalve voor België :)
Lijkt me dat dat een keuze is. Ik heb hier ook gewerkt bij bedrijven waar je x dagen moest overhouden wegens gesloten tussen kerst en nieuw. Hier nemen ze de (imo) meer logische weg, dat wanneer ze zelf kiezen om te sluiten dat geen impact heeft op de werknemer.

Lijkt me dat dat een keuze is. Ik heb hier ook gewerkt bij bedrijven waar je x dagen moest overhouden wegens gesloten tussen kerst en nieuw. Hier nemen ze de (imo) meer logische weg, dat wanneer ze zelf kiezen om te sluiten dat geen impact heeft op de werknemer.
Tjah, da's idd een keuze, maar ook een beetje traditie/gewoontes hé? Zo kan je alle zaken die in het buitenland beter zijn dan hier zeggen dat ze 'logisch' zijn...

Tjah, da's idd een keuze, maar ook een beetje traditie/gewoontes hé? Zo kan je alle zaken die in het buitenland beter zijn dan hier zeggen dat ze 'logisch' zijn...
Dat is een bedrijf specifiek iets, niet een noorwegen iets. Ik vermoed dat er in belgie ook wel bedrijven zullen zijn die die dagen gewoon geven

Dat is een bedrijf specifiek iets, niet een noorwegen iets. Ik vermoed dat er in belgie ook wel bedrijven zullen zijn die die dagen gewoon geven
Ik vermoed eerder van niet. Niet dat ik elk bedrijf in België ken maar de paar bedrijven waarvan ik het weet dat ze collectieve sluitingsdagen hebben, daar worden toch gewoon de vakantiedagen van de werknemers gebruikt.

Zo kan je even goed stellen dat het bouwverlof geen vakantiedagen van de werknemers meer gebruikt maar dat dit op konto van de werkgever moet zijn doordat de werknemers die dagen zelf niet hebben gekozen...

De overheid, die doen dat.
Doet me denken aan mijn periode in een betonfabriek als interimmer.

De baas komt binnen gegleden en blaast direct "seg tis binnenkort bouwverlof dan moetten uw vakantiedagen inzetten he"

Ik: nee ik ben interimmer
Hij: das nie eerlijk voor de rest!
Ik: het gaat niet over eerlijk, maar over de wet. Ik bepaal zelf wanneer ik mijn dagen inplan.

Heb toen ook nog Actief Interim achter mij gehad die begonnen ook over hoe het oneerlijk was etc.

Heb gewoon mijn dagen kunnen behouden, hehe.

Doet me denken aan mijn periode in een betonfabriek als interimmer.

De baas komt binnen gegleden en blaast direct "seg tis binnenkort bouwverlof dan moetten uw vakantiedagen inzetten he"

Ik: nee ik ben interimmer
Hij: das nie eerlijk voor de rest!
Ik: het gaat niet over eerlijk, maar over de wet. Ik bepaal zelf wanneer ik mijn dagen inplan.

Heb toen ook nog Actief Interim achter mij gehad die begonnen ook over hoe het oneerlijk was etc.

Heb gewoon mijn dagen kunnen behouden, hehe.
Jawadde

Nog een grappige post om het jaar af te sluiten

Ik ben consultant en vorig jaar rond maart / april was het budget voor 2023 al helemaal op bij de klant. :wtf: Er moest dus zwaar bespaard worden.

Ik heb sinds dat moment eerlijkheidshalve +- een jaar lang het minimum van het minimum gedaan met het moto: Ik werk al 3+ jaar bij de klant dus als ze mij ontslagen: So be it. Als ze hun budget zo slecht beheren dat ze de pot op kunnen (Dat was mijn gedachte toen. Ik was echt boos).

Op een bepaald moment deed ik zelfs amper tot niets meer en ik heb zelfs tijdens de zomermaanden regelmatig op ne daily gezegd (iets wat je NOOIT mag uitspreken): Ik heb gisteren niks gedaan baas. En vandaag weet ik het nog niet. Is er werk? Geen probleem, ik doe dit graag maar men moet mij dan wel werk geven hé! En anders lees ik de krant wel. De baas keek dan eens vies en de rest kon hun lach niet inhouden.

Dus bij elke evaluatie dacht ik: Dat was het dan, no way dat ze mij nog gaan houden want ik ben letterlijk beginnen te provoceren op de dailies. Echter tot mijn verbazing was ik er dus nooit bij. In tegendeel de evaluaties bleven goed en in april 2024 werkte ik nog steeds bij de klant. Dat was voor mij ne WTF.

Maar dat liedje bleef natuurlijk niet duren. We moesten steeds met minder en minder mensen het werk doen en op een bepaald moment werd de workload wél terug exponentieel meer en meer en tegen april 2024 verzoop ik letterlijk terug in het werk. Op een bepaald moment kwam ik belange na niet meer toe met mijn 40 uur en waren het eerder 50 of 60 u. (Nog veel zaken thuis liggen uitdokteren). Ik werd ook langs alle kanten tegengewerkt. Maar ik kreeg daarvoor dan wel de schuld. (ah ja ..)

1x raden: Ik werd in april dan wél ontslagen met als reden: "gebrekkige ervaring en omdat het werk te traag vorderde":rofl:

Laatst bewerkt:
Door omstandigheden te weinig verlof genomen in 2024.
Zorgt wel voor een uitbetaling aantal verlofdagen, bijna 1000 eur netto.

Terug
Bovenaan