Jeugdvoetbal

Ook Wayne Rooney gezien, die zijn zoon speelt bij de U15 van Man United, mijn zoon heeft blijkbaar met zijn andere zoon staan spelen op het springkasteel. Alleen spijtig dat hij onze gastjes zelfs geen blik gunde toen hij vertrok uit zijn viptent, het was geen overrompeling rond hem want er waren al veel toeschouwers naar huis en hij zat vlak bij de uitgang, gewoon efkes snel op de foto zou toch niet zo erg zijn me dunkt.
Had zijn zoon hem geblesseerd? Zat op de bank in de 2de match van Man U, en warmde zelfs niet mee op.

Gisteren de ganse dag op de KDB-cup doorgebracht.

Toch best indrukwekkend om die U15's van oa Barcelona, Man City en United, PSV, Palmeiras,... te zien.

Er zit echt een heel groot verschil binnen die ploegen, sommigen zijn echt nog jongetjes, anderen zien er al uit als volwassen venten, met als uitschieter een CV bij AA Gent van 1m92. :crazy:

Beste ploegen die ik heb gezien waren Barcelona, PSV en Man City. En toch hebben Barcelona en PSV verloren in de kwartfinale tegen respectievelijk Genk en Gent.

Palmeiras ook heel sterk en vooral heel potig, ik had verwacht wat prima ballerina's te zien, maar die gasten vliegen er echt volle bak in (en hebben uiteraard ook hun techniek en flair mee).

Bij Barça zie je ook dat de manier van voetballen er echt wordt ingedrild, steeds balletje rondtikken, ook vaak weer terugleggen, om voetballend de oplossing te zoeken, terwijl sommige andere ploegen het vaak meer via individuele actie zoeken.

Ook Wayne Rooney gezien, die zijn zoon speelt bij de U15 van Man United, mijn zoon heeft blijkbaar met zijn andere zoon staan spelen op het springkasteel. Alleen spijtig dat hij onze gastjes zelfs geen blik gunde toen hij vertrok uit zijn viptent, het was geen overrompeling rond hem want er waren al veel toeschouwers naar huis en hij zat vlak bij de uitgang, gewoon efkes snel op de foto zou toch niet zo erg zijn me dunkt.
Ik gok dat je daar wel een heel ander niveau ziet dan het gewestelijk niveau in BE? :D

Denk dat wij daar 4de werden achter Palmeiras? Of is dit nog een ander toernooi waar zowel Gent als wij aanwezig waren?

Ik gok dat je daar wel een heel ander niveau ziet dan het gewestelijk niveau in BE? :D

Dat is nogal een understatement. Ik heb een tijdje geleden eens de u15 bezig gezien van mijn zoon zijn club en eerlijk, ik had echt het idee dat zowat de helft precies nog nooit op een bal had getrapt of het eigenlijk met tegenzin doet. Echt, gewoon basistechniek zoals een bal uit de lucht controleren, een crossbal/flankwissel geven, zelfs balletje breed leggen,... lukte bij een deel van die spelers niet. Dat en quasi geen duelkracht.

Als ge dan die gasten dit weekend bezig ziet op de KDB cup, echt knap. Er zit in elke ploeg wel kwaliteitsverschil, zoals gezegd ook sommige nog jongetjes en anderen precies al volwassen gasten, maar stuk voor stuk hebben ze wel die basistechniek onder de knie.

Denk dat wij daar 4de werden achter Palmeiras? Of is dit nog een ander toernooi waar zowel Gent als wij aanwezig waren?

Troostfinale idd verloren van Palmeiras. Heb de eerste wedstrijd gezien van Genk tegen PSV, daar was Genk niet zo heel sterk vond ik, PSV was toch beduidend beter, maar Genk schakelde nadien natuurlijk wel Barça uit. Palmeiras was trouwens ook een zeer sterke ploeg, zowel technisch als qua duelkracht echt stevig.

Dit paasweekend future cup.

Met ploegen als Ajax, Anderlecht, Real Madrid, PSG, Leverkusen, Sporting en Lyon.

En voor wie eens een match wil zien met een start stop klok, waar ik al jaren voor ijver! ;)

Intrap ipv ingooi zorgt ook gewoon voor vlotter spel.

Laatst bewerkt:
Ik heb eens snel door de stream zitten klikken wegens geen live-match. Maar wat zijn de intrapregels dan? Die lijken gewoon ook met de bal te mogen beginnen lopen?

Misschien leuk voor een jeugdtoernooi wat uiteindelijk niet zoveel sportieve waarde heeft. Maar als er echt geen regels aan vasthangen is elke inworp gelijk aan een vrije voorzet/corner. Ik had dan toch geopteerd voor inpassen vanuit hand op de bal.

Laat ze bij zo’n jeugdtornooi maar indribbelen en de actie maken of voorzet geven of… . Gaan ze veel meer van opsteken als ze zelf de keuze moeten maken ipv verplicht X of Y te doen.

Een inworp blijft toch echt iets bizar in het VOETbal. En blijft er toch gewoon in omdat het altijd al zo is geweest. Dat gewoon vervangen door een kick in doet het spel gewoon zoveel goed.

Misschien leuk voor een jeugdtoernooi wat uiteindelijk niet zoveel sportieve waarde heeft. Maar als er echt geen regels aan vasthangen is elke inworp gelijk aan een vrije voorzet/corner. Ik had dan toch geopteerd voor inpassen vanuit hand op de bal.
Is dat dan zo een groot probleem?

Meeste intrappen zijn ook gewoon inpassen vanuit hand op de bal trouwens.

Is dat dan zo een groot probleem?

Meeste intrappen zijn ook gewoon inpassen vanuit hand op de bal trouwens.
Ja dat is een gigantisch probleem waar cynische ploegen heeft goed gebruik van kunnen maken en in mijn ogen zijn stilstaande fases nu al te belangrijk in het voetbal.

Cynisch voorbeeld: de back wordt onder druk gezet op zijn eigen achterlijn door een winger. De winger gaat in duel en de bal gaat rond de 16 buiten in het voordeel van de back. Je kan dit niet meer vastzetten want hij kan die bal zonder druk naar voor rammen.

De back ramt die bal naar voren langs de lijn waar de back van de verdedigende ploeg de bal buiten kopt, nu kan je dus al een vrije voorzet voor de goal trappen.

Dus zonder regels is het leuk voor de jeugd, maar voor de eerste ploeg kan dit echt niet.

Anderlecht naar de finale van de future cup.
Een paar jongens die echt een geweldig toernooi spelen.

Die regels zorgen echt wel mee voor een leuk voetbal. Helaas zal het nog wel even duren eer de conservatieve voetbalwereld het licht zal zien.

Terug
Bovenaan