Jongeren maken joyride met ambulance in Antwerpen

Tjah, je ziet weer wat voor volk het is.
Ergens zou het ironisch zijn dat ze tijdens hun rit uit de bocht vliegen of crashen, en er geen ambulance op tijd bij kan zijn omdat ze die gestolen hebben. Of heb ik teveel Simpsons bekeken?

Hij bekende tijdens een verhoor en werd gearresteerd. De onderzoeksrechter besliste vanochtend om hem vrij te laten onder voorwaarden.

Wat voor een uitermate slap signaal geef je zo af. Hopeloos.

Een onderzoeksrechter kan/mag geen straf opleggen. Hij moet beslissen of hij de aanhouding verlengt op basis van kans op recidive, colussiegevaar of vluchtgevaar en daarbij moet de aanhouding noodzakelijk zijn voor de openbare veiligheid ...

Het is niet omdat hij nu vrij is dat er geen straf komt.

Wat voor een uitermate slap signaal geef je zo af. Hopeloos.

22 jaar oud... Triestig

22 jaar oud... Triestig
Triestig, maar aan de andere kant klasseer ik dit nog onder kattenkwaad. Die sirene spreekt nu eenmaal tot de verbeelding.

Daarvoor moet je hen nu ook niet direct afbranden.
Met het feit daarnaast dat die zich ook nog vrijwillig heeft aangemeld.

We weten ook niet in welke mate de ouders al niet uit de slof zijn geschoten.

Al is 22 nu ook wel niet de 14 -16 die ik eerder zou verwacht hebben.

Een ambulance stelen TIJDENS een interventie is geen kattenkwaad meer hé, WTF.

Moest dat een afgedankte ambulance op een parkeerterrein zijn om er mee te joyriden, dan spreken we over kattenkwaad.

Dan verschillen wij van mening. We spreken hier over een groep personen die niet in de ambulance hebben ingebroken. Die gewoon er zijn ingestapt, want die was open, de sirenes hebben opgezet en dan een paar metertjes ermee hebben gereden voor hun leut.

Dit principe komt eerder overeen met het principe van kattekwaad. Ook in kattekwaad zijn gradaties. Al zou uw omschrijving er nog korter in de buurt van komen van de versie waar je eens mee zou kunnen grijnzen en uw schouders ophalen.

Niet tolereerbaar. Zeker niet aanvaardbaar. En daar mag voor mij gerust iets als werkstraf voor toegepast worden.
Maar het is voor mij nog altijd kattekwaad dat je tengevolge van het feit dat het tijdens een interventie was niet kif kif kon laten. Hadden ze dat gedaan met een geparkeerde ambulancewagen, die afgeschreven was, had je eens met uw schouders gehoffen om te zeggen et alors.

Maar we moeten nu ook niet doen alsof ze hier zojuist iemand de kop hebben ingeslagen of neergeschoten. Of dat het een actie is zoals die acties die je op het einde van het jaar ziet, waarbij ze molotovcocktails hebben gegooid naar hulpverleners. Of waar ze lappen beginnen uit te delen aan hulpverleners omdat ze bijstand verlenen.

Opnieuw niet tolereerbaar. Maar liever dit soort zaken die eens gebeuren dan die andere. En je moet bij zo'n actie dan ook niet direct uit uw sloffen schieten, in mijn ogen. Dit is nog iets waar men beter zou moeten weten, maar waar je mits voldoende contritie nog kan zeggen allez manneke het is goed we vergeven het u, maar gedraag u beter in de toekomst.
Niet de hier is de sleutel, daar gooien we ze weg, et voila amuseer u in uwe vergeetput. Wat voor mij een gevangenis voor een stuk eerder is.

Dan verschillen wij van mening. We spreken hier over een groep personen die niet in de ambulance hebben ingebroken. Die gewoon er zijn ingestapt, want die was open, de sirenes hebben opgezet en dan een paar metertjes ermee hebben gereden voor hun leut.
"De beelden van de dashcam, die in beide richtingen filmt, toont duidelijk hoe het trio al lachend in de ambulance springt. Nog voor de laatste goed en wel zit, geeft de chauffeur al gas. Ze scheuren prioritair, met de blauwe lichten, met snelheden tot 60 kilometer per uur door de Luchtbal. In de Belfaststraat knallen ze tegen het voetpad en laten ze de ambulance achter."

Een paar metertjes...

"De beelden van de dashcam, die in beide richtingen filmt, toont duidelijk hoe het trio al lachend in de ambulance springt. Nog voor de laatste goed en wel zit, geeft de chauffeur al gas. Ze scheuren prioritair, met de blauwe lichten, met snelheden tot 60 kilometer per uur door de Luchtbal. In de Belfaststraat knallen ze tegen het voetpad en laten ze de ambulance achter."

Een paar metertjes...

Ja, ik had gelezen 500 meter. Iets van een paar tal minuutjes of zo ?
Al had ik niet gelezen dat ze tegen het voepad knalde, maar dat ze zich gewoon stilzette tegen het voetpad.

500 meter noem ik geen "paar meter".

Blijkbaar stond de ambulance dan nog eens om de hoek, uit het zicht:
"De ambulanciers belden onmiddellijk naar de noodcentrale en de politie, omdat elke ambulance uitgerust is met een trackingsysteem"

Ik wel, rekening houdende dat je over een joyride bezig bent.

Dit principe komt eerder overeen met het principe van kattekwaad. Ook in kattekwaad zijn gradaties. Al zou uw omschrijving er nog korter in de buurt van komen van de versie waar je eens mee zou kunnen grijnzen en uw schouders ophalen.

Niet tolereerbaar. Zeker niet aanvaardbaar. En daar mag voor mij gerust iets als werkstraf voor toegepast worden.
Maar het is voor mij nog altijd kattekwaad dat je tengevolge van het feit dat het tijdens een interventie was niet kif kif kon laten. Hadden ze dat gedaan met een geparkeerde ambulancewagen, die afgeschreven was, had je eens met uw schouders gehoffen om te zeggen et alors.

Maar we moeten nu ook niet doen alsof ze hier zojuist iemand de kop hebben ingeslagen of neergeschoten. Of dat het een actie is zoals die acties die je op het einde van het jaar ziet, waarbij ze molotovcocktails hebben gegooid naar hulpverleners. Of waar ze lappen beginnen uit te delen aan hulpverleners omdat ze bijstand verlenen.

Opnieuw niet tolereerbaar. Maar liever dit soort zaken die eens gebeuren dan die andere. En je moet bij zo'n actie dan ook niet direct uit uw sloffen schieten, in mijn ogen. Dit is nog iets waar men beter zou moeten weten, maar waar je mits voldoende contritie nog kan zeggen allez manneke het is goed we vergeven het u, maar gedraag u beter in de toekomst.
Niet de hier is de sleutel, daar gooien we ze weg, et voila amuseer u in uwe vergeetput. Wat voor mij een gevangenis voor een stuk eerder is.
Doe eens normaal man.

Ik heb tijdens m'n jeugd één en ander kattenkwaad uitgestoken, het ene al wat erger dan andere... M'n vriendengroep en mezelf waren een bende varkens.

Maar met een ambulance gaan cruisen terwijl die voor een interventie ingezet wordt, dat zou niemand van ons nog onder de grootste invloed van ik weet niet welk roesmiddel gedaan hebben hoor. Ik ben meestal de eerste om te zeggen dat je in je jeugd ruimte mag/moet hebben om onnozel te doen en fouten te maken, en je daar niet voor aan de grootste schandpaal moet genageld worden.

Maar dit? Nope. Neen. Jamais.

Doe eens normaal man.

Ik heb tijdens m'n jeugd één en ander kattenkwaad uitgestoken, het ene al wat erger dan andere... M'n vriendengroep en mezelf waren een bende varkens.

Maar met een ambulance gaan cruisen terwijl die voor een interventie ingezet wordt, dat zou niemand van ons nog onder de grootste invloed van ik weet niet welk roesmiddel gedaan hebben hoor. Ik ben meestal de eerste om te zeggen dat je in je jeugd ruimte mag/moet hebben om onnozel te doen en fouten te maken, en je daar niet voor aan de grootste schandpaal moet genageld worden.

Maar dit? Nope. Neen. Jamais.

Ik stel voor dat je al het kattekwaad dat je met uw vriendgroep gedaan hebt dan eens opschrijft en dan zullen we met grote kans waarschijnlijk er ook wel terugvinden dat er bepaalde zaken die jij categoriseert als kattekwaad dit evengoed niet door anderen zo geacht worden.

Opnieuw, het is niet van de aard dat men dit kan tolereren. Of dat er geen gevolgen dienen te zijn. Maar vooral door de beperkte tijd acht ik het nog onder het principe "kattekwaad". Al weet ik natuurlijk ook niet ofdat dit kwam doordat men die wagen gedeactiveerd heeft na de melding (track and trace laat in sommige gevallen ook deactivatie toe )van de joyride waardoor die tot stilstand is gekomen tegen de borduur.
Voor mij weegt het tgv de beperkte duur ervan gewoonweg er nog niet tegen op.

Ofwel was kattekwaad gewoon een verkeerde term. Omdat het de terminologie van aanvaardbaar of tolereerbaar zou hebben.

Ja, ik had gelezen 500 meter. Iets van een paar tal minuutjes of zo ?
Haja, dus de ambulanciers zijn bij op de trolly met de zieke gesprongen en op een paar minuutjes naar de ambulance getrottinet ofzo?
Door hun frats zijn bij deze interventie zeker 20min tot een half uur verloren gegaan, hopelijk zonder gevolgen voor de patient.
Een ambulance verplaatsen tijdens een interventie is geen frats, dat is blijk van ofwel nul komma nul verstand ofwel absoluut zero empathie.
Ik stem daarom voor een zwaar psychologisch onderzoek of internering :biglaugh: , om te voorkomen dat ze de helden van de wijk worden.

Ik moet zeggen dat ik nu ook weer niet zo crimineel vindt, het was gevaarlijk, roekeloos, onbezonnen en niet al te snugger. Maar dat is ook niet iets dat persé met de intentie tot schaden werd gedaan. En dat vind ik bij zo'n zaken altijd wel een belangrijke parameter. Dit zijn het soort zaken waar ze hopelijk later zelf mee zullen kunnen lachen, beseffend hoe dom ze waren en stilletjes hun handjes kussen dat er niets ernstigs gebeurd is, op dat vlak snap ik wel waarom je dit kattekwaad zou kunnen noemen. Niet zoals pakweg een gauwdief, die misschien een pak minder risico veroorzaakt maar wel veel duidelijker ander wil schaden voor zijn eigen profijt. Ik kan me goed voorstellen dat, hoewel duidelijk de meest mediagenieke, het bijlange niet de ergste misdaad was die avond in Antwerpen Luchtbal.

Wat niet wegneemt dat er niet zwaar ingegrepen mag worden, dit soort gedrag kan je niet tolereren, maar dit lijken me niet de soort mensen te zijn waarvan je bij hun daden moeilijk kan voorstellen dat het nog gaat goedkomen.

Laatst bewerkt:
Haja, dus de ambulanciers zijn bij op de trolly met de zieke gesprongen en op een paar minuutjes naar de ambulance getrottinet ofzo?
Door hun frats zijn bij deze interventie zeker 20min tot een half uur verloren gegaan, hopelijk zonder gevolgen voor de patient.
Een ambulance verplaatsen tijdens een interventie is geen frats, dat is blijk van ofwel nul komma nul verstand ofwel absoluut zero empathie.
Ik stem daarom voor een zwaar psychologisch onderzoek of internering :biglaugh: , om te voorkomen dat ze de helden van de wijk worden.
Dit lijkt me nu eens een geval waarin een taakstraf in de zorg meer uithaalt dan een zware straf. Al is het maar meelopen op spoed om te kijken wat er allemaal binnenkomt met de ambulance, ze moeten zelfs niet actief meewerken.

Terug
Bovenaan